Hallo dames,
Even een vraagje: kan deze hele beker (zie plaatje) in de magnetronsterilisator? Dus inclusief het zachte tuutje en dat “siliconenrondje” aan de binnenkant van de dop ? Ik zie het al gebeuren, ik mik dat ding erin en weg “anti lek” :mrgreen:
Kan iemand het me vertellen?
Bedankt!
Grts,Pientje
Volgens mij zonder dop wel, niet met alles… ik warm bijvoorbeeld de melk op, en doe dan de dop erop. Is sowieso beter in de magnetron volgens mij zonder dop voor melk enzo.
Ja oke, dat is ook handig om te weten Maar ik bedoel eigenlijk of hij in zijn geheel ( lees : alle onderdelen) in de magnetron sterilisator kan.
Staat dat niet op de ‘bijsluiter’?
Volgens mij kan dat wel… :think:
Bij de borstkolf zitten ook kleine, dunne (silicone) dingentjes… en die kunnen er ook in… :think:
@pientje wrote:
Ja oke, dat is ook handig om te wetenMaar ik bedoel eigenlijk of hij in zijn geheel ( lees : alle onderdelen) in de magnetron sterilisator kan.
Oops sorry, te snel gelezen. Ja dat kan.
Dan kan het dus ook gewoon allemaal in de magnetron bedenk ik me nu… :doh:
Oops sorry, te snel gelezen. Ja dat kan.
Dan kan het dus ook gewoon allemaal in de magnetron bedenk ik me nu… :doh:
Fijn, dank je wel!!!
@crien wrote:
Staat dat niet op de ‘bijsluiter’?
Ja, die ligt in de KLIKO :mrgreen:
Oh en ook handig om die silicone dingetjes los te maken als je afwast of steriliseert, er blijven namelijk makkelijke restje drank zitten. En dat wordt zuur of gaat schimmelen… :sick:
Ahum… het KAN wel, maar volgens mij beschadigd dan wel het anti lek systeem. Bij mij lekte hij nl na een week gebruik altijd meteen al. Uit dat ontluchtingsgaatje in de dop kwam gewoon het drinken eruit
Ik heb nu goedkope anti-lek van de drogist, en die zijn super! :thumbup:
pinqi
Ik heb vorige week deze anti lek beker gekocht en in de gebruiksaanwijzing staat dat deze beker NIET in de magnetron mag…
mag ik vragen waarom je hem in de sterilisator wil doen?? Dat hoeft toch niet meer met 6 maanden??
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de ‘vernieuwde’ tuiten van die beker ook een ramp vind. Inderdaad hij lekt bij het ontluchtingsgaatje. De vorige variant(bestond uit drie delen) lekte echt niet. Voor mij een reden om heelmaal niet aan een tuitbeker te beginnen, maar meteen aan een rietjesbeker. Daan moet ook niks vna een harde tuit weten. Of een gewone beker of een rietje(al dan niet uit de beker)
Klopt helemaal, maar ik heb zoiets van… Zolang ze nog uit flessen drinken maak ik ze ook ECHT schoon :roll: Wat is het nu voor moeite. Als ik s’avonds de afwas doe (nou ja , alles in de vaatwasser zet) poets ik de flessen en spenen ook even en zet ze dan een paar minuten in de magnetron. Vast erg psychisch, maar ik vind het wel een fris idee :mrgreen: Het is maar 1 maal per dag, want ik heb 4 flessen en daar doe ik heel de dag mee…
Ik had het gelukkig nog niet gedaan, dus ben blij dat ik nu van jullie heb gehoord dat het toch NIET kan.
Midas heeft ook nooit uit dit systeem gedronken, die dronk direct uit rietjes e.d. die snapte het hele tuitsysteem niet geloof ik . Lieve daarentegen snapt dit dus enkel en voor een rietje vind ik haar echt nog te klein en een echte beker begin ik echt nog niet aan bij een kleine van 7 maanden…
Nou ja, het mysterie is opgelost, dank jullie wel!