baby 12 weken 4 voedingen???

Jesse drinkt nu 2 dagen achter elkaar al maar 4 voedingen, maar hij skipt niet 1 voeding, maar verschuift zijn tijden.



Hij drinkt nu:



07.30

12.00

17.00

22.00



de 22.00 voeding wil hij soms wel iets eerder ( zo rond 21.15-21.30) maar dat rekken we dan maar omdat we anders helemaal niet meer uitkomen met voedingen… laatste voeding om 21.15 lijkt me wat vroeg en een flesje extra na 21.15 gaat niet meer, hij valt namelijk wel in slaap als hij om 21.15 een voeding krijgt en is amper wakker nog te krijgen en drinkt misschien dan 60 cc ofzo. Vandaar dan gister en eergister maar gerekt tot 22.00



Maar: is dit genoeg? Hij krijgt in principe flessen van 180 cc ( afgekolfde melk/friso normaal ) maar 4x 180 cc lijkt me wat weinig? Jesse zal nu 6 kilo zijn ongeveer.



Wat moeten we doen? Toch 5 flessen erin houden en hem tussen de middag echt om de 4 uur of korter voeden? Of de flessen verhogen naar 210? Hij slaapt op de 4 voedingen van 180 cc gewoon goed door!

niemand een idee? Nu doet hij het weer… 12.00 laatste fles en hij is in slaap gevallen rond 14.00 en nu slaapt ie nog… denk dat hij nu weer 17.00 komt voor een fles :?

Bij os op het cb gaven ze aan dat we over mochten gaan naar 4 voedingen vanaf 4 maanden of 7 kilo.



Ik denk dat het voor jullie dus nog wat aan de vroege kant is.

Maar ja, je kunt hem moeilijk volgieten met iets wat hij niet wil.

Hij heeft wel goede luiers?

Ik zou hem denk ik gewoon wel wakker maken voor een fles, en dan zelf dus de tijden een beetje sturen, ipv hem het aan te laten geven.

dank je voor je antwoord. Uiteindelijk kwam hij vandaag om 16.30.



vandaag dus 7.30-12.00-16.30-? Vandaag gaat hij 22.00 niet redden denk ik als laatste voeding, maar 2 complete voedingen van nog 180 krijg ik niet voor elkaar denk ik, daar zit gewoon te weinig tijd dan tussen. Als hij straks rond 20.30-21.00 krijgt ( 180 cc ) dan krijg ik het nooit voor elkaar om 22.00 of 22.30 weer een hele voeding van 180 cc te geven :?



Dus toch maar voeden om de 4 uur? Dan zou ik hem om 16.00 ( of iets eerder ) wakker moeten maken terwijl hij dan net zo lekker slaapt :? maar 7 kilo zal hij toch echt niet zijn :? donderdag maar even navragen bij CB we moeten er toch heen voor z’n 2e prikje.

Hier hadden we ook zo’n dametje die op den duur perse op 4 flessen wilde.



Ik heb het “gewoon” gedaan, denk dat ze ongeveer 3 maand was dat we op 4 flessen kwamen.



Dus die van 22u viel weg, ze kreeg dan om 700, 1100, 1500 en om 1900.



Het was erg vroeg, maar mn meisje besloot zelf dat het genoeg was.



Dat deed ze met alle flessen, nu nog :wink:

Mlk, gewoon je gevoel volgen. Hij doet het prima op die 4 flessen en heeft een aardig ritme zo. Ik zou proberen de flessen dan op te hogen ipv een fles extra te geven.



Mijn kindje zat ook al heel snel op 4 flessen, ongeveer de tijden die jij aangeeft. Omdat ze vanaf het begin al de nachten doorsliep, vielen die uren al af om de flessen over te verdelen. En dan zit je echt op 4 uur tussen de flessen, maar dat is gewoon te weinig. Bij mijn cb gaven ze ook aan, dat als je kindje niet meer 's nachts tussendoor komt om de fles maar echt goed doorslaapt, de vijfde fles kan vervallen en de andere flessen kunnen worden opgehoogd.



Krijgt jouw kindje wel alle flessen van 180 leeg?

Anders gewoon eens ophogen, en kijken hoe het gaat?

Wij zijn een maand geleden naar 4 flessen gegaan. Ze was dus een week of 16. Ook te vroeg volgens sommigen, hier was t advies met 6 kg, maar dat weegt ze nu nog niet. Ze moeten dat wel die 4 flessen echt leeg drinken, in ieder geval zo’n 700 cc binnen krijgen. Ze kreeg hier om 7, 11, 15 en 19. Ze gaf zelf aan die van 22 niet meer te willen en tja proppen kun je toch niet. Als je kind goed groeit en tevreden is lijkt het me geen probleem.

mmm… jesse is toch aan het stoeien met voedingen. hij had van de week om de 3 uur weer, en toen liet ie er 5,5 uur tussen. dus toen gelukkig 5. met de 4 voedingen kwam hij 's nachts weer, willen we ook niet dus blijft nog even stoeien.



groetjes,



loiuse

Kan je hem niet gewoon wakker maken? Doen wij ook omdat we anders niet uitkomen met 5 voedingen.

T.ygo zat met 2,5 - 3 mnd ook op 4 voedingen.

Zolang ze goed groeien is er niets aan de hand hoor. Hij is ook een kleine drinker. Ik maakte hem steeds wakker om 23 uur maar hij sliep door en dronk steeds maar 50cc ofzo. Ik dacht kind slaap ook maar lekker.

Eerste paar nachten kwam hij een keer maar daarna was dat ook voorbij en sliep hij zonder voeding van 20 - 7 uur.



Volg gewoon je gevoel :wink:

Natuurlijk kan ik hem wel wakker maken, maar hij slaapt al zo slecht en als hij lekker slaapt, waarom zou ik hem dan wakker maken? Maar hij wisselt wel heel erg met z’n voedingen hoor, de ene dag 4, de andere dag 5. Heel lastig soms. Hij slaapt op 5 wel de nacht door, op 4 niet altijd :think: Heb dan liever toch maar de 5 voedingen maar ja… :think: lastig, lastig

Ik ben lekker laat…maar eindelijk gevonden wat ik zocht!! Hier ook een meisje van 3m 3w die maar 4 flessen wil…en ze ook no eens niet leegdrinkt. Groeit wel goed en is tevreden… Wat nu?

Naar ervaring :wink: Lekker laten gaan! Jesse corrigeerde zichzelf even weer erna, een paar weken lopen emmeren met nachten weer wakker, maar met 4,5 maand toch echt op 4 voedingen van 210. ( we hebben de flessen opgehoogd toen ) met 6 maanden nr. 2 voeding, en nu mocht hij maar 800 cc dus weer emmeren om de voedingen naar beneden te krijgen, maar met fruit en groenten is dat redelijk goed gekomen, nu dus weer 4x 180.

Hier ook ongeveer 3 maanden vaak op 4 voedingen. Zolang ze voldoende plas luiers hebben en niet duf zijn als ze wakker zijn is er niks aan de hand (volgens mijn CB).



Ze vonden het wel vroeg, maar zolang ik dit in acht hield, en ze haar eigen groeilijn blijft volgen is het prima.

Hier was rond 3 maanden 19u de laatste fles, op het CB waren ze er niet zo ontzettend blij mee maar zolang ze goed groeide was het goed