Hallo allemaal,
Mijn dochter Tes is nu 3 1/2 maand oud. In de eerste weken van haar leven heeft ze in totaal 6 weken in het ziekenhuis gelegen.
Vanaf dat ze thuis is, slaapt ze amper overdag. Het was standaard altijd 3 kwartier slapen tussen de voedingen en heel soms kan ik haar weer in slaap krijgen als ik hara haar speentje weer terug geef, maar nu heeft ze zoiets van ik ben wakker en ik wil er uit en dan wel NU!
Sinds 2 dagen slaapt ze echter nog maar 20 minuten tussen de voedingen.
Op zich is ze er niet heel erg vervelend van, maar ik zie wel dat ze oververmoeid is, veel poetsen, rode oogjes en veel gapen.
's Avonds na de 19.00 fles en de nachten hebben gelukkig nooit een probleem gegeven. Vanaf nacht 1 dat ze thuis was sliep ze door.
Op zich heb ik er niet zo veel problemen mee dat ze zoveel wakker is, maar ik merk aan haar dat het voor haar heel vermoeiend is.
Herkent iemand dit, word dit beter, iemand tips?
Moet ik er ook even bij vertellen dat Tes een verborgen reflux heeft en hier medicijnen voor krijgt.
Dankzij de reflux slaapt ze dus ook al heel erg onrustig.
Groetjes Bianca
Esmée slaapt sinds de geboorte erg weinig overdag. Eerst 3 keer 3 kwartier en nu nog maar 2 keer een half uur (sinds ze 6 maanden is). Ik heb het maar geaccepteerd. Volgens de wijkverpleegkundige gaan kindjes die vanaf het begin weinig slapen pas vanaf de 1e verjaardag beter slapen. Daar hopen we dan maar op. ze is ook vaak erg moe en wat mopperig. Om half 7 moet ik haar echt er in leggen. Ze komt s nachts ook nog 1 keer voor een fles.
Stiemem vind ik het zelf zo vermoeiend, sinds kort kan ze zich dan wat beter vermaken alleen maar daarvoor claimdde ze mij constant. Logisch gezien het ziekenhuisgebeuren want echt een band op kunnen bouwen, hebben we niet.
Ik kan werkelijk wel 10x naar boven heen lopen in 3 kwartier voor die stomme rotspeen
Het rottigste van alles vind ik doordat ze zo slecht slaapt ze ook veel eerder komt voor de fles, ik heb onlangs overleg gehad met het cb want ze komt nu om de 3 uur voor een voeding als het aan haar ligt en ze zit nu op het maximale, geluk is nog dat ze 's ochtends een langslaper is en we vaak straten om 08.30 met de eerste fles, daardoor kom ik redelijk weg met de voedingen. Voor de laatste fles moeten we haar overigens wakker maken (23.00)
Over 1 1/2 week weer naar de kinderarts enm dan maar overleggen wbt bijvoeding, al had ik dat graag nog wat langer uitgesteld…
Bijvoeding is hier helaas geen oplossing. Ze komt nu om de 3,5 uur voor een fles. Heel lang is dat ook 3 uur geweest.
En als je haar voor de laatste voeding niet meer wakker maakt, maar eens aankijkt wanneer ze dan komt. Nu haal je haar uit haar eigen ritme door haar wakker te maken terwijl ze eigenlijk wil slapen. Misschien gaat het dan overdag ook beter. :hug: