dames, graag jullie advies. Ik geef borstvoeding maar wil komend weekend eens een lekker avondje op stap met mijn man. Oma wil op de kleine passen en ik heb genoeg kolf voorraad.
Toch nog 2 vraagjes: voor de nacht zal ik nog een keer afkolven (en weggooien ivm alcohol), maar al ik hierna pas de volgende ochtend weer kolf en dus de nacht doorslaap, kan dit dan kwaad voor de produktie (terugloop)? Normaal komt onze kleine namelijk nog 2 keer ;s nachts.
Dan nog een vraagje: het klopt toch dat als ik bijvoorbeeld 4 wijntjes drink, ik dan de volgende ochtend weer gewoon kan voeden he?
Ik vraag me af hoe andere meiden dit doen/regelen? Want het is ook wel weer eens lekker om een avondje met z’n tweetjes te genieten. Dat moet toch als borstvoedinggevende moeder lukken??
Je zal het wel merken denk ik… maar dat kun je ook snel genoeg weer opkrikken de dag daarna… door wat extra aan te leggen of s’nachts een keer extra aan te leggen (s’nachts maak je de meeste melk aan)… Het trekt wel bij, alleen nu je kindje nog zo klein is, merk je een dip veel sneller… de BV stabiliseerd zich rond de 9 maanden… tegen die tijd kun je rustig eens niet voeden en het niet merken… alles daarvoor dus wel…
Alcohol zelf is niet zo goed voor de productie… Als jij wilt genieten van een wijntje, moet dat kunnen maar hou in de gaten wat het met je productie doet, ALS je al last hebt van een verminderde productie zal alcohol het niet verbeteren…
Ik heb het ook gedaan (maar dana was toen al 7 maanden dus is vast en zeker anders dan bij jou), gekolft smorgens en weggegooid (zo zonde, had echt megaveel melk), en daarna weer met voeden verder gegaan, ik heb niets gemerkt van terugloop.
Ik heb het ook wel eens gedaan, maar pas toen de kleine al doorsliep, en inderdaad 's avonds weggegooid. O, dat vond ik zo zonde om te doen.
Als je productie terug loopt inderdaad gewoon weer een dag extra vaak aanleggen. Als je dat er voor over hebt zou ik zeker eens een avondje gaan stappen. Leuk toch als je weer eens saampjes weg kan?
Moet gewoon kunnen, wie weet wordt je 's nachts wakker met kloppende borsten dat je toch nog keertje extra moet kolven, ik gooide de ochtend voeding ook gewoon weg, daarna gaf ik het weer…Veel plezier met het uitje!!