baby 3 maand drinkt slecht oorzaak?

floris dronk in het begin als een bezetene ook te veel als het aan hem lag.

de fles was binnen 10 helemaal op…



de laatste twee weken is hij enorm aan het sukkelen met de flesjes.

de eerste voeding van de dag wou hij niet eens hebben om 07.00 dus hebben we die laten vallen en beginnen we pas als meneer zijn slaapje uit heeft om 09.00 of 09.30 .

5 flesjes wou hij gewoon niet meer hebben en de laatste dagen doen we het met 4 flesjes waar ik dan gewoon wat meer in doe.

hij krijgt nu 4x 210 met 7 schepjes dat ging (redelijk)

nu doen we dat zó’n 4 dagen en vind meneer dat zelfs nog veel te veel blijkbaar.



vanmorgen heeft hij er 40 cc in laten zitten

vanmiddag heeft hij er 50 in laten zitten

eind van de middag zelfs 140 cc na een half uur weer opnieuw geprobeerd en heeft hij toch nog 70 cc laten zitten.





wat kan dit nu zijn? ik snap er geen bal van…ervaren mama’s help… :?



zijn ontlasting is goed die heeft die gisteren nog gehad en krijgt hij vaak om de 2 a 3 dagen



hij heeft geen koorts



hij is gewoon zijn eigen vrolijke zelf.



hapt wel erg veel naar zijn handje

Ik zou zeggen een sprongetje ofwel een verkoudheid op komst (keelpijn).



Op zich hoeft het geen probleem te zijn als hij zijn fles niet geheel opdrinkt. Maar denk niet dat dat weken moet duren. Zou het gewoon even nog een paar dagen aankijken. Lotte kreeg BV tot 5 mnd. en ik merkte bij haar altijd dat ze wat korter dronk en minder vaak kwam als ze weer middenin een sprongetje zat, dan was ze gewoon wat uit haar normale doen. Na een paar dagen had ze weer reuze honger en dronk ze weer normaal. Toen we overstapten op fles was dat nog steeds zo, was zelfs nog beter meetbaar dan daarvoor.



Nikki is momenteel erg verkouden. Naar virusje dat op de keel slaat. Hierdoor drinkt ze minder. Ipv grotere flessen en minder flessen per dag, ben ik juist meer flessen, maar minder per fles gaan geven om haar toch voldoende voeding te laten krijgen. Gaat gelukkig wel de goede kant op en ik denk dat we het ergste nu wel achter de rug hebben.



Maar is het al 2 weken echt sukkelen of wordt het erger/ stabiliseert het?

het begint meer op echt sukkelen te lijken,maar nu moet ik er ook bijzeggen dat floris vanaf zijn geboorte af aan al iets verkouden is.hoesten doet hij nu ook a een paar dagen wat meer dan normaal ,maar soms denk ik dat hij me gewoon voor de gek houd want hij lacht er bij.volgens mij vind hij het zelf grappig klinken :slight_smile:



wat jij doet is ook een optie zeg dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :oops: meerdere keren per dag een beetje geven.maar haal ik hem niet totaal uit zijn ritme?

Jep, het ritme is dan wel een beetje zoek maar dit hoeft geen drama op te leveren.



Van de week heb ik de eerste en laatste fles volgens normaal schema gegeven, de andere 3 uur ipv ruim 4 uur ertussen. Zo kwam ik toch wel aardig uit.



Wat ik nu doe is gewoon haar 1e fles klaarmaken om 7 uur de normale hoeveelheid van 180/6 en kijken hoever ze komt. Dan alles wat ze overlaat warmhouden in bakje kokend water. Even luier verschonen, beetje spelen, intussen Lotte ontbijtje en ik een bakkie koffie. Dan na zo’n 45 minuten kijk ik of Nikki de rest nog wil. Volgende fles is volgens schema rond 11 uur, ook hier weer kijken hoe ver ze komt en rest warm houden en later weer aanbieden. Zo drinkt ze toch vaak wel heel haar fles op, kost alleen even wat meer moeite :smiley:

dank je wel hoor.ik ga dit zeker proberen… :thumbup: :-*