Sidney eet nu al een tijdje bijna alles met ons mee en dat ging heel goed, maar sinds een week of 3 eet ze echt slecht ze gooit veel naast zich neer op de grond.
We laten haar zoveel mogelijk zelf eten, maar niks maakt uit.
als ze een keer een potje krijgt krijgen we er ook maar hooguit een half potje erin.
iemand tips want nu is eten een beetje een strijd aan het worden en dat dus echt niet wat we willen.
Mijn eerste tip zou zijn: geen strijd maken van het eten! Dat je kindje eet is belangrijk, maar als eten is omgeven door strijd, boosheid etc zal je kindje geen positieve associaties met eten hebben, wat het alleen maar lastiger maakt.
Wel lekker complimentjes maken voor alles wat ze eet en het eetmoment gezellig houden, zodat het prettig blijft voor jou en haar!
Als je kind honger heeft eet ze echt wel, als ze zelf aangeeft dat ze niet hoeft dan vind ik zelf dat je daar ook naar moet ‘luisteren’. Mijn dochter doet het overigens op dezelfde manier, die gooit welbewust haar broodjes onder tafel als ze niet meer wil. 't Is ook gezond als je kindje zelf het gevoel kan herkennen dat ze genoeg heeft, je moet haar niet leren dat gevoel te negeren door proberen haar door te laten eten.
Misschien kun je voor jezelf eens een dag bijhouden wat ze eet, dat kan best nog eens meer zijn dan je denkt (en kindjes gaan na het eerste jaar ook wat minder hard, dus ook wat minder eten nodig, hebben ze mij wel eens verteld).
niet teveel aandacht aan geven. Komt wel weer. ooral geen stressituatie creeeren anders voelen ze dat eten iets bijzonders is waar ze macht over hebben.
hele bekende fase :roll:
tygo begint er nu langzamerhand uit te klimmen
hij wil in ene weer dingetjes hier en daar proeven waardoor zijn voedings patroon weer wat gefarieerder word gelukkig
maar dat is ook pas net sinds hij 3 jaar is
en ook hij stopte spontaan zo rond 1,5 jaar met eten terwijl hij daarvoor alles at wat hem werd voorgeschoteld
Steven heeft ook wel eens zo’n periode, dat hij meer naast zich neer gooit dan eet. Daarnaast eet hij regelmatig wel goed. Ook Steven eet gewoon mee met wat wij eten, en als het iets pittig is, of hij vind het gewoon echt niet lekker, dan krijgt hij gewoon wat meer vla of yoghurt. Ik maak er geen probleem van, als hij eens wat minder eet. Als hij dan toch 's avonds wakker wordt en honger heeft, krijgt hij nog een flesje warme melk, maar dat krijgt hij uiteraard niet elke keer als hij 's nachts wakker wordt, alleen als hij erg slecht gegeten heeft en wakker wordt, want dit moet geen gewoonte gaan worden.
We proberen er geen aandacht aan te schenken maar soms is dat zoo moeilijk :roll: de honden worden er wel dikker van :mrgreen: die krijgen nu genoeg te eten. Geven jullie op dit moment buiten vitamine D ook nog multivitamine?
ze krijgt nu voor het slapen gaan nog een fles als ze weer goed gaat eten gaan we die vanzelf afbouwen maar ze is al klein en niet zo heel dik dus voorlopig heb ik echt het idee dat ze dat nog nodig heeft en het is zo’n lekker mama dochter momentje :inlove:
Als je het gevoel hebt dat ze dat extraatje wel kan gebruiken zou ik het haar gewoon nog geven. Geldt ook voor extra vitamines.
En verder sluit ik me aan bij de andere dames, proberen te negeren en wat wij wel heel duidelijk probeerden te stellen is dat er niet met eten gespeeld wordt.
Dus als er wat op de grond gemikt wordt wel even waarschuwen, maar gaat ze door dan gewoon op een neutrale toon zeiden we iets van zo, jij bent klaar met eten he, dan zetten we je bordje weg.
Vaak vonden ze dat helemaal niet leuk omdat ze best nog wat wilden happen maar het was op die manier vrij snel over.