Ik moet dinsdag de hele dag naar school dus ik ben enthousiast aan het kolven gegaan voor een voorraadje en dat gaat al helemaal goed alleeeen… ik heb echt veel moeite met die aventbekertjes open te krijgen :oops:
Ik had gister drie keer gekolfd dus dat wou ik gisteravond bij elkaar gieten en dat ging dus niet omdat ik die dekseltjes er niet af krijg. Ik heb echt moeten wachten tot Glenn het voor me deed en die had er dus ook moeite mee.
Mijn moeder moet het dinsdag gaan doen maar ik weet nu al dat dit een groot probleem gaat worden.
Hebben jullie dit ook met die bekertjes? En hoe moet ik dit gaan oplossen?
Hier hetzelfde probleem gehad.
Of we kregen de dekseltjes er niet meer af (vooral wanneer de potjes ingevroren waren geweest), of de dekseltjes sloten niet goed waardoor we lekkages kregen.
Op het kdv waren ze ook al niet erg te spreken over de potjes.
Dus ik ben destijds maar overgestapt op flesjes en ijsklontzakjes.
De aventbekertjes werken nu wel prima om porties eten in in te vriezen!
groetjes,
Birdy
ja ik vond het ook waardeloze bekkertjes.
of ze sloten niet goed door lekage of je kreeg ze niet open.
ik kon hem ook niet helemaal vol kolven tot 180 want als je het dekseltje erop draaide verloor je de helft.
ik heb toen ook een tijdje gehalveerd en op het werk liet ik het opzet stuk eropzitten wat niet lekte en een dop van de speen met een dekseltje.
Jeetje zeg, ik baal hier dus vreselijk van want er staan al twee volle bekertjes in de vriezer. Hmm ik ga dalijk meer even opzoek naar wat flesjes waar ik het dan maar indoet :roll:
Hmm… Ik heb ze nog niet ingevroren dus daar kan ik geen tips over geven, bij mij gaan ze ook wel eens moeilijk, maar als je een beetje kracht zet en dan draait, lukt het mij wel…
Succes!
Ik heb ze ook…tja ze sluiten goed maar dát vind ik juist het fijne aan de bekertjes :mrgreen:
Als je even ‘‘knijpt’’ onder de sluiting en dan draait dan gaat het hier zonder problemen…
Vanuit de vrizer ook even knijpen óf heel even de kraan eroverheen laten lopen en dan knijpen en draaien dan lukt het hier altijd!
Ik schenk het trouwens wel over als mijn mama kwam want idd ik denk dat het bij haar over de keukenvloer zou gaan anders :silenced:
:lol:
Hier ook hetzelfde probleem, maar ik blijf ze het meest handige bv-opslagsysteem vinden ondanks dat. Dat knijpen van renzosmam doe ik ook (met als resultaat de eerste keer alles over de vloer :roll: dus je moet er handigheid in krijgen).
IJsblokzakjes werken ook goed (tenminste bij Timo) maar ik ben vergeten welke nu ook alweer het beste waren? Ik kan me herinneren dat er maar enkele merken waren die geen giftige stoffen afscheiden in de melk?? Iemand nog een idee? Wel is het een hoop geklieder en ijsblokjes die op de grond belanden met eruit halen. (Misschien ben ik gewoon te onhandig :mrgreen: )
Gewoon draaien, ook als ze bevroren zijn.
Heb er zelf nog geen last van gehad :shifty: (wel dat ik ze niet te vol moet doen :wall: )
Echter als ze ontdooit zijn, gaat er veel verloren, dus ik vervoer ze het liefst bevroren.
Eigenlijk nooit last gehad van de dekseltjes en ook niet van lekkages.
Maar als je de bekertjes even onder de kraan houd en dan met een handdoek opendraait ofzo, dan zal het denk ik wel lukken.
Alleen als je de deksel erop doet, terwijl de inhoud nog vrij warm is, dan krijg ik ze niet goed los.
@Wawa wrote:
Alleen als je de deksel erop doet, terwijl de inhoud nog vrij warm is, dan krijg ik ze niet goed los.
Precies, daar kwam ik ook achter, ik zet ze nu dus los in de koelkast en schroef de deksel er pas later op. In het begin vulde ik ze ook altijd te veel en toen vroren ze vast :roll: Intussen heb ik geleerd om ze echt alleen maar tot 170-180ml te vullen

En wanneer mijn schoonmoeder op ging passen had ik het ook altijd overgegoten(of al in het flesje ingevroren

Succes :thumbup:
Goed om te lezen! Ik wilde eigenlijk morgen voor die bekertjes naar de winkel. Zit nu een beetje te twijfelen…
Nou ik heb gedraaid hoor maar ik begrijp er niks van. Echt muuuuurvast!
Ik heb vanmiddag maar een paar flesjes gehaald, dan doe ik het wel daarmee…
Muts…je moet even onder het schroefdraad zachtjes knijpen…
En dan draaien…
Ze sluiten gewoon goed,ik ben er dus echt wel blij mee.
Voor bv en hapjes :thumbup:
Herbruikbaar en misschien even handigheid erin krijgen maar ze werken hier top :shifty:
@renzosmam wrote:
Muts…je moet even onder het schroefdraad zachtjes knijpen…
En dan draaien…
Hahaha tis me gelukt :dance: :dance: morgen verder oefenen :P
Vreemd, ik heb nooit last gehad met die bekertjes van Avent. Vind ze zelfs heel handig … :think:
Ik heb dus ook echt nergens last van gehad. Vindt het super bekertjes. Heb van de week nieuwe gehaald, omdat ik door de voorraad heen was (staan allemaal in de vriezer :oops: ). Ik zag dat ze ook een maatje groter hebben. Daar kan 240cc in. Dus die heb ik nu gekocht. Ik vries ze trouwens niet helemaal vol in. In de kleinere doe ik 150 cc en in de grotere 200 cc.
Ik heb ze toevallig ook gekocht gister, vond ze heel makkelijk!!!
Hoop dat dat zo blijft als ik alles lees :mrgreen: