Avondfles/laatste fles ?

Tot hoe oud heeft jou kindje voor het slapen gaan een fles opvolgmelk/groeimelk of normale gehad, en hoeveel cc ?

En hoelaat krijgen ze de warme hap, want is het wel slim als ik de warme hap om 18:00 uur geef, voordat we van tafel afzijn is het 18:30 en dan om 20:00 a 20:30 een fles van 200cc te geven ?

Ze krijgt haar warme hap nu nog steeds op 16:00 maar dat gaan we veranderen naar 18:00 uur vandaar.

Tot rond 3 jaar en 210cc :thumbup: :wink:

Tot één jaar :wink:

Daarna halfvolle melk en dat krijgen ze beiden nog steeds, zo rond de 200 cc :slight_smile:

ja hierook tot ongeveer een jaar en nu gewoon halfvolle melk met een beetje appelpap poeder erin!

Anoek was rond haar 1,5 jaar van de laatste fles af. Eerst was dat opvolgmelk en toen ze 1 jaar werd was dat gewoon halfvolle

melk.

We hebben het gewoon afgebouwd in een paar weken tijd. Steeds iets

minder gaan geven en opeens niets meer.

Toen gewoon bij het avondeten wat water gegeven en na het tanden

poetsen en zonder fles na het voorlezen op bed gelegd.

voor zijn eerste verjaardag was hij er al klaar mee :mrgreen:

hij drinkt nu nog wat bij het eten en daarna niets meer… :mrgreen:

Jade gaat vast ook die kant op :think: :mrgreen:

Luna was iets voor haar 1e verjaardag echt helemaal klaar met de fles was een heel gevecht om haar een fles te geven :frowning:

Op zich heeft onze meid niet meer een fles nodig 's avonds. Maar omdat ze overdag soms erg weinig drinkt, geef ik de laatste fles nog zodat ze wat meer vocht binnenkrijgt. Ik geef dan 120 ml. Soms drinkt ze het op en soms laat ze de helft staan.

Tot 2,5 jaar heeft Kian nog een fles opvolgmelk van 200 ml gekregen. Hij vond het tot die tijd nog lekker. Van gewone melk kreeg hij diarree. En van de ene op de andere dag hoefde hij niet meer. We zien wel bij Esmée wanneer die de fles niet meer hoeft.

Nog steeds :mrgreen:

Isa krijgt rond 20.00 uur nog een flesje groeimelk (180cc). Soms drinkt ze 'm helemaal leeg en soms is het na 2 slokken al klaar.

Dhani heeft tot ongeveer 1 1/2 jaar pyamapapje gehad voor het slapen gaan( 200 cc)…op een gegeven moment liet hij steeds meer daarvan staan en zijn we er gewoon meegestopt…

Jenna is bijna 11 maanden en krijgt ook pyamapapje voor het slapen gaan. Ze drinkt hem ook nog steeds helemaal leeg…dus zolang ze dat doet krijgt ze hem ook nog gewoon…

Joas krijgt nog steeds opvolgmelk, 180 cc. We eten om 17.30 en zo rond 18.30-18.45 krijgt hij de fles, zodat hij om 19.00 naar bed kan. Heb meerdere malen geprobeerd om die fles eruit te krijgen, maar dan wordt hij wakker snachts. We houden m er dus lekker in hier! :slight_smile:

Ik denk dat Juul tot een maand of 15 een flesje halfvolle warme melk heeft gehad om 20.00 uur. Het was meer voor de rust en even tutten bij papa of mama.

Nog steeds…

Net na haar 1ste verjaardag zijn we overgestapt op de halfvolle melk. Voor het slapen gaan (20:00) krijgt ze nog een fles van 200cc.

Mijn dochter (7 maanden) gooit nu de flesjes al overboord. Sinds ze met fruit en groente bezig is hoeft ze het flesje bijna niet meer. Ik vrees dat wij vrij snel van de flesjes af zijn.

Onze oudste is nu bijna 3 maar die heeft zeker tot 2 jaar een heerlijk flesje gehad voor het slapen gaan. Tot haar 1e een fles opvolgmelk en later warme melk. Van de een op andere dag zijn we gestopt en dat ging goed.

jayden heeft denk ik tot 9 maanden papfles gehad, hij krijgt nu 's avonds een beetje yoghurt en wat drinken, en dan naar bed. hij slaapt daar gewoon de hele nacht op :slight_smile:

Mika heeft de fles nu sinds 2 weken afgezworen. Ik geef hem nu voor het slapen gaan een bordje pap, maar daar eet ie maar een paar happen van. En hoewel ie toch al om 17.00 uur zijn warme hap en toetje eet, heeft ie daar blijkbaar genoeg aan.