Avocado bewaren

Hallo,



Ik heb gister mijn 6,5 maand oude dochter per toeval (buurvrouw ging met vakantie en had deze nog over) avocado gegeven als fruithapje. Ik vind het echt smerig maar mijn dochter vond het heerlijk. Is tevens het enigste fruitsoort wat ze wel lekker vind voor de rest heeft ze veel liever groenten :think: Maar nu komt het…hoe bewaar je avocado? Ik heb op internet gekeken maar het is best moeilijk om het te bewaren. Ik heb 1 hele avocado gepureerd en had gelezen dat ik er een klein beetje citroen doorheen moest doen en dat het zo 6 maanden in de vriezer bewaard kon worden. Maar… smaakt nu die avocado niet heel zuur al heb ik er echt maar heel weinig van ingedaan. Vandaag probeer ik een beetje maar ben een beetje huiverig voor die citroen. Hebben jullie nog tips?



Groetjes

Karlijn

het schijnt dat appelsap hetzelfde effect geeft als citroensap…

Liefs

Ik deed bij de avocado gewoon de helft in de koelkast voor de dag erna. Verkleurd wel maar smaakt dan nog prima. Dat invriezen leek me nix :angel:

ik zou het ook niet zo snel invriezen… :think:



ik bewaar het zelf een dag in de koelkast, gewoon half, in de schil nog, met een alufolie erover heen. verkleurt alsnog een beetje, snij je het bovenste laagje eraf.