Baby 3 weken oud en bv wil niet goed meer lukken

Dames,

Helppppppp!!!

Ik ben radeloos, … hier even mijn situatie

Ons caithlyn heeft een paar dagen na haar geboorte het geel gekregen. Op zich zo geen super probleem maar omdat ze uitsluitend bv kreeg en ze niet voldoende dronk, hebben de verpleegsters haar op de neonatale flesvoeding gegeven. De kinderdokter raade ons aan bij het ontslaggesprek om haar te blijven bij voeden met de fles. Ik moest gelijk mijn bv nog goed opgang krijgen en kreeg het advies van te kolven na elke bvsessie. Samen met venkelthee en galactogil zou mijn productie wel moeten stijgen.

Eens thuis gekomen, deden we alles zoals opgedragen, 10 min aan elke borst, en een flesje na de bv en niet vergeten te kolven.

Na een paar dagen bleek dat ze bleef honger krijgen, dus strategie wat aangepast. nog steeds 10 min aan elke borst en daarna een flesje met afgekolfde melk en indien nog honger 1tje met flesvoeding.

Zoals jullie allen weten, bv geven is niet altijd zo simpel. Ik kan geen bv geven als er bezoek is, ook al zit ik in een aparte kamer :s

Dus het was al gelijk makkelijker om haar op de lastige momenten een flesje te geven en geen bv. Maar zo kwamen er meer van die ongepaste momenten, en de vermoeidheid sloeg toe, het excuus was snel gevonden om een flesje te maken.

Nu zit het zo dat ik haar meer bv wil geven maar mijn melk wil niet meer mee, ik kolf nog maar een schamelijke 80cc (volume van 2 borsten samen). Ik kolf smorgens en savonds, dus heb een fles van 160cc per dag. Ik leg haar nog maar 1keer per dag aan, maar ik wil dit weer optrekken naar meerdere keren. Ik merk wel dat ze niet genoeg heeft na een bvsessie … ik heb schrik dat ik geen melk genoeg meer maak …

Volgens de kinderdokter kan het geen kwaad van de ene voeding een flesje te geven en da andere bv. dus ik wil dit ook zo combineren.

hebben jullie tips, of zit mijn bv op het einde???

grtz

KK (een bezorgde bv mama)

vaker aanleggen is denk ik de enige oplossing… waarom doe je dat niet??

Als je zo graag bv wil geven zou ik zorgen dat je de kunstvoeding de deur uit doet en aanleggen, aanleggen, aanleggen. Je kidnje is nog maar 3 weken en je voeding is zo te horen nog lang niet goed op gang, hier moet je nl minimaal 6 weken voor uit trekken. Met 1 keer aanleggen per dag kom je er echt niet, vooral niet als je in het begin ook bijgevoed hebt. En als de borstvoeding echt belangrijk voor je is dan zou ik de visite eerst gewoon even laten voor wat het is of gewoon met ze afspreken dat ze een uurtje blijven waarna jij gewoon weer rustig kunt voeden.

Dus, mijn advies, iig om de 2 uren aanleggen!!!

thx voor jullie reactie,

hier direct in praktijk toegepast. Eerst links dan rechts, ongeveer een 15 min per boobie. Daarna had ze nog honger en heeft ze een flesje van 60cc afgekolfde melk gekregen.

straks ga ik weer aan het voeden.

Is om de 2uur voeden haalbaar??? en wat doe ik snachts??? haar laten bepalen wanneer ze honger heeft of ook om de 2uur???

grtz

kk

Ik zou 's nachts om de 3 uur doen, het is even doorzetten maar nachtvoedingen zijn heel erg goed voor je productie!

Om de 2 uur is haalbaar, heb ik ook gedaan tot 6 maanden. Het is wel even doorzetten maar dan heb je ook wat.

Kv eruit gooien en aanleggen, aanleggen, aanleggen.

Hier waren ‘voeding op verzoek’ de magische woorden.

succes

ok dus als ik het goed versta doe ik het volgende

in de dag: om de 2uur aanleggen

snachts om de 2 Ã 3 uur.

Wanneer kolf ik dan het best? Want na het aanleggen heeft ze nooit genoeg :s

srr voor de vele vragen maaar ik heb zo goed als geen begeleiding gekregen in het ziekenhuis. ze schakelen daar maar al te graag over op KV. Ik heb heel lang gedacht dat ik het gewoon niet kon BV geven, maar ik heb nu vlinder haar verhaal over relacteren gelezen, en ik moet me maar vermannen.

Kop op en aanleggen!!! geen excuses zoeken om het niet te doen, maar boobies aanbieden is het motto :smiley:

grtz

KK

go girl! met zo n instelling kom je dr wel :thumbup:

misschien als je niet kolft, krijgt ze meer uit je borst en heeft ze er dan ook voldoende aan?!

Goed zo…

Ik zou eigenlijk even een tijdje niet kolven en haar compleet en alleen aan je tepel te laten wennen.

Wil je toch perse kolven dan zou ik dat alleen na elke voeding even doen.

Alle restjes in de koelkast en als ze dezelfde temp hebben over gooien in een fles. Dan kan je het invriezen…

zo gezegd zo gedaan, deze nacht haar aangelegd …

ze heeft honger, dat zie je duidelijk, slaan met d vuisten en hoodje heen en weer bewegen met mond open. maar eens ik haar mijn borst geef, dan valt ze stil, ze zuigt 3 trekken, en dan niks. ze slaapt dan gewoon.

Ik probeer haat te stimuleren door aan haar wang te wrijven, haar voetjes te kittelen, broekje uitdoen, … maar niets helpt. Op die 15 min per borst drinkt ze mischien 2 min aan elke boob.

Tips??? Is het goed als ik de afgekolfde melk na de bv sessie geef??? ze heeft zo een honger derna, en aan de borst drinkt ze niet vlot …

Ik heb denk ik niet voldoende melk … ik heb daarnet gekolfd, 40 cc van de 2 borsten samen.

Pfff, ik ben zo onzeker … ik wil der echt alles aan doen om haar op volledige BV te krijgen. Ik heb schrik dat mijn lichaam faalt …

Blijven aanleggen dan komt de productie vanzelf, en als ze honger heeft gewoon weer aanleggen, de zuig behoefte van haar zorgt ook dat je productie meer wordt. Als ze toch honger blijft houden dan idd het afgekolfde geven.

Ik denk ook dat je door al die bijvoeding (waarbij ze veel minder hard hoeft te zuigen) de productie niet genoeg op gang brengt. Je borsten moeten het signaal krijgen dat er niet genoeg komt door steeds om meer te vragen ( met de kolf of met je dochter) Maar voor haar is het ook omschakelen. Aan de fles gaat het makkelijker dus dat houdt ze ook beter vol… Goed dat je het wil proberen hoor! Hoop dat je met extra veel aanleggen toch meer op gang krijt. Heb je al een lactatiedeskundige gevraagd?

Ik heb in het begin ook veel problemen met Jitte gehad, maar zelf merkte ik dat het geen zin had om haar wakker te maken omdat ze dan in slaap viel aan de borst, zelfs na een koud washandje (heb ik 1x gedaan, vond het heel zielig, maar maakte haar niet uit ze sliep gewoon verder :? ). Liet haar als ze wakker was zoveel mogelijk drinken en aanleggen en als dat niet lukte kolven. We hebben haar ook niet met een fles, maar met een spuitje en pink bijgevoed (was wel alleen de 1e week, daarna pakte ze met tepelhoedje opeens mn borst en na 3 weken doet ze het helamaal zonder).

Maar als ik jou was zou ik idd ff een lactatie kundige raadplegen. Die heeft vast nog veel meer en wellicht de gouden tip!

hey,

even een uopdate

de klein drinkt aan de borst, soms een volledige maaltijd, soms niet.

Ik graak wel niet verder met het kolven. Daarnet maar 25ml. en dat was ongeveer een uur, een uur een half na een voeding.

Moet ik me zorgen maken om de schammelijke opbrengst?

Grtz

KK

Kolven wilt niks zeggen over wat je meiske aan de borst eruit krijgt…

Vertrouw op jezelf… je borsten doen het, ze voeden je kind… geef ze die eer nou maar gewoon, en ga relaxen… hoe meer spanning hoe minder je produceert (want stress kan wel invloed hebben he, op je productie)

Je hebt al alle tips gehad hier… probeer zoveel mogelijk aan te leggen… gooi de KV en speen eruit, en lekker aan de tiet, die griet… :thumbup:

Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen! Super!!!

Mijn kolfopbrengst was nooit zo geweldig maar de live-voedingen daarentegen wel. Het zegt niks over je productie als je maar weinig eruit gekolfd krijgt. Kolven is een ware kunst op zich en die heb ik nooit zo beheersd 8) Het was ook eigenlijk niet vaak nodig hier.

Gewoon veel blijven aanleggen dan komt het zeer waarschijnlijk helemaal goed. Je merkt nu al veel verbetering dus hou daar lekker aan vast en ga zo door met veelvuldig voeden.

Bij Máron heb ik ook heel lang om de 2 uur gevoed omdat ik weer een verzoek van hem kreeg. Langzaamaan ging dat naar 3 uur. Het is zwaar, al die gebroken nachten maar het is zeker de moeite waard!!

Je doet het geweldig!!!