Aventflessen in magnetron?

Hallo allemaal,

Wij doen misschien nog heel onhandig. Wij koken water, doen tot 180 ml in de fles, 6 schepjes erbij en dan laten afkoelen zonder deksel ( dus poosje laten staan ) of af koelen onder de kraan.

In de ochtend willen we het eens anders proberen omdat ons zoontje elke ochtend ander tijstip wakker wordt. Soms 8 uur, dan weer 9 uur. het is makkelijk voor de oppas als het flesje klaar staat en alleen maar de magnetron in moet. Mogen aventflessen in de magnetron…en hoe maken jullie de fles klaar?

Gr van Marieke

Ja hoor, wij zetten ze ook altijd gewoon in de magnetron. Water erin en dan opwarmen naar behoefte. Zonder speen erop! Daarna melk toevoegen en schudden.

Da’s alles…

Ja hoor, de flessen van Avent kunnen gewoon in de magnetron.

Ik doe voor mijn zoontje de juiste hoeveelheid koud kraanwater of BarleDuc in de fles, warm dit op in de magnetron en doe er dan de juiste hoeveelheid schepjes voeding bij.

Ik zou de melkpoeder er niet vooraf bij doen. Je kunt van die speciale poederbewaardoosjes kopen. Hierin doe je (bijvoorbeeld de avond ervoor) het juiste aantal schepjes per bakje zodat je de volgende ochtend alleen het bakje in de opgewarmde fles hoeft leeg te gooien.

Als je gekookt water wilt gebruiken voor de voeding zou ik een liter water koken, dit in een kan bewaren en met de juiste hoeveelheid steeds het flesje vullen.

Succes!

de flessen kunnen gewoon in de magnetron.

Mijn schoonzus doet dit dagelijks en het gaat prima. Zelf kook ik water dat ik in een thermosfles giet. Dit gebruik ik voor de nachtvoeding, maar soms ook overdag.

Wanneer Simone wat groter is, ga ik ook kraanwater gebruiken.

gr. Lolifant :smiley:

Kraanwater schijnt zelfs beter te zijn dan bijvoorbeeld spa water, of gekookt water. Wanneer het nl langer dan 12 uur staat, heb je meer kans op bacterien dan bij kraanwater. (de kans blijft natuurlijk superklein, maar toch…)Dus of vers gekookt, of kleine flesjes spa die snel leeg gaan zijn het beste.