Wij hebben hier avondvierdaagse van 4 t/m 8 juni, inclusief inhaaldag… de start is elke dag ergens anders, maar wel steeds om 18.15 al.
Nou hebben de kinderen maandag en woensdag van 16.30 tot 17.15 zwemles, eer we weer terug naar huis rijden is het 17.30 en op maandag moet ik de jongsten dan bij oma ophalen en zijn we 18.05 thuis en woensdag moet ik de jongsten bij mijn schoonzus ophalen en zijn we om 17.55 thuis. In beide gevallen gaan we dan dus never niet de start halen, er van uitgaande dat we ook nog wel even iets snels naar binnen moeten werken…
Maar 1 dag missen, betekent geen medaille… Dus nou twijfelen we… gaan we de avondvierdaagse skippen? Kids hebben er niet mega trek in, maar meestal als we een keer lopen, vinden ze het leuk. Of slaan we 1 zwemles over (die van woensdag en skippen we de loopdag van maandag zodat we dinsdag tot vrijdag kunnen lopen? Dan missen ze dus wel de eerste dag, die halen we dan donderdag weer in.
zwemles vind ik ook belangrijk, zeker omdat Niek dicht bij afzwemmen zit en Peet er nog hard aan moet trekken, bovendien betaal je er een lieve duit voor… :shifty:
Ik zou gewoon een zwemles overslaan.
Je schrijft dat de kids ‘geen megatrek’ in de wandelvierdaagse hebben…zwemmen is blijkbaar voor alle 2 op een belangrijk punt…dus ik zou zeggen: skippen die avond-4-daagse…volgend jaar weer.
Als je nu door lessen missen nog een ronde door mag/moet…dat zou mijn keuze ook niet zijn.
Lastig altijd het schipperen tussen leuk/moeten/willen/kunnen…
wij hebben die datum hier ook de avondvierdaagse
onze dochter heeft woendagen streetdance maar in die week slaat ze over.
zwemles 1 x overslaan niet erg
Nou, in overleg met manlief besloten de toch al niet zo heel erg veel zin in avondvierdaagse te skippen en gewoon de zwemlessen te blijven volgen. Het heeft met name bij Niek door faalangst, bloed, zweet en tranen gekost om haar enigszins zwemzeker temaken en nu ze bijna mag afzwemmen, willen we haar geen les laten overslaan, zeker die van woensdag niet, want dan is het kledingzwemmen…
We hebben het ze net verteld en toen was het… yeaaaahhhhh… lekker geen avondvierdaagse… nou duidelijk… vind het geen heet hangijzer, zeker niet als ze er blijkbaar helemaal geen zin in hebben…
:thumbup: :thumbup:
Super opgelost!
hier moet je je opgeven voor de avond4daagse… dus vorig jaar niet opgegeven omdat ze er ook geen zin in hadden… dan niet :lol: .
En dit jaar… zouden de oudste 2 meelopen.
Maar ik ga nummer 2 5 km rollen (auw mijn rug, ik voel hem nu al) en de oudste loopt gewoon. Overigens rol ik hem maar 1 avond… en krijgt hij een dagspeldje als het goed is (nog even navragen of het goed gaat komen).
Zwemlessen zijn geen probleem meer, die zijn hier 3 maand opgeschort helaas… dus dat dilemma hebben we niet.
(waar we overigens wel van balen, want hier zat hij ook net helemaal in de mood, ging ineens als een tierelier… gelukkig kan je hier sowieso gemiste lessen inhalen als er ruimte is in een andere groep).
medailles kun je ook los kopen hoor. Gewoon niet inschrijven maar de dagen meelopen die je kunt en dan aan het einde een medaille kopen ( kost evenveel als inschrijfgeld voor 4 dagen )
@Mam van 2 wrote:
medailles kun je ook los kopen hoor. Gewoon niet inschrijven maar de dagen meelopen die je kunt en dan aan het einde een medaille kopen ( kost evenveel als inschrijfgeld voor 4 dagen )
hier is het dusdanig groot georganiseerd (vind er zelf niks aan :oops: ) dat zonder inschrijving niet eens gelopen kan worden… (inschrijven kan wel op de 1e avond overigens nog… maar dan moet je al wel kiezen voor 1 of alle avonden, en als je alle kiest en je mist een avond krijg je dus ook geen medaille).
@mamaMarije wrote:
@Mam van 2 wrote:medailles kun je ook los kopen hoor. Gewoon niet inschrijven maar de dagen meelopen die je kunt en dan aan het einde een medaille kopen ( kost evenveel als inschrijfgeld voor 4 dagen )
hier is het dusdanig groot georganiseerd (vind er zelf niks aan :oops: ) dat zonder inschrijving niet eens gelopen kan worden… (inschrijven kan wel op de 1e avond overigens nog… maar dan moet je al wel kiezen voor 1 of alle avonden, en als je alle kiest en je mist een avond krijg je dus ook geen medaille).
Hier dus dito
Als het meezit mag Niek 2 juni afzwemmen, dan zou zij net d’r A hebben in de week van de vierdaagse, maar die vind lopen echt afschuwelijk… ze is heel beweeglijk verder en goede conditie, skeelert, fietst, springt trampoline enz… maar lopen heeft ze een broertje dood aan…
Peter mag op voor 15 juli, maar daar moet hij echt nog behoorlijk aan trekken… dus al met al vonden wij nu de zwemlessen toch echt wel belangrijker dan 4 dagen wandelen waar ze toch al niet veel zin aan hadden…Ben wel zo eerlijk dat IK het meer jammer vind, denk dat 70% van elke klas wel loopt en van de nichtjes en neefjes zijn ze dan de enige die niet gaan… maar ach, ik zal het vast wel overleven :mrgreen:
Maar wat is nu het nut van een medaille als je niet alle avonden loopt?
Wel OT, maar als je met je kids zo de avondvierdaagde ‘loopt’ schiet het toch niet op? En leren ze toch ook niet dat ze echt moeten lopen om de medaille te krijgen? (de action verkoopt ook medailles…)
En moge duidelijk zijn: ik heb niks met avond-4-daagse, ken het niet uit mijn jeugd, maar wel in het dorp waar ik nu woon: vanavond tussen 5 en 9 kunnen we niet met de auto bij ons huis of op 500 meter afstand komen. Opa en oma zijn er actief mee in hun dorp: en normaal zijn de kids daar op dinsdag tot 5 uur, nu moet ik ze morgen al om half 4 gaan ophalen… :wall:
@Cell…ook OT zat me straks te bedenken dat je altijd zo zelfverzekerd en stoer overkomt in alles wat je hier schrijft en waar je op reageert…het verbaasde me eigenlijk een beetje dat je deze vraag stelde
ok , dat verschilt dus echt per gemeente dan ofzo hoe dat werkt.
Maar goed als de kinderen toch geen zin hebben, prima toch ?
ik zelfverzekerd en stoer? Nou stoer misschien omdat ik wars ben van man vrouw verhoudingen als het op klussen aankomt… en heel bang aangelegd ben ik ook niet… maar zelfverzekerd niet echt hoor… zeker als er veel op mijn bordje ligt, heb ik nog wel eens buien dat ik aan zo ongeveer alles ga twijfelen… hahaha…
momenteel is mijn drempelvrees vooral gericht op “regelwerk” en de 4 daagse lopen en goede afspraken maken rondom zwemles komt neer op regelen… en dat is nu precies waar ik momenteel op blokkeer… heb mijn portie regelwerk in het quadraat wel gehad afgelopen jaar en ben dat zo beu… nu iets moeten regelen… dat vliegt me al aan bij het idee… :shifty:
Ben ook maar een mens :mrgreen:
Niek mag trouwens 2 juni echt afzwemmen :dance: En toen we oma vertelden dat ze niet mee hoefde te lopen en waarom, zei die ook meteen… Snap ik, je hebt het ook gewoon al druk zat. Juist!
Hey meis…je doet het goed! En regelwerk…ik heb er ook de PPPP-hekel aan, maar helaas met 5 rondrennende kids gaat dat niet…
Zwemlessen ben ik nu ongeveer 2 jaar vanaf maar over anderhalf jaar komt de volgende ronde…
:hug: :hug: niet blokkeren, trots zijn op wat je wel geregeld krijgt, en wat niet gaat, gaat gewoon niet…je kan niet jezelf in 100 delen splitsen om alles voor iedereen te regelen en er zelf bij in het water te vallen.
(reden oa waarom ik een maand geleden ben gestopt met werken…niet omdat ik niet meer wilde werken, wel omdat de combinatie niet meer ging: samengesteld gezin (ene week 5, andere 3 kids), deels KDV, deels basisschool, deels middelbare) pfff, word er gek van: scholen gaan er maar vanuit dat ouders niet werken of gewoon onbeperkt vrij kunnen nemen! (en dan werkte ik nog maar 2 dagen, waarvan 1 vanuit huis, dus flexibel in te delen…en nog kreeg ik het niet rond…)
Heel erg OT dus ondertussen, maar ook wel fijn ff iets kwijt te kunnen…
Cell…wat ik hier van je lees… :thumbup: je doet het super! En laat het regelwerk ook gewoon af en toe over aan anderen…adem in, adem uit.
regelwerk voor mijn gezin had ik altijd al wel… prima… maar daar zijn afgelopen jaar mijn vader en oma bijgekomen en bij oma kan ik delegeren naar mijn moeder, wat betreft mijn pa dus niet… die verhuisde van zelfstandig naar aanleun, kreeg diagnose dementie, verhuisde van aanleun naar kort durende opvang, na 5 maanden K.D.O verhuisde hij definitief naar een eigen kamer in een verzorgingshuis… 3x verhuizen dus, 3x alles regelen, 3x dingen aanvragen en regelen en dan praten we maar niet over de financiële rompslomp…
Het is me zeg maar niet in de koude kleren gaan zitten en toen manlief dus van het weekend zei… “zoek van de week even uit welke isolatiematerialen we kunnen gebruiken voor de garage” toen kon ik dus alleen maar stompzinnig voor me uit staren en denken… oja… dat mag Cell dus ooooook weer regelen… Hij begreep het wel en heeft het vandaag dus zelf geregeld… Maar zoiets stompzinnigs als de siemens consulijn bellen voor reparatie onder garantie van ons koelkast scharnier… dat laat dus al 4 weken op zich wachten… stom he… kan mezelf er echt niet toe zetten… :wall:
:hug: :hug:
“komt wel goed schatje”
weet ik… Lief van je :-*