hoiii
gisteren me ontrole gehad bij de gyno… kon gelijk blijven tot half 8 sávonds.
wat blijktna onder zoek dat mijn baarmoedermond deel open is en alleen voor het hoofdje nog dicht zit. ze kon tijdens het tousheren me baar moeder mond heel moeilijk vinden.
kindje maakt het prima volgens de ct’s en heeft genoeg vruchtwater.moest over 3 wkn terugkomen en me extreem rustig houden.
maaar…
nu belde ze me alleen om 10 's’avonds nog ff op ofik me afspraak naar volgende week wil zette ipv over 3 wkn en of ik met spoedvandaag een echo moet laten maken om de lengte van mebaar moeder hals te laten meten.
maar wat denk je vanochtend weer bruinig slijm verloren net zoalsde laatste dagen van je mentruatie zeg maar. ikmoet om half 11 in het zieken huis zijn.
maar is er mischien iemand die me in de tussen tijd kan vertellen wat dit allemaal betekend alles gaat langs me heen …
ben pas 28 wkn
groetjesss
Ik kan je niet helpen, maar wil je even succes en sterkte wensen.
:hug: :hug: Yvonne
Oh meis…ik kan je ook niet aan een antwoord helpen maar ik ga heel hard voor je duimen dat het goed blijft gaan :hug:
Houd je ons op de hoogte?
thxx voor de snelle berichtjes … jaah als ik vanmiddag terug ben dan horen jullie hoe het gegaan is…
nou ben net terug uit het ziekenhuis.
tijdens inwendig onderzoek hebben ze gekeken hoe het met de baarmoeder hals zat.
ipv dat die bij het hoofd opengaat (wat normaal gebeurd en dan langzaam naar buiten) is die bij mij begonnen van buiten richting het hoofdje.
maar nog nie zo dramatisch dat er een geboorte nadert.
moet me nu heel rustig houden en geen gekke dingen doen.
ben op zich wel gerust gesteld maar knaagt toch bij me.
weet dan wel dat het goed zit maar er gaan ook hele andere senario’s door me heen.
ben nog steeds benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft
groetjesss
wil je ons niet meer zo laten schrikken!
nou hier zit de schrik er nog behoorlijk in hoor …pfff
ik heb weer iets ik ontsluit onder ste boven hahahaha…
ik hoop dat de rust gaat helpen maar heb het er nu almoeilijk mee…
bij alles wat ik doe denk ik vanpff zou het hier door nier verder ontsluiten .
heb nu gelukkig volgende week al weer controle en dan de 30 okt weer…
Jemig meis, ik zou inderdaad even rustig aan doen. Wat een maf verhaal, heb er nog nooit over gehoord! :hug:
:hug:
Liefs Moirah
Vervelend he, als het allemaal zo vaag is? Wat je vertelt over dat hij aan de verkeerde kant open gaat, dat heb ik dus ook. Ik heb er een nacht mee in het ziekenhuis gelegen, maar bij de controle van vandaag was alles helemaal geweldig (zie ook mn topic). Misschien dat dat je een beetje hoop kan geven?
Ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed komt met jullie!
heb idd net je topic gelezen. ook ik heb vandaag dus inwendig nog eens een echo gehad.
het verhaal wat jij verteld is odd precies hetzelfde
heb jij ook dezelfde adviezen? rustig aan doen niks tillen etc…
ik heb hier trouwens nog wel steeds me harde buiken.
en ben het er mee eens dat ze het afentoe zoo vaag vertellen zo van valt wel mee zit toch dicht bij het hoofdje maak het uit dat de rest open is… ik denk dan echt bij zelf van ja haloooooooo wat normaal dicht zit hoort nie open doe er nie zo makkelijk over … mahja ben niet de enige die hier nog nooit van gehoord had
hou jullie op de hoogte over volgende week. wat de controle dan uit wijst
groetjess
Zoals mijn gyn het me vertelde: Je bent zwanger. Dan gebeurt er gewoon van alles in die regio. Dat houden we goed in de gaten, maar we raken niet in paniek want als er iets niet goed is… is het stress.
Ik mag van de gyn werken, naar gelang hoe het mn harde buiken vergaat. Wordt dat heftiger of komen ze vaker: meteen een stapje terug doen. Tillen mocht ik al niet. Maar, heel de dag niksen op bed is gelukkig ook niet nodig. Ik snap je bezorgdheid heel goed maar ik probeer te vertrouwen op de deskundigheid van mensen die er verstand van hebben. Daarnaast heb ik gewoon heel sterk het gevoel dat, hoe het ook loopt, het wel goed komt met mn kleine. Dat helpt.
Doe maar rustig aan enne… probeer die stress die je voelt een beetje te vermijden he…
tjee de schrik zal er goed in zitten.
gelukkig dat het van buitenaf open gaat.
nu heel rustig aan doen hoor :-*
veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen :hug:
hoiii
hmzzz mij werd verteld dat ik niet meer mocht gaan werken( deed iik al niet vanwege me epilepsie) en dat ik niet meer mocht stofuizgen en geen wasmanden etc mocht tillen.zelfs trap lopen moest ik zo min mogelijk doen’
eerste wat ik toen vroeg was ik mag toch wel naar de jgb ? ze vertelde me toen dat ik dan regelmatig moest gaat zitten en rusten en als ik thuis kwam ff moest gaan liggen.
verveel me nu al maaar net wat jij zegt heb ook het gevoel dat het wel goed komt met me meissie
Oh, jij hebt ook epilepsie? Ik namelijk ook… Slik je daar medicatie voor of niet?
heyyy
wat toevalig zeg…
nee ik heb altijd depacine geslikt maar datmag ik absoluut niet hebben nu…
heb 1 erge aanval gehad en als ik ernog 1 krijg moet ik wel medicijnen gaan slikken… voor me bevalling hebben ze ook al alles uit gestippelt en bij jou?
als je wil kan je me btw ook ff toevoegen op me msn famvanbutselaar@live.nl
groetjess
Ik slik carbamazepine (Tegretol), moet daar ook mee doorgaan omdat ze vinden dat een insult slechter is voor de baby dan dit medicijn. Carbamazepine is 1 van de soorten die je het best kan hebben tijdens een zwangerschap, aldus mijn neuroloog.
Als msn het weer doet hier voeg ik je toe .
heyy
klopt dit heeft mijn nuroloog mij ook verteld… dit medicijn zijn ze van plan de dag voor ik ingeleid word mij te geven.
word namelijk opgenomen met 38 weken en dan word het kindje gehaald.
krijg dan dit medicijn en een pompje remiventonil tegen de pijn om me rustig te houden.heb nu gelukkig alleen afentoe als ik me druk maak afentoe wat schokjes.
ben blij dat het nu beter geregeld is dan bij me eerste toen kreeg ik de aanval tijdens de bevalling… hebben ze met jou ook je bevalling al besproken?
groetjess
Niet echt uitgebreid, maar de bedoeling is dat ik op de natuurlijke weg (ook zonder dat ik ingeleid word) zal bevallen. Ik doe het extreem goed op dit medicijn namelijk, had hiervoor erg veel insulten en sinds ik dit slik geen een meer. Het vertrouwen erin is dusdanig dat we met zn allen een zo normaal mogelijke bevalling gaan proberen. Natuurlijk wel in het ziekenhuis en ik loop bij de gynaecoloog omdat ik vanwege de epilepsie medisch ben, dus ik word (net als jij, neem ik aan) goed in de gaten gehouden.
Is bij jou dit besloten omdat je eerste bevalling zo is verlopen?
hoii
ik ben bij me eerste met spoed ingeleid omdat ik een zwaar insult hadgehad.
mede doordat de weeén stormzo invloed had kreeg ik tijdens me bevalling nog een insult toen hebben ze depacine moeten toe dienen en dat is dus helemaaal niet goed voor het kindje.
nu hebben ze idd besloten me met 38 weken in te leiden om het gecontroleerd weer te laten verlopen en volgend insult te verkomen.
idd houden ze me goed in de gaten.is wel een gerust gevoel moet ik zegge
groetjess