baby 3 maanden weigert flesvoeding

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 3 maanden wil ineens niet meer drinken. Hij overstrekt zich na een paar slokken drinken en weigert dan verder te drinken. Ik heb vandaag contact gehad met de huisarts en die adviseerde om de voeding te verdunnen en zo aan te bieden. En tja plasluiers in de gaten te houden met dit warme weer. Hij wilde de voeding ook verdunt niet hebben. hij had ook last van spugen, verstopping, pukkeltjes en droge huid. Ik opperde bij de huisarts dat het misschien Lactoseintolerantie zou kunnen zijn. Die wilde de dag afkijken en ik moest tegen 4 uur contact opnemen. op advies van mijn vriendin die dietiste is ben ik gestart met Pepti, hij ging direct heel rustig drinken en de fles ging schoon op. Ook de volgende fles nam hij (11:00 en 15:00). Helaas was de vreugde van korte duur. De fles van 19:00uur weigerde hij weer. Flinke scheetjes en overstrekken. Hij start dan heel enthousiast maar na een paar slokken lijkt hij weer pijn te hebben. Zou dit van de overstap naar Pepti kunnen zijn? Herkennen mensen mijn verhaal?

Als je overstapt van voeding kunnen kindjes inderdaad last van krampen krijgen, ontregelde ontlasting en overtollig lucht. Het is beter om geleidelijk over te stappen, om de voeding eerst te mengen en zo op te bouwen. Misschien dat je dit alsnog kunt doen? En eens een andere soort fles of speen gebruiken, misschien dat het dan beter gaat?

Sávonds weer contact gehad met de dokterspost, hij had over de hele dag maar 350 gedronken dus dat was niet goed volgens de assistente… ik moest langs komen. Daar heeft hij toch nog een flesje gedronken als dat niet was gelukt moest ie meteen door naar de kinderarts. De komende dagen moet er verbetering komen anders krijg ik alsnog een verwijzing naar de kinderarts. De voeding mengen is geen goed idee aangezien hij van de friso standaard direct reactie krijgt en dan dus helemaal niet meer drinkt… verdunnen, mengen niks hielp. De huisarts zei dat hij nu inderdaad weer moet wennen aan de nieuwe voeding maar dat ik voor de krampjes ook Infacol kon gebruiken. Hij heeft dus volgens haar wel degelijk ook eczeem. Vanmorgen ging het goed… afwachten maar weer en als hij flessen over blijft slaan moet ik naar de kinderarts. Dagen achter elkaar maar 500 cc voeding is ook niet goed voor zijn gewicht. Zijn er verder nog mensen die mijn verhaal herkennen van hun eigen kind?

Ik heb vanmorgen ook een andere speen erop gezet… leek idd ook al een beetje te helpen

Gisteren leek het iets beter te gaan tot de avond… weer hetzelfde liedje. Overstrekken en totale paniek. Ik bel toch maar met de huisarts zo voor een verwijzing naar de kinderarts. Het is niet goed toch om dagen achter elkaar maar 3 of 4 flessen te drinken als hij nog zo klein is?

Ik denk dat je idd beter de huisarts kunt gat bellen voor Verwijzing en advies :hug:

Hier een meisje ven dezelfde leeftijd die niet veel drinkt maar tevreden is. Maar in jouw geval (pijn, paniek, overstrekken) zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen en hulp inroepen.



Mijn zoontje was 7 maanden en weigerde dus echt de fles (na 2x rotavirus en zkhs opname) en dat hebben we toen opgelost door aan te dikken met rijstebloem en naar binnen te lepelen - andere optie hadden we gewoon niet…



Succes!!