baarmoederperforatie tijdens plaatsen Mirena

Hallo dames,





zucht wat een dag…

Vandaag had ik een afspraak met de gyn voor het plaatsen van de Mirena,we hebben netjes gewacht tot 3 maanden na de bevalling.

Maar tijdens het plaatsen zegt ze…dit kan nooit ik zit al ruim 15 cm erin…terwijl je baarmoeder veel kleiner is. Ik verging ondertussen van de pijn en begon duizelig te worden. Er kwam een andere arts bij en die bekeek per echo mijn baarmoederperforatie :? :? …de darmen waren niet beschadigd :shock: :shock: (moest er ook nog eens bijkomen)

Ik mocht ff bijkomen en kreeg pijnstilling…



Nu zit ik thuis en verlies ik stolsel en bloed alsof ik net bevallen ben. Ook heb ik krampen die op weeen lijken.



Heeft iemand dit weleens meegemaakt…?

Hoelang blijf ik vloeien en wanneer is het over (volgens de gyn is het pas met vier weken genezen ).



Groetjes Hannah

Och meissie toch :hug: Wat een ellende allemaal.



Wat ik trouwens niet begrijp is hoe het kan dat zij er al 15 cm in zat. Ik heb vorige week woensdag mijn spiraal laten plaatsen bij mijn ha. Zij meette eerst de lengte van mijn baarmoeder op (7,5 cm) en daarna plaatste ze de spiraal zelf.



Vind het maar raar dat zij door je baarmoeder heen is gegaan.



Verder kan ik je alleen maar sterkte wensen, want dit is mijn 3de spiraaltje, maar dit heb ik nog nooit gehad.



:hug:

:hug:



gelukkig dat ze niet je darmen heeft beschadigd… maar jemig wel een oplettend typie…

bij mij werd er ook eerst gemeten…

dankjewel lieve dames…



Voel me vandaag wel iets beter, vloei nog wel veel…

De krampen zijn voorbij, behalve wat rug pijn.



De gyn had mijn baarmoeder wel opgemeten alleen heb ik een naar achtergekantelde baarmoeder en dat ding waar ze de spiraal mee plaatsen maakt die “buiging” niet…althans dat was haar verklaring…



nu heb ik over zes weken een afspraak staan voor poging nummer twee maar voorlopig durf ik niet meer…



Ik ga voeden en daarna werken :? :?



Liefs Hannah

dit was voor mij 1 van de redens waarom ik de mirena niet wou en heb ik gekozen voor de nuvaring

Na maanden lang alleen buikpijn/ rugpijn te hebben gehad, is de mirena er sinds afgelopen maandag uit!



Wat een onding, heb alleen maar onderbuikpijn gehad met uitstraling naar mijn rug en been…





Ben gelukkig verlost nu!



Nooit meer een spiraal voor mij!

Jee meis wat een verhaal getsie :frowning: .



Ik heb een heel andere ervaring, ik heb hem in november laten zetten.

Gelukkig dat ik toendertijd niet dit toppic had gelezen, want dan had ik niet gegaan denk ik :shifty:



Weet je wat je nu wil gaan gebruiken?



Sterkte :hug:

Ik ben ook zo blij dat ik geen spiraal meer heb 1 op de 10 vrouwen krijgt buikpijn…maar de chemie tussen mij en de Mirena was gelijk al slecht :mrgreen:



Ik heb nu de Yasminpil gekregen, maar ik laat eerst mijn lichaam met rust. ben nu heel heftig ongesteld …voor het eerst sinds bijna twee jaar…Ik was zwanger toen ruim negen maanden bv en tussentijds de Mirena laten plaatsen.

Ik begin volgende maand met de yasmin, ben benieuwd!



Wat fijn dat jij geen last hebt van de Mirena. Want het is wel ideaal geen pillen slikken en ik had ook geen last van de hormomen…

Ik wil/wou ook een mirena maar ben nu wel heel erg bang geworden zeg bah.

Gelukkig dat dat ding er nu uit is bij jou want dit was ook niks idd.

Hier de rede dat ik dat ding wil meer omdat me sex behoefte minimaal is geworden en daar zou een mirena mee kunnen helpen?

minder hormonen bepalend of hoe zeg ik dat.

Maar ga eerst op vakantie en dan kreeg ik advies om eens te stoppen met de pil 3 maanden om te kijken of het wel aan de pil ligt.

dus heb nog even bedenk tijd haha

Hier ook nooit geen mirena spiraal meer, de huisarst had hem ingezet…



menselief wat heb ik pijn, en gevloeid zeg, na 3 maanden eindelijk eruit…

en gewoon lekker aan de pil…



maar goed daar heb jij niks aan, bij iedereen is het toch anders…

:hug: :hug: :hug: :hug:

Wat een horror verhaal.

Ik hoop dat je gauw weer opknapt. Ik heb nu mijn derde mirena en zou nooit meer anders willen. Echt super.

Geen bloedingen meer.



Wanneer je veel stress hebt in je leven is Mirena niet de oplossing, dan krijg je vaak last van spotting of langer durige bloedingen.



Gaat nu een andere gynaecoloog de mirena zetten?

Wat een naar verhaal. :hug:

Ik ben er wel heel happy mee :slight_smile: (even los van het emotionele stukje, dat vind ik nog steeds moeilijk merk ik)

Ik heb bewust vooraf geen verhalen gelezen op internet. Mijn vriendinnen hebben er 1 en omdat ik weer zoveel pijn hard tijdens menstruatie heb ik er ook 1 laten zetten.

Mijn bm gemeten 7 cm en eigenlijk geen pijn gehad. (en dat terwijl ik geen kinderen heb gekregen en mijn bmmond zo goed als gesloten was).

Ze moest wel even hard duwen om door mijn bmmond heen te komen, omdat ik al bijna niet meer vloeide tijdens het plaatsen was de binnenste rand al aan het sluiten.



Dus het kan gelukkig ook wel goed gaan (even afwachten, want ik moet einde deze maand voor controle echo). Maar tot nog toe voel ik me goed en heb mijn eerste menstruatie zonder enig ongemak en pijn doorstaan!!! (weet niet wat me overkomt joh!! Moest er zelfs bij nadenken om naar toilet te gaan om me te verschonen, terwijl ik normaal op het toilet woon vanwege een vreselijk overprikkelde blaas en krampen)

tja helaas kan dit idd voorkomen.

maar uit jou verhaal begrijp ik dat ze wel je baarmoedergerpforeerd hadden, maar de spiraal nog niet geplaatst was… toch een klein gelukje



ik heb na mijn 2de een spiraal laten plaatsten na 6 weken mag het geloof ik en heb hem na dacht ik 8 weken ofzo laten plaatsen. uhm… ik had na het plaatsten onwijs veel pijn. zelfs zo erg dat toen ik thuis kwam nog net tegen mijn man kon zeggen ga naar boven op bed liggen. voelde mij heel eng. trok eigenlijk wel een beetje weg maar bleef veel pijn doen.maar ja 1ste keer , dus denk je stel niet aan hoord erbij. maar hij was geloof ik maandag geplaatst en donderdag op vrijdag nacht heb ik mijn man wakker gemaakt omdat het echt niet meer ging. hij moest toen para’s halen.

's ochtens direct ha gebeld. want vond dat ding er echt uit moest. vreemde ha, zag geen draadjes nog een keer goed kijken en geen draadjes, dacht die eerst dat ik hem verloren was. toch overleg met gyn gehad.

naar het ziekenhuis daar 2 gyn’s zitten kijken geen draadjes, echo, geen spiraal. voor de zekerheid foto laten maken en bloed moeten prikken. eerst wilde degene die de foto maakte niets zeggen. maar ik zei als ze hem zag zitten dat die dan fout zat. ik mocht uiteindelijk zelf kijken. en ja hoor daar zat dat klote ding… in mijn buik. dus baarmoedergeperforeerd. door alle feestdagen kon ik niet op t ok programma. hij heeft er 3 weken gezetten. heb ab geslikt en heel veel para’s hij is gaan zweven in mijn buik. en is uiteindelijk via kijkoperatie verwijderd…



dit is de slechte kant van t verhaal. maar de gyn heeft zonder overleg terwijl ik ondernarcose was een nieuwe geplaatst. als ze het gevraagd had had ik gezeg nooit meer. zo reageerde ik na ok ook. maar ze hebben toen gecheckt en hij zat goed. en nu, nu 2 jaar later ben ik nog erg te vreden ermee. en heb ik er geen spijt van dat deze erin zit. ik heb gewoon weg pech gehad. mijn eigen ha heeft zelfs in dat weekend mij gbeld om e vragen wat er was, vond t vreselijk. de gyn zei dat t gewoon kan na een zwangerschap, gewoon zwakke plek geweest in de baarmoeder…

@FN wrote:

tja helaas kan dit idd voorkomen.

maar uit jou verhaal begrijp ik dat ze wel je baarmoedergerpforeerd hadden, maar de spiraal nog niet geplaatst was… toch een klein gelukje



ik heb na mijn 2de een spiraal laten plaatsten na 6 weken mag het geloof ik en heb hem na dacht ik 8 weken ofzo laten plaatsen. uhm… ik had na het plaatsten onwijs veel pijn. zelfs zo erg dat toen ik thuis kwam nog net tegen mijn man kon zeggen ga naar boven op bed liggen. voelde mij heel eng. trok eigenlijk wel een beetje weg maar bleef veel pijn doen.maar ja 1ste keer , dus denk je stel niet aan hoord erbij. maar hij was geloof ik maandag geplaatst en donderdag op vrijdag nacht heb ik mijn man wakker gemaakt omdat het echt niet meer ging. hij moest toen para’s halen.

's ochtens direct ha gebeld. want vond dat ding er echt uit moest. vreemde ha, zag geen draadjes nog een keer goed kijken en geen draadjes, dacht die eerst dat ik hem verloren was. toch overleg met gyn gehad.

naar het ziekenhuis daar 2 gyn’s zitten kijken geen draadjes, echo, geen spiraal. voor de zekerheid foto laten maken en bloed moeten prikken. eerst wilde degene die de foto maakte niets zeggen. maar ik zei als ze hem zag zitten dat die dan fout zat. ik mocht uiteindelijk zelf kijken. en ja hoor daar zat dat klote ding… in mijn buik. dus baarmoedergeperforeerd. door alle feestdagen kon ik niet op t ok programma. hij heeft er 3 weken gezetten. heb ab geslikt en heel veel para’s hij is gaan zweven in mijn buik. en is uiteindelijk via kijkoperatie verwijderd…



dit is de slechte kant van t verhaal. maar de gyn heeft zonder overleg terwijl ik ondernarcose was een nieuwe geplaatst. als ze het gevraagd had had ik gezeg nooit meer. zo reageerde ik na ok ook. maar ze hebben toen gecheckt en hij zat goed. en nu, nu 2 jaar later ben ik nog erg te vreden ermee. en heb ik er geen spijt van dat deze erin zit. ik heb gewoon weg pech gehad. mijn eigen ha heeft zelfs in dat weekend mij gbeld om e vragen wat er was, vond t vreselijk. de gyn zei dat t gewoon kan na een zwangerschap, gewoon zwakke plek geweest in de baarmoeder…




O jeetje, wat heftig!



Volgens mijn gyn heb ik geluk gehad, want als die al geplaatst was was de kans groot dat ik net als jouw uiteindelijk naar OK moest…

Bij mij heeft ze tijdens het opmeten mijn baarmoeder geperforeerd.



Mijn baarmoeder was nog zwal vanwege de borstvoeding, is mij verteld.



Gelukkig zit je spiraal nu wel goed en ben je tevreden!

dames bedankt voor jullie lieve woorden.

Die van mij is er sinds vorige week woensdag uit. Hij heeft een half jaar gezeten. Voor mij was het ook niet geschikt. Ben 6 maanden achter elkaar ongesteld geweest, bah!!



Nu al een week aan het “nabloeden”. (ook met heeeeel veel stolsels…)



Vanaf vrijdag weer gewoon aan de pil…

(en hopen dat ik hem nooit vergeet…)