Ik ben op het moment een beetje ten einde raad.
Mijn dochtertje van 11 maanden kreeg altijd borstvoeding totdat ze de zesde ziekte kreeg en daarna de borst pertinent weigerde, ik heb haar daarna niet meer aan de borst gekregen. Ze is ook altijd een fles weigeraar geweest, en een drinkbeker lukte toen nog niet, dus kreeg ze vocht binnen door fruithapjes, appelmoes etc.
In de maanden dat ze borstvoeding kreeg kwam ze een paar keer per nacht, maar over het algemeen sliep ze gelijk weer verder.
Eigenlijk sinds ze ziek is geweest en de borst weigerde slaapt ze s’nachts langzaam aan steeds slechter. De laatste 2 weken denk ik, gaat het 2 nachten goed, dan is het de 3e nacht weer bal. Aan het begin van de avond slaapt ze moeiteloos in, maar dan word ze rond een uur of 2 a 3 wakker, en wilt ze niet meer slapen.
Als ik haar uit haar bedje haalt is ze vrolijk en begint ze te spelen. Maar zodra ik haar weer in bed leg is het brullen.
Zo houd ze ons 2 a 3 uur bezig.
Overdag slaapt ze 1 keer 2 a 3 uurtjes.
Wie kan ons helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes
Ik vind het heel moeilijk, zelf heb ik amper BV gegeven en geen flesweigeraar. Kan het niet zijn dat ze honger heeft in de nacht? Dat is bij ons (op ziek zijn na) altijd de enige reden van wakker worden in de nacht geweest.
Veel sterkte!
@Tigru wrote:
Ik vind het heel moeilijk, zelf heb ik amper BV gegeven en geen flesweigeraar. Kan het niet zijn dat ze honger heeft in de nacht? Dat is bij ons (op ziek zijn na) altijd de enige reden van wakker worden in de nacht geweest.
Veel sterkte!
Honger heb ik ook aan gedacht ja, maar ik geef ze ook altijd een yoghurtje of wat appelmoes of wat drinken. Dus ik geloof niet dat dat het is. En gisteren heeft ze overdag ook veel gegeten, met het idee dat ze s’nachts misschien honger zou hebben. Maar dat heeft dus ook niet geholpen helaas.
Bedankt voor je reactie!
Ik probeer te helpen hoor… Dus weet niet waarom het hier scheelt. Zal Keira haar “schema” eens neerzetten… Misschien zie je iets wat bij jullie anders is.
Alle tijden zijn ongeveer, al sinds ze geboren is bepaald ze zelf hoe haar ritme is.
± 07.30 – 210 water + 7 scheppen poeder + 8+ pap
± 10.00 – rijstewafeltje/soepstengeltje & thee/water
± 12.00 – anderhalve boterham met smeerkaas/smeerworst & thee/water
± 16.00 – fruit & thee/water
± 17.15 – avondeten (met de pot mee als het kan, anders potje) en een toetje & thee/water
Om een uurtje of 18.30 a 19.00 gaat ze meestal naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend.
Keira drinkt telkens kleine beetjes uit een rietjesbeker, ze snapt een tuitbeker niet en drinkt hier super uit. Ook nog wel uit een oefenbeker van Difrax.
Als Keira voor de nacht naar bed gaat brengt mijn man haar altijd. Eerst omkleden, druppeltjes (vit D), tandjes poetsen en verhaaltje. Dan kom ik zingen voor haar en dan gaat ze slapen. Als wij toevallig ergens anders zijn dan zing ik niet voor haar, dat doe ik dan als we thuis zijn. Door een vast “ritueel” te hebben helpt het Keira, we horen haar eigenlijk nooit meer, behalve als ze gedroomd heeft.
Tussendoor slaapt ze 2 tot 3 keer, ongeveer 3 uur op de dag. Ze speelt veel en kletst en kruipt de hele kamer door. Dus heel veel slaapt ze niet overdag. Als ik wegga dan slaapt ze minder, maar gaat ze in de avond ook eerder naar bed toe.
Wij hebben ook een poosje gehad dat ze slecht sliep (meestal met een sprongetje en die tijd is het weer! of als ze ziek is). We leggen haar dan vaak bij ons in bed en over het algemeen is dan 1 nachtje genoeg, soms maar een uurtje…
Krijgt ze nu enkel vocht via het fruit? Het kan zijn dat ze gewoon dorst heeft… Heb je al een oefenbeker geprobeerd of een rietjesbeker (niet anti-lek!). Keira kan ook niet uit een tuitbeker drinken, die knauwt er enkel op, maar die andere twee gaan goed.
Ik opper ook maar wat… Maar kan me voorstellen dat je dit niet verwacht en ook geen zin hebt in spelen in de nacht
Ik denk zelf… leeftijd?
Mijn dochter van 11 maanden oud is net na de zoveelste avond op een rij, weer wakker geworden, en helemaal overstuur.
Nu heeft het vandaag bij haar een oorzaak maar dit gebeurt al een week of 2-3 dat ze ineens wakker word 's avonds laat of 's nachts, en denkt dat het speeltijd is, en zich meteen met een ruk omdraait, in bed gaat staan, en als je niet reageert het op een huilen zet.
We nemen haar mee naar de woonkamer, laten alles uit en gaan met haar op de bank zitten (zij ligt dan tegen borst aan), en dit zorgt er voor dat ze weer rustig word. En soms zelfs in slaap valt. Maar terug leggen gaat stuk makkelijker.
Zij drinkt nog wel meer flesjes. Afbouwen lukt niet. (broer heeft ook lang nog melk gekregen). maar ze drinkt dan ook maar 120cc. per fles. (denk 3 flesjes op een dag en 's avonds nog 1 als ze doorslaapt).
Ze was een goede slaper, ze sliep snel door, en maakte lange rukken in de nacht, en overdag ook nog. Zij slaapt zelfs nog 2-3 x op een dag.
(6u wakker, 9u naar bed. 13.u naar bed en soms rond 15-16. u weer) Nu begint ze ineens best vroeg met haar nacht slaapje, wat vervelend is voor ons want ze komt dan ook eerder 's ochtends en nu is ze ook vaker snachts wakker, al werkt het niet haar later weg te leggen ze komt toch wel.
Ik denk voor mijn dochter, gewenning. Ze komt nu al 2-3 w snachts… dus het is ondertussen wel gewenning geworden het is normaal.
Ik zeg ook leeftijd, denk niet dat het met honger te maken heeft.
Marijne deed dit ook rond die leeftijd. We zijn gaan uitleggen dat het tijd was om te slapen, terug leggen en weer weg.
En ja wel een tijdje laten huilen. Dat werkt hier gewoon het beste, ook al druist het tegen mijn gevoel in. Maar na 2-3 weken troosten, knuffelen etc werd het steeds erger, vaker wakker, langer wakker. En toen we volhielden met terugleggen waren we binnen 2-3 nachten weer terug bij doorslapen (Marijne dacht 'als het zo moet dan slaap ik wel door! :roll: )
Succes
Is dat ook niet de leeftijd dat de verlatingangst of iets in die trant de kop op steekt? Ik kan me herinneren dat het rond 10 a 11 maanden ook ineens even extra moeilijk was met slapen (overdag ook trouwens).