hallo allemaal
ik zit sinds afgelopen maand in de mm dus dit is allemaal nieuw voor me
maar gisteren heb ik dus een samenlevenstest gehad en die was negatief
geen slijm haast en geen zaad te vinden
terwijl mijn eitje wel 19mm is dus op springen staat volgens de gyn
morgen moet ik weer een test af nemen
maar wie kan me daat wat meer over vertellen
Gr esther
Ik heb ook 2 samenlevingstesten gehad. 1 de avond voor de eisprong en die ander er vlak na. Allebei geen levende zaadjes kunnen vinden. En toch was ik die ronde zwanger geraakt. Ik hoor vaak dat die testen niet echt betrouwbaar zijn. Misschien juist goed dat ze niks kunnen vinden, zijn ze allemaal naar binnen gezwommen :mrgreen:
Hopelijk ben jij ook snel zwanger!
dat geef toch wel weer hoop dan
ben heel benieuwd
bedankt voor je antwoord
liefs esther
wij hebben drie SLT 's gehad. alledrie negatief.
bij ons op de afdeling zeiden ze ook, het is en blijft een moment opname.
dus het sluit meestal niets uit …
Je slijm is ook alleen echt goed doorgankelijk bij de eisprong. Als ze dus te lang van te voren of erna pas meten, krijg je een negatieve uitslag.
Even het tegenovergestelde van wat je hier leest; wij hebben 2x zo’n test gehad (in verschillende cyclussen) en die waren beide positief, maar ik ben toch echt nog altijd niet zwanger. Na die test kan je dus eigenlijk nog steeds 2 kanten op.
Sommige ziekenhuizen doen de test al niet eens meer.
2 keer een negatieve samenlevingstest gehad. Alleen maar dode zaadcellen te zien. Er werd al gesproken over iui (inseminaties) en wonder boven wonder was ik toch zwanger die ronde. En omdat we zo gefrustreerd waren van het op commando moeten doen, hadden we het na die negatieve samenlevingstest ook niet meer gedaan.
Het is wat mijn vriend zegt. de goede zaadcellen zijn al lang door en zitten te wachten binnen op de eicel.
Ik reageer niet direct op de voorgaand berichtjes, maar wil graag mijn hoopgevende verhaal doen (beknopt natuurlijk).
Na 2,5 jaar wachten en uiteindelijk de 5e iui, ben ik zwanger geraakt van onze dochter die nu 2 jaar is. Na diverse onderzoeken was geconstateerd dat ik geen baarmoederhalsslijmvlies had, volgens de gynaecoloog. Waardoor de (opgewerkte) zaadcellen de baarmoedermond niet konden passeren.
Maar… toen mijn dochter 9 maanden was (en ik nog borstvoeding gaf), bleek dat ik onverwacht spontaan zwanger was van onze zoon, die nu 9 maanden is.
En… begin dit jaar besloten we het opnieuw spontaan te proberen (‘gepland’ dus) en deze week is gebleken dat ik nu al tijdens de tweede ronde zwanger ben!!!
Had destijds tijdens de medische mallemolen nooit verwacht dat ik ooit nog spontaan zwanger zou kunnen worden, dat zei de gynaecoloog ook.
Gelukkig is het tegendeel waar gebleken!!!
Overigens raakte mijn zus na 5 jaar onbegrepen kinderloosheid (na diverse onderzoeken) spontaan zwanger. Helaas eindigde dat in een miskraam, maar daarna heeft ze nog spontaan twee prachtige kinderen gekregen…