Baby 2 keer geboren!

Macie Hope McCartney werd 2 keer geboren: 1 keer na zes maanden zwangerschap, om een ingreep te ondergaan, en een tweede keer na acht maanden zwangerschap.

Uit een echo was gebleken dat de baby van de Texaanse Keri McCartney een tumor had ter grootte van een pompelmoes. De tumor was niet kwaadaardig, maar toch levensbedreigend. Op dat moment was de zwangerschap nog niet vergevorderd genoeg om de baby te laten overleven. Daarom werd besloten om de foetus te opereren, en dan terug in de baarmoeder te plaatsen.

Hiervoor werd de moeder in een zeer diepe narcose gebracht, zodat de baarmoeder helemaal ontspannen was. Vervolgens werd door de chirurgen een incisie gemaakt in de baarmoeder, maar zonder de placenta te raken. Daarna werd de foetus er voor 80 procent uitgehaald, zodat het hoofd en bovenlijf in de baarmoeder bleven. Omdat de blootstelling aan lucht een hartaanval zou kunnen veroorzaken bij de baby, haastten de chirurgen zich om de tumor snel te verwijderen en de baby terug te plaatsen in de baarmoeder. Het lukte hen binnen de 20 minuten.

Tenslotte werd de baarmoeder zorgvuldig terug dichtgemaakt, zodat er geen vloeistoffen uit konden lekken.

Vanaf dan was het hopen dat de zwangerschap goed bleef verlopen.

Nog tien weken lang bleef de baby in de baarmoeder. Op 3 mei werd Macy Hope geboren, in perfecte gezondheid.

Och jee, wat een wonder!!! :shock:

Mooie foto’s om te zien zeg…

jemig zeg !!! wat een wonder dat dat zomaar kan zeg :shock:

wat een wondertje idd, en wat kunnen die artsen toch veel tegenwoordig :thumbup:

Wat een wonder en wat krijg ik kippenvel bij het zien van die foto’s…vooral dat beentje…

Zo klein was Amy toen ze (voor de eerste en énige keer) geboren werd ook! :cry:

Jeetje wat knap dat ze dit kunnen …

Gelukkig heeft ze het overleefd… :dance:

Zoheeeeeeeeee wat knap dat ze dit kunnen zeg. :clap:

Jemig, wist niet dat het kon!

En dat artsen daar de moeite voor nemen, want dat heb je soms ook nog.

Echt wonderbaarlijk inderdaad!

En dat het gewoon gezond geboren is zeg, super!

Vind het wel knap, want zoals het word omschreven lijkt het me zeer moeilijk, en dat in 20 minuten ook nog.

Een kindje is toch beweeglijk, lijkt me moeilijk om dan het hoofd in de baarmoeder te houden, en te zorgen dat er geen lucht bij komt, en er geen vloeistof uitloopt.

Echt super, ben helemaal verbaasd!

En wat een verschil trouwens ook.

Zo’n klein beentje, en dan 10 weken later zo’n blakende dochter!

Zo zie je maar hoe snel ze zich ontwikkelen en groeien.

Echt heel mooi om te zien.

(Ben nog steeds verbaasd!)

wauw wat een wonder

zo he! dit vind ik nog eens een prachtig verhaal!

Wat kan de wetenschap al veel hè. Super dat dat goed gegaan is!

:shock:

Wat een wonder ! :clap:

:shock: Wat een wonder!

Dat doet me aan een aflevering van House denken.

Knap hoor dat ze dat kunnen.

:shock: wat een geweldig mooi wonder :inlove:

ongelofelijk dat zoiets kan

Echt wonderbaarlijk :thumbup: :thumbup: :thumbup:

wow wat bizar!!!

super hey dat het kan.

Wauw, damn!

Dat dat zomaar kan joh :shock: :shock: