baby 2 wkn: zoveeeel slapen?

Hey, kon zo snel geen topich ieorver vonden dus maar even zo:

Hoeveel slapen baby’s?

Onze meid (net 2 weken) slaapt na elke voeding. Je kan haar in bed leggen en na wart rond gekeken te hebben valt ze in slaap. Heb dus niet echt een 'speelmoment" met haar.

Is dit normaal of moet het juist gestimuleerd worden dat ze 1x op een dag lekker wakker is :? :shock: Bijvoorbeeld, voor ze naar bed gaat? Dan maak ik haar wrs weer te actief en slaapt ze niet meer…

Of komt die tijd nog wel :stuck_out_tongue: en hoop je dat het was zoals ‘toen’ 8) 8)

@June72 wrote:

Of komt die tijd nog wel :stuck_out_tongue: en hoop je dat het was zoals ‘toen’ 8) 8)

:mrgreen: ik zou zeggen geniet ervan dus! :lol:

Hier nog eentje hoor die de eerste weken slapend heeft doorgebracht.

Komt vanzelf goed hoor! Geloof me :lol:

Slapen, eten, piesen, poepen. that’s all. :wink:

@truusje wrote:

Nou de mijne huilde tussendoor ook nog… :wink: :mrgreen:

Dat kan, maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :wink:

(Je gaat het misschien ooit ervaren in de praktijk 8) )

@Mip wrote:

@truusje wrote:

Nou de mijne huilde tussendoor ook nog… :wink: :mrgreen:

Ojaaaaaa…de mijne ook. :smiley:

Ja hoor, Bo sliep in het begin van fles naar fles. Ik heb wel eens uitgerekend dat ze bijna 19 uur op een dag sliep! 't Is nog steeds een slaapkop, ik hoef er maar weinig 's nachts uit voor haar.

Eerste maand kunnen ze zo’n half uurtje wakker zijn en dan zijn ze weer moe, las ik. Mij lukte het niet eens om in die tijd te voeden, boertje te doen en luier te verschonen, dus het is echt maar heel kort. Maar het klopte wel: ze viel dan echt in slaap of ging in oogjes wrijven, gapen etc.

Bij mijn oudste had ik hier geen idee van, en die hield ik dus wakker door 'm te troosten als ie huilde als ik 'm weg legde. Maar hij was gewoon moe…hééééél moe kwam ik achter toen ik 'm na twee maanden waarin ie steeds méér ging huilen ging inbakeren en rust en regelmaat ging toepassen. Bij nummer twee heb ik het dus anders aangepakt :wink: .

En als je het ongezellig vind dat je je beeb zo weinig ziet: komt vanzelf! En liever slapend in bed, dan huilend op je arm toch? :wink:

herkenbaar hoor. Ik snap(te) die mensen dus ook niet die zeiden als je een kind hebt is je rustige leventje voorbij enz. Echt ik kon hem wel wakker kijken af en toe.

MAar goed Mischa heeft als klein beebje altijd veel geslapen, en nou is het gewoon een ondeugend monstertje :inlove:

Ah, gelukkig veel herkenning :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ik was bang dat ik haar lui maakte door haar steeds terug te leggen op bed. Ik leg haar slapend (oogjes dicht) in bed, soms wordt ze wakker en dan denk ik: wat nu, uithalen en quality time, of laten liggen totdat ze gaat protesteren…:roll:

Maar ik leg haar dus in bed. Ze heeft haar slaap kennlijk nodig. Even piepen en dan slaap ze als een roosje, zo lief :inlove: :inlove: :inlove: :zzz:

Bij mijn eerste was het een drama. Hazeslaapjes van 30 - 45 min. Sliep ze, had ik net tijd om een boterham te smeren, begon ze weer te huilen

:hug:

Vandaar deze onzekerheid, Het is nu ook zoooo anders 8) 8)

Op en top genieten :stuck_out_tongue: :thumbup:

Hier is het ook eten, even wakker, slapen en weer eten en ga zo maar door. Thomas is nu 2.5 wk dus wel een beetje te vergelijken.