Ik denk dat het een paar dagen is dat ze wat meer wil en dat het daarna over is. Dat heeft mijn zoon ook regelmatig gehad. 1 of 2 dagen wat meer eten en dan weer normaal. Ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken en haar wat meer geven :shifty:
We geven HA flesvoeding in verband met allergien aan mijn man’s kant.
Het is nu al een week of 5 dat ze zo onrustig 's nachts slaap. Eigenlijk is het vanaf het moment dat we volledig over op FV zijn gegaan met de BV sliep ze heerlijk door. Ik zit nu overdag aan de 5 flessen van 180/6 en meer mag dus niet omdat de nieren nog niet de hoeveelheid zout aan kunnen van meer dan 1 liter FV.
Vandaag ook met cb gebeld die zeggen dat je vooral veel moet troosten en knuffelen en ev. water geven. Vanaf 4 maanden is volgens hun de kans op gewenning heel groot. Dus dan heeft ze geen honger van nature maar het is dan een standaart ‘snacktime’ geworden.
Mijn zoon is altijd hongerig geweest op hypo-allergene voeding (gaven wij ook ivm allergien). Mijn dochter heeft er geen last van. Ik was bij hem heel blij dat we konden gaan bijvoeden.
Jullie correspondentie is alweer van een maand of twee geleden, maar ik wil graag aanhaken met een vraag, als dat mag.
Ons meisje is 4 maanden en wordt sinds 3 weken 's nachts wakker. Vanaf een uur of 3 moeten we er ieder uur zo’n beetje uit. Speen geven en dan slaapt ze weer een uur. Breekt wel op.
Ze krijgt BV. Ze krijgt al heel lang 4 a 5 voedingen per dag, afhankelijk van hoe laat ze vraagt en hoe laat ze de avondvoeding krijgt. Als ik haar om 21.00 voed, en ze heeft 4x goed gedronken en bv. ook een fruithapje gehad, dan geef ik geen late avondvoeding meer en laat ik haar lekker slapen. Maar meestal maak ik haar toch wakker rond 23.30 en leg haar slapend aan. Ze drinkt dan nog heel goed. Het lijkt niets uit te maken of ze die late avondvoeding nog wel of niet krijgt, ze wordt 's nachts toch wakker.
Ik heb erover gedacht om haar 's nachts weer te gaan voeden maar dat hoeft eigenlijk al niet meer sinds ze 2 maanden is. Als ik daar nu weer aan begin, denk ik dat ze er weer aan went en dat het een standaard “snackmoment” wordt waarover ik hier lees. Dat wil ik niet. Als het CB zegt dat je de laatste voeding mag laten vallen, maar daar komt een nachtvoeding voor in de plaats, klinkt dat in mijn oren erg onlogisch.
Ik vind het moeilijk in te schatten of het honger is. Ze is erg gehecht aan de speen de laatste tijd. Als ze die kwijt is, wordt ze wakker, ook overdag. En ze sabbelt overdag werkelijk overal aan Dus misschien geen echte honger maar een grotere zuigbehoefte?
Ze is nu bezig met haar 19 weken sprongetje, daar kan het ook mee te maken hebben… Ze is erg onrustig.
Ik gaf dan wel geen bv meer na 3 maanden, maar ook hier hebben we een moment gehad dat ze opeens weer kwam 's nachts. Maar wel gewoon een fles gegeven. Ze had het blijkbaar even een paar nachten nodig. Erg vervelend, als je het niet meer gewend bent, maar hier was het na een nacht of 4 over. Wij geven nog wel altijd een late papfles, omdat ze het anders niet trekt, maar ze zit toch op het onderste lijntje met gewicht, dus ze kan het best hebben gelukkig. Want honger is honger, vind ik. DUs misschien werkt het wel, en heeft ze die extra voeding gewoon heel even nodig om een stukje te groeien
Ja dat is het lastige met bv geven, ik heb tot 3 maanden bv gegeven.
Nu maakte ik 's nachts nog wel eens een fopflesje, klein beetje voeding met water, dat deed niet aan met voeding maar toch even genoeg om weer in slaap te vallen, ze was er zo weer vanaf, aangezien ze niet wende aan haar voeding.
Ons meisje is 4 maanden en wordt sinds 3 weken 's nachts wakker. Vanaf een uur of 3 moeten we er ieder uur zo’n beetje uit. Speen geven en dan slaapt ze weer een uur. Breekt wel op.
Ze krijgt BV. Ze krijgt al heel lang 4 a 5 voedingen per dag, afhankelijk van hoe laat ze vraagt en hoe laat ze de avondvoeding krijgt. Als ik haar om 21.00 voed, en ze heeft 4x goed gedronken en bv. ook een fruithapje gehad, dan geef ik geen late avondvoeding meer en laat ik haar lekker slapen. Maar meestal maak ik haar toch wakker rond 23.30 en leg haar slapend aan. Ze drinkt dan nog heel goed. Het lijkt niets uit te maken of ze die late avondvoeding nog wel of niet krijgt, ze wordt 's nachts toch wakker.
Ik heb erover gedacht om haar 's nachts weer te gaan voeden maar dat hoeft eigenlijk al niet meer sinds ze 2 maanden is. Als ik daar nu weer aan begin, denk ik dat ze er weer aan went en dat het een standaard “snackmoment” wordt waarover ik hier lees. Dat wil ik niet. Als het CB zegt dat je de laatste voeding mag laten vallen, maar daar komt een nachtvoeding voor in de plaats, klinkt dat in mijn oren erg onlogisch.
In principe is het heel normaal dat een baby van deze leeftijd 's nachts nog regelmatig wakker wordt. Dat kan verschillende redenen hebben, zoals behoefte aan voeding, maar zeker ook behoefte aan contact. Baby’s maken daarnaast in een relatief korte tijd zo’n enorme ontwikkeling door, dat wordt allemaal 's nachts verwerkt… Het mooie van borstvoeding is, dat het veel meer is dan alleen voeding. Het drinken aan de borst biedt een kindje naast een vol maagje ook veiligheid, geborgenheid, ontspanning en rust. Het directe lichaamscontact speelt daar een rol in, maar zeker ook bepaalde stofjes/hormonen die via de moedermelk bij het kindje terechtkomen.
Leg je baby daarom ook 's nachts gerust aan als zij daar behoefte aan heeft. Veel moeders hebben de ervaring, dat op die manier de rust weer snel is wedergekeerd en kunnen vervolgens zelf ook nog weer lekker verder slapen. Een baby zal, wanneer zij het er aan toe heeft, uiteindelijk vanzelf de voeding verschuiven of laten vervallen.
Ik vind de advisering van je cb ten aanzien van het actief laten vervallen van de laatste voeding overigens verbijsterend. Kindjes van deze leeftijd hebben de melkvoedingen echt nog nodig voor een goede groei en ontwikkeling…
lastig met bv? Juist niet, gewoon aanleggen, terugleggen en met z’n allen weer verder slapen :lol: .
Niet na hoeven denken over hoeveelheden die al binnen zijn, ook die voeding of slokjes maken daar niks voor uit, het mag er wel bij.
Of het is mamahonger en toevallig nog wat slokjes melk erbij als toegift op die mamaknuffel 8) .
Onze jongste is bijna 13 maand en heeft een periode doorgeslapen toen hij een week of 7 was tot een week of 14. Daarna ivm afplatting in een zijliggingskussen gegaan en hoewel hij daar inmiddels allang niet meer inligt slaapt hij sinds die tijd niet meer door.
Van nummer 2 en 3 weet ik dat het vanzelf komt… en voed ik dus ook nu in de nacht maar gewoon.
Ik heb hetzelfde met mijn dochter gehad, vanaf drie maanden sliep ze door om vervolgens in de 4e maand weer wakker te worden snachts. Dit hebben we volgehouden tot ze 7 maanden was en toen waren we gesloopt.<br /> Het was bij haar geen honger, maar gewoon wakker zijn en gewenning aan het wakker zijn snachts.
Ms dat sommigen het pedagogisch onverantwoord vinden, maar wij hebben haar 4 nachten laten huilen en toen was het over en sliep ze weer lekker hele nachten door.
Ze raakte er aan gewend dat ik haar er s`nachts uithaalde en laat ze dan maar weer eens gewoon doorslapen.
Heb nu een klein ventje van 3 weken oud en bij hem maak ik niet dezelfde fout…soms huilen ze om dingen te verwerken en dan moet je ze dus gewoon even laten liggen. De fout die ik maakte was om haar er gelijk uit te halen terwijl ze gewoon aan het huilen was om alles te verwerken van die dag…ze raakte er aan gewend en vervolgens kon ik elke nacht.
Ik heb hetzelfde met mijn dochter gehad, vanaf drie maanden sliep ze door om vervolgens in de 4e maand weer wakker te worden snachts. Dit hebben we volgehouden tot ze 7 maanden was en toen waren we gesloopt.<br /> Het was bij haar geen honger, maar gewoon wakker zijn en gewenning aan het wakker zijn snachts.
Ms dat sommigen het pedagogisch onverantwoord vinden, maar wij hebben haar 4 nachten laten huilen en toen was het over en sliep ze weer lekker hele nachten door.
Ze raakte er aan gewend dat ik haar er s`nachts uithaalde en laat ze dan maar weer eens gewoon doorslapen.
Heb nu een klein ventje van 3 weken oud en bij hem maak ik niet dezelfde fout…soms huilen ze om dingen te verwerken en dan moet je ze dus gewoon even laten liggen. De fout die ik maakte was om haar er gelijk uit te halen terwijl ze gewoon aan het huilen was om alles te verwerken van die dag…ze raakte er aan gewend en vervolgens kon ik elke nacht.
Ja maar denk je dat ze door is gaan slapen omdat het vanzelf over ging? Kindjes stoppen vanzelf wel met huilen als ze merken dat er toch niemand komt…
Huilen om dingen te verwerken, maar dan is er toch niets fijner om dat bij mama te verwerken ?
En deel mijn mening met Melanie, uiteindelijk stoppen ze wel met huilen omdat ze weten dat er toch niemand komt die hem/haar kunt troosten.
Tis ook onzin dat als je ze wel uit bed haalt dat ze dan daarna niet meer doorslapen. Als mijn dochtertje een fase heeft waarbij ze het eng vind dat ik weg ga slaap ik op een matras op haar kamer, en als dat niet goed genoeg is (heeft ze lichaamscontact nodig), slaapt hubbie op haar kamer en mijn dochtertje bij mij in bed.
Mijn meisje is erg ziek nu, en slaapt al 3 dagen bij mij in bed. En kan haar straks als ze beter is slaapt ze gewoon weer door in haar eigen bed.
Kindje van 3 weken laten huilen, breekt echt mijn hart.
1ste dochter was een enorm makkelijk kind, huilde zelden.
Mijn 2de meisje huilde 20 uur per dag, 6 maanden lang. En hoe knettergestoord wij er ook van werden en vaak de neiging had de deur achter me dicht te trekken. Maar nooit hebben wij haar laten huilen zonder haar te troosten.
Mijn dochter had zo rond de 3 maanden geen nachtvoeding meer nodig een paar weken. En opeens wel weer, en toen heeft ze tot 6 maanden een nachtvoeding gehad. Nooit druk om gemaakt, ga lekker met het ritme van je kindje mee.
Ja maar denk je dat ze door is gaan slapen omdat het vanzelf over ging? Kindjes stoppen vanzelf wel met huilen als ze merken dat er toch niemand komt…
Brrrr sorry, ik krijg het koud van dit verhaal :?
Ik krijg er ook een beetje kriebels van, sorry. Dat je je kind troosten ‘een fout’ noemt die je niet nog eens gaat maken, het komt op mij wat naar over. Geborgenheid en veiligheid is een basisbehoefte voor zo’n beebje, geen luxe.