Mijn dochter is nu 3 maanden. Vanaf het moment dat ze wat langer wakker bleef dan alleen voor het drinken, is zij langzamerhand steeds moeilijker gaan slapen. OVer de nachten mogen we niet klagen die gaan perfect. Ze slaapt dan van 21.00-22.00 uur tot 6.00-7.00 uur. Maar het moment van in slaap vallen is echt een drama. Ze gilt heel de buurt bij elkaar. Voorheen was dit alleen s’avonds het geval maar tegenwoordig gaat het s’middags ook met veel moeite/huilen.
We hebben al van alles geprobeerd.
licht aan/uit
veel/weinig doen op een dag
gordijn open/dicht
muziek aan/uit
laten huilen
om de 10 minuten haar even tot rust brengen
regelmaat
in badje doen
bij haar blijven zitten
over haar lichaam kriebelen
gelijk naar bed brengen als ze geeuwt en/of in haar ogen wrijft
osteopaat geweest
Deze man zei dat er niks met haar aan de hand is, ze is een dame met temperament! Hier kan ik dus eigenlijk niets mee. En ik vind het zo sneu voor dr. Als ze wakker is, is ze tevreden, lacht veel, brabbelt wat, speelt met dr handjes, en wil alles pakken. Dus verder is haar gedrag ook normaal.
Wij hebben toen Jasmijn rond de 2 maanden ook een tijd gehad dat het slapen een probleem was… Ik ben op een gegeven moment vaste tijden voor het slapen gaan aanhouden en legde haar dan wakker weg, het heeft wel even geduurd maar op een gegeven moment ging ze zonder huilen slapen. Je hebt al wel heel veel geprobeerd zeg, erg lastig hoor. Hoop dat je snel een oplossing hebt gevonden voor je probleem.
Dat zou dan toch tijdelijk moeten zijn? Het gaat nu van minder erg naar steeds erger. En ze is 2 weken te laat geboren, zou die sprong dan niet eerder moeten zijn geweest?
Hoe gaat het als ze naar bed gaat? Hebben jullie een vast ritme, zit er regelmaat in?
Ik doe altijd een schone broek aan, dan nog even drinken, daarna even kroelen en bij elkaar zitten, en dan leg ik ze in bed met de mobiel aan. Dan is ze even rustig en dan begint het huilen.
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: