Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af hoeveel je een oppas geeft in de avonduren.
Ik had wel een topic gevonden hierover, maar dat ging voornamelijk over overdag.
De oppas zou in principe niet veel te doen, behalve op de bank zitten.
Het gaat om 2 kindjes…
Onze oppas vooreen avondje verdient daarmee 3 euro per uur, daarvoor legt ze Amy soms wel i n bed ( inclusief laatste flesje)
De oudste van 11 red zichzelf wel!
Wij betalen de oppas €5. Dat betalen we nu, maar ook als de 2de er is blift het €5. Soms wordt Xavier op bed gelegd, maar meestal niet.
€ 5 euro per uur :shock: :shock: Ben blij dan schoonzus vrijgezel is :mrgreen: :mrgreen:
Hier ook 3 euro per uur, al geef ik haar standaard teveel iedere keer. Ze krijgt dit bedrag ook al bijna 2 jaar, dus het kan wel iets omhoog ook :oops:
ik geef mijn nichtje 15,- voor heel de avond soms blijft ze dan ook nog slapen.
ik geef 10 euro voor een avond moet wel zeggen dat het haar peetoom of peettante is
pfffff ik vroeg me dit ook af maar wat veel, ben ik blij dat ik goed in de "gratis"oppassen zit… (opa en oma’s…) de buren…
Maar ff een vraagje… vorige week heb ik de buurvrouw laten oppassen van 's ochtends 9 tot 's middags 1 en toen heeft de andere buurvrouw de babyfoon gehad(niels lag te slapen) tot half drie. De 1e bf heeft hem thuis gehad en om 1 uur in zijn eigen bedje te slapen gelegd.
Dit was omdat wij naar een crematie moesten… ik heb haar alleen bedankt… en gevraagd of we haar iets verschuldigd waren…
is dit ego???
Ik heb vroeger ook altijd gratis op hun kinderen gepast(die zijn nu 12 en 14).
Ik wil gewoon eens een taart bakken of zo, of een bloemetje uit eigen tuin, het najaarsbloemschikkriebeltje zit weer in me en dan maak ik veel zelf…
vinden jullie dat gek?
Natas
Ik zou een bloemetje geven.
Vooral omdat ze waarschijnlijk nee op je vraag heeft gezegd?
Dus je bent haar niets verschuldigd, maar een aardigheidje is gewoon leuk en als nood aan de man is, zou je zonder problemen misschien nog een keer bij haar aan kunnen kloppen???!!!
@charity wrote:
ik geef 10 euro voor een avond moet wel zeggen dat het haar peetoom of peettante is
Ik doe het gratis bij mijn peetkindjes
Maar het is wel net wat Marlous zegt, het is leuk om een bloemetje ofzo te krijgen. Hoeft niet steeds, maar wel zodat het niet vanzelfsprekend overkomt maar dat je het echt waardeert :mrgreen:
Wij hebben Laura 1 keer een avondje bij vrienden gebracht (lange avond, tot 2 uur 's nachts!), en die hebben we toen een mandje gegeven met wat franse kaas en een flesje wijn “om de avond door te komen”.
Is lastig natuurlijk, voor een vriendendienst geef je geen geld (andersom zou ik het ook echt niet leuk vinden als ik van vrienden 15 euro in mijn handen gedrukt krijg of zo), maar je wilt natuurlijk wel laten merken dat je het waardeert.
Dus jouw idee om een bloemetje te geven of een taart te bakken, lijkt me prima.
Mijn schoonouders passen eigenlijk altijd 's avonds op, erg fijn :thumbup:. Ik zorg wel altijd voor lekkers in huis… gebakjes, nootjes… eens op de zoveel tijd geven we een bloemetje o.i.d.
Nu wil ik binnenkort mijn nichtje van 17 laten opletten. Ik heb met haar de deal gemaakt dat ze mijn galajurk kreeg en zij zou 10 x voor niets babysitten :lol:. Nu is die afspraak al lang geleden gemaakt, en ik weet eigenlijk niet goed of ik haar eraan moet houden :think:. Ik wil haar eigenlijk gewoon betalen, maar aan de andere kant vind ik het ook belangrijk dat ze haar afspraken nakomt. Wat zouden jullie doen :D?
Mijn nichtje van 12 past op voor 5 euro, met slapen erbij heb ik haar 7 euro gegeven. Mijn nichtje van 15 vroeg 8 euro voor met slapen erbij. De kinderen liggen dan al in bed he.
Over een paar weken past het nichtje van 15 op en moet ze ze ook eten geven, naar bed brengen en zelf blijven slapen, dan geef ik haar waarschijnlijk wel 12,50 of ze moet meer vragen :mrgreen: !
jeetje 5 euro??
Ik pastte vroeger heel veel op, ik kreeg toen ik begon zo’n 4 gulden per uur… Toen ik ouder werd werd het steeds iets meer… Maar dan werd het vaak ook wel heel laat.
Wij hebben nu waarschijnlijk een meisje dat hier wel eens kan oppassen, dochter van een vriendin van JP zijn moeder. Zij is 15 of 16… Ik vind het wat lastig… Ik zat zelf te denken aan zo’n 3 euro. Dat is omgerekend meer dan vroeger gebruikelijk was. Maar als ik jullie zo lees dan is het weer weinig of niet?
nee hoor, ik betaal mijn avond oppas ook 3 euro per uur. En als ze blijft slapen betaal ik tot middernacht en rond ik dat ruim af naar boven.
het is haar vraagprijs. Helemaal geen gek bedrag hoor!
nou, om per uur te gaan betalen, terwijl ze alleen in de kamer zitten (de kids liggen in bed) dat vind ik te ver gaan.
Alleen als ze ook ‘werk’ aan de kinderen hebben, zou ik daar over nadenken, maar anders is het gewoon 1 bedrag voor de avond hoor.
Wij hebben het geloof ik erg goed voor elkaar. Meestal opa/oma, maar tegenwoordig wat vaker een nichtje dat oppast 's avonds. Ze hoeft er niets voor te hebben, maar wij geven haar zelf altijd 5 euro. Het maakt dan niet uit voor hoeveel uur (meestal max. 3 uur).
Het grote voordeel van oppas thuis is dat de kids lekker in hun eigen bedje kunnen slapen en niet uit het ritme worden gehaald. Maar een nachtje zonder kids is af en toe ook heerlijk.
Persoonlijk vindt ik dat je met die oppas moet overhandelen.
Maar ik vind 5 euro per uur of wat dan ook erg prijzig.
Hou wel rekening mee dat het savonds is. Het enige wat ze hoeven te doen is luisteren of er niemand wakker wordt. Of dat er aandacht nodig is.
Vaak slapen de kinderen gewoon door. Degene die oppast geniet dan van de tv, drinken etc. Dan vind ik 5 euro veel. Die zou ik geven als het overdag is incl. een klein beetje huishouden.
Maar da’s mijn mening
ja dat is mijn idee ook… Er zal chips, snoep en drinken genoeg zijn…
Waarschijnlijk zal merijn al op bed liggen als ze komt, dus vandaar dat ik 5 euro echt beetje te gek vind.
Nou ja, we overleggen wel met haar als ze bij ons komt om kennis te maken met Merijn binnenkort