Autoverlichting overdag wordt verplicht

Autoverlichting overdag wordt verplicht

22 januari 2008, 17:07

DEN HAAG - Automobilisten worden nog dit jaar verplicht overdag met dimverlichting aan te rijden. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) wil met deze maatregel het aantal verkeersdoden met enkele tientallen per jaar verminderen. Eurlings heeft de Tweede Kamer dinsdag geschreven over zijn plannen. Hij loopt met zijn maatregel vooruit op een Europees voorstel voor milieuvriendelijke dagrijlampen op nieuwe auto’s.

Eigenlijk doe ik dat altijd al wel. Ik zelf vind het wel veiliger ik zie de auto’s veel beter.

Ik ook… ik rijd altijd met verlichting…

Nou ik doe het altijd al.

ik heb het gelukkig al aangeleerd met mijn rijlessen 5 jaar terug

wij rijden ook altijd met verlichting aan

eindelijk

@mutsy wrote:

eindelijk

Dat is dus precies wat ik ook dacht.

Zelfs met druilerig of mistig weer zijn er nog mensen die zonder verlichting rijden. Ik snap dat ècht niet. :snooty:

:clap: :clap: :clap: eindelijk!!! :clap: :clap: :clap:

Nu nog op fietsers en bromfietsers… :mrgreen:

In slecht weer zien we die nog wel eens over het hoofd… :roll:

Iedereen verlichting aan, daar kunnen we mee doorgaan :mrgreen: :mrgreen:

:thumbup: :dance: :dance: :dance: :thumbup:

@mama_van_Jeremy wrote:

:clap: :clap: :clap: eindelijk!!! :clap: :clap: :clap:

Nu nog op fietsers en bromfietsers… :mrgreen:

In slecht weer zien we die nog wel eens over het hoofd… :roll:

Iedereen verlichting aan, daar kunnen we mee doorgaan :mrgreen: :mrgreen:

mee eens !!!

ben zelf een fietser

maar snap dus echt niet dat mensen in het donker zonder licht aan fietsen

zodra het ook maar iets schemert of regent hebik mn licht al aan

het is niet alleen zien

maar ook gezien worden

ALs ik mijn auto start gaat altijd automatisch het licht aan dus ik rij altijd al met licht.

en ik vind het wel goed want als het maar iets somberder is of regenachtig zie je de anderen toch beter.

En als je eenmaal zelf autorijd snap je pas echt goed hoe irritant het is - fietsers zonder licht in het donker. Ik rij nog niet zo lang auto maar zal noooit meer zonder licht in donker op fiets gaan zitten.

Ik weet niet of je kan vragen van fietsers dat ze altijd licht aanhebben - met een dynamo oid moet je toch echt wel wat steviger trappen en ben je blij als dit overdag niet hoeft.

Gr Caroline