aventflessen en spenen

Wij zijn gisteren noodgedwongen overgestapt op Aventflessen. Dit omdat onze enige Dr. Brown’s fles in de oven stond ipv de magnetron :doh: . Hier in de buurt geen Prenatal die open was, dus daarom overgestapt op een ander merk. Ik twijfel nu alleen over de grote van de speen.

We gebruiken een speen met 2 druppels, maar ik heb er ook een gekocht met 3 druppels. Op zich gaat die met 2 druppels goed (is voor 1+ maanden). Hij heeft de fles nu twee keer in ongeveer 15-20 minuten leeggedronken. De speen met 3 druppels is voor 3+ maanden. Onze zoon is een gulzige drinker, dus ik denk erover om nog niet naar de 3 druppels-speen over te stappen. Hij is nu net 3 maanden.

Wat zouden jullie doen?

Niet overstappen naar nummer 3. Als je zoontje al gulzig drinkt, gaat dat nog een stapje sneller. Dus waarschijnlijk kan hij het dan zo snel niet verwerken en dan heb je daarbij kans dat hij krampjes krijgt. Vijftien tot twintig minuten over een fles doen is precies goed! Met een grotere speen heeft hij het misschien binnen 10 minuten op en dat is iets te snel. Dus ik zou bij speen nummer 2 blijven.

wij hebben hier 10 maanden gedaan met speen 2 :wink:

bij anna zelfs langer. zegt dus niets hoor!

@Jippie wrote:

Niet overstappen naar nummer 3. Als je zoontje al gulzig drinkt, gaat dat nog een stapje sneller. Dus waarschijnlijk kan hij het dan zo snel niet verwerken en dan heb je daarbij kans dat hij krampjes krijgt. Vijftien tot twintig minuten over een fles doen is precies goed! Met een grotere speen heeft hij het misschien binnen 10 minuten op en dat is iets te snel. Dus ik zou bij speen nummer 2 blijven.

Dat is wat ik wilde horen. Thanx!! :thumbup: :mrgreen: Blijven we mooi bij speen 2 en ga ik 3 terugbrengen :mrgreen:

Lianne is nu bijna 9 maanden en we gebruiken nog steeds de allerkleinste speen. Als we een grotere proberen, heeft ze de fles binnen 5 minuten leeg en verslikt ze zich constant. Leeftijd zegt in principe niet zoveel, gewoon de speen nemen die het beste bevalt. :thumbup:

Wij hebben ruim een jaar nr. 2 gebruikt. Nr. 3 gebruikten we alleen als we wat rijstebloem in haar flesje hadden gedaan.

IK heb 3 maanden nu bijna nummer 1 gebruikt (0 maanden), en ben pas sinds enkele dagen met nummer 2 (1+ maand) begonnen.

Baby’s horen 10 tot 20 minuten over een fles te doen.

Lucas begon in slaap te vallen bij nummer 1, en dat is een teken om over te stappen.

En met nummer 2 doet hij er ook een minuut of 11 á 14 over, en met een nummer 1 een minuut of 15.

We hebben ook op het spugen gelet, hij spuugt nogal veel, of geeft veel mondjes terug moet ik eigenlijk zeggen, en dat is er niet meer door geworden.

Hier ook nog steeds #2, zelfs de 3standenspeen is geen succes (volgens hubbie) :wink: