Autovakantie...Update: opgelost!

HOe deden jullie dat bij kindjes van 15maanden als jullie met de auto overdag naar de vakantiebestemming gaan rijden?



Ik zie er tegenop. Dat omdat Katie echter geen stilzitter is en na 1u in de auto te hebben gezeten het zat is… Ze slaapt nu 1x overdag…





Wij gaan over anderhalf week met de auto naar Bretagne (Frankrijk) en dat is op paar keer tussenstop maken na wel 8u rijden… Hoe laat ik haar bezighouden zonder dat ze zich gaat vervelen? We gaan natuurlijk wel zo vaak mogelijk stoppen maar het moet wel leuk blijven…



We vetrekken vroeg in de ochtend… We rijden helaas niet s’nacht. Dat omdat mn schoonouders dat niet willen en wij met hun meegaan met 2 auto’s! Want als het aan mij had gelegen, ging ik s’nachts rijden…



Ze vindt teletubbies geweldig dus zat eraan te denken om een reusdvd aan te zetten voor d’r met verschillende soorten filmpjes maar of ze daar uren zoet mee is is me een raadsel…





Thanks :slight_smile:

Annemieke is ook niet zo’n goede stilzitter…

We hebben een DVD-speler in de auto, dat helpt gelukkig wel een poos.

Voor de rest helpt het als ze speeltjes in haar hand heeft. We zijn laatst op pad geweest en toen heeft ze zelf haar rugzak vol gestopt met knuffels en andere dingen. Ze heeft zich daar prima mee vermaakt :slight_smile: .



Kun je trouwens niet gewoon op de plek van bestemming afspreken? Dat rijdt voor iedereen een stuk rustiger, denk ik.

@Heleentje wrote:



Kun je trouwens niet gewoon op de plek van bestemming afspreken? Dat rijdt voor iedereen een stuk rustiger, denk ik.




Dat dacht ik eigenlijk ook gelijk.



Ik snap dat het gezellig is om samen te rijden maar als jullie er allemaal een andere tijd op na willen houden lijkt mij apart rijden een beter idee.



En met de rest ben ik het ook eens. Dvd-speler… :thumbup:

Wij gingen toen Sean ook 15 maanden ook naar Frankrijk, maar dan wel naar Zuid-Frankrijk tegen de grens van Spanje aan. Pfff… Sean is ook geen stilzitter en we hebben regelmatig pauzes moeten houden. Verder veel zingen, afleiden en “spelletjes” doen. Sean kijkt nog geen tv, dus wij hadden geen dvd. Maar goed als dat bij jullie helpt, zou ik dat vooral doen!



Overigens wij zijn wel 's avonds/ 's nachts gaan rijden in de hoop dat Sean zou gaan slapen, maar die ging pas om 1 uur slapen :?

Ik en mn vriend hebben het hier vanavond over gehad en het zou hem niks uitmaken of we ook s’nachts zouden gaan rijden. We hebben het met zn ouders over gehad maar nog niet dat wij van plan zijn om een dag later te komen…





En eerlijk gezegd rij ik over het algemeen graag in het donker… Maar hoe veilig is het dan om s’nachts te gaan rijden in het buitenland?



@Heleentje:

We zouden sowieso op onze gemak gaan rijden met zn alle en om de 2u gaan stoppen maarja… Om de hele reis alleen maar achter hun auto te moeten rijden lijk me ook niks!



We gaan hier nog verder over nadenken. Zijn ouders moeten het ook goedkeuren dat ik s’nachts alleen achter het stuur ga zitten aangezien mn vriend geen rijbewijs heeft…

nou ik zou echt niet achter iemand aan willen rijden dat is het irritantste wat er is, en bovendien nog gevaarlijker ook in het verkeerd doordat je “bij” wilt blijven of niet goed oplet doordat je teveel de ander in de gaten houd.



Ik zou idd dvd meenemen voor der, en kleinde kadootjes voor haar inpakken zodat ze wat te doen heeft misschien snapt ze het idee nog niet maar kan je haar wel weer even zoet houden met iets.



En ik zou wel snachts gaan rijden haar overdat niet teveel laten slapen en dan lekker snachts laten tukken.



Weet hoe het met R. zou gaan om overdag zolang te rijden dus dan had ik het wel geweten.



En snachts rijden in het buitenland is niks mis mee hoor kan je niet zoveel gebeuren, en ik vind het wel wat vreemd dat je daar weer toestemming van je schoonouders van moet hebben.

Omdat mn schoonouders het doodeng vinden om s’nachts te gaan rijden… Dat zijn hun gedachtenis…

Mij persoonlijk lijkt het ook fijner om in de nacht te rijden.



Gewoon samen het gesprek aan gaan, met jou gedachten er bij.

Moet toch ook wel gehoord mogen worden niet?

Succes!

Wij gaan halverwege augustus naar Noord-Spanje en wij gaan dus echt wel in de nacht rijden. M. vindt autorijden momenteel niet zo leuk dus echt zo’n stuk grotendeels 's nachts… nee liever niet. Ik vind dat zelf wel moeilijk hoor dat ik dan niet kan slapen maar ja een gillend kind dat vind ik erger.



Wij pakken tussendoor nog een hotel erbij. Nemen echt de tijd voor de rit. En idd veel enterainment verzorgen. Ik denk erover om nog zo’n soort tafeltje erbij te halen voor over haar schoot zodat ze ook wat kan “tekenen”.



En als ze slaapt tussendoor dan juist door blijven rijden om tijd te winnen.



Persoonlijk vind ik dat je schoonouders zich hier beter in kunnen aanpassen als volwassenen zijnde dan K. als dreumes zijnde… En anders idd toch afzonderlijk rijden hoor. Dan is uiteindelijk iedereen tevreden.[/spoiler]

HEt nadeel in ‘‘overdag’’ rijden is dat de ritme van Katie ook daardoor omgegooid wordt dat ze als dagritme de nachtritme heeft… We gaan gewoon s’nachts rijden en dan hebben me schoonouders pech dat we niet gezamelijk gaan. Dat ze moeten weten dat ik dit voor Katie doe en niet voor mezelf!



En stel dat we s’nachts gaan… Het is 8u rijden hiervandaan… En we zouden dan om een uur of 1 a 2 willen vertrekken, moet ik haar dan gewoon op haar normale bedtijd in bed leggen en er weer uit halen om in de auto te gaan stappe of zolang haar de hele avond op te laten blijven zolang ze dat kan rekken?

Lekker op haar normale tijd in bed leggen en eruit halen als je op het punt staat weg te gaan :thumbup: .

Wij doen dan altijd een joggingpak oid over de pyjama aan, lekker dekentje erover en rijden maar!

's Nachts rijden in het buitenland is prima te doen hoor :thumbup:

Beter dan achter elkaar aan rijden overdag, dat is pas vermoeiend…

@Mariiyelle wrote:

HEt nadeel in ‘‘overdag’’ rijden is dat de ritme van Katie ook daardoor omgegooid wordt dat ze als dagritme de nachtritme heeft… We gaan gewoon s’nachts rijden en dan hebben me schoonouders pech dat we niet gezamelijk gaan. Dat ze moeten weten dat ik dit voor Katie doe en niet voor mezelf!



En stel dat we s’nachts gaan… Het is 8u rijden hiervandaan… En we zouden dan om een uur of 1 a 2 willen vertrekken, moet ik haar dan gewoon op haar normale bedtijd in bed leggen en er weer uit halen om in de auto te gaan stappe of zolang haar de hele avond op te laten blijven zolang ze dat kan rekken?




Nou ik denk dat het een heel wijs besluit is dat jullie apart van elkaar gaan :thumbup:

En ik zou in ons geval R. s`avonds langer ophouden en dan op bed leggen rond uurtje of half 11 en dan rond 1/2 uur zo over zetten in de auto, maar in ons geval weet ik dat R. anders klaar wakker zou zijn als ik haar haar normale tijd in bed doe en dan rond dat tijdstip wakker zou maken.

@Goudvis wrote:

@Mariiyelle wrote:
HEt nadeel in ‘‘overdag’’ rijden is dat de ritme van Katie ook daardoor omgegooid wordt dat ze als dagritme de nachtritme heeft… We gaan gewoon s’nachts rijden en dan hebben me schoonouders pech dat we niet gezamelijk gaan. Dat ze moeten weten dat ik dit voor Katie doe en niet voor mezelf!



En stel dat we s’nachts gaan… Het is 8u rijden hiervandaan… En we zouden dan om een uur of 1 a 2 willen vertrekken, moet ik haar dan gewoon op haar normale bedtijd in bed leggen en er weer uit halen om in de auto te gaan stappe of zolang haar de hele avond op te laten blijven zolang ze dat kan rekken?




Nou ik denk dat het een heel wijs besluit is dat jullie apart van elkaar gaan :thumbup:

En ik zou in ons geval R. s`avonds langer ophouden en dan op bed leggen rond uurtje of half 11 en dan rond 1/2 uur zo over zetten in de auto, maar in ons geval weet ik dat R. anders klaar wakker zou zijn als ik haar haar normale tijd in bed doe en dan rond dat tijdstip wakker zou maken.




Dat heeft Katie dus ook! Dat als ik haar eenmaal uit bed haal, ze klaarwakker is! Dat geldt dus ook in de auto… ALs de motor uitstaat terwijl ze slaapt, dan wordt ze wakker en blijft ze ook wakker…

Met kinderen erbij is 's nachts rijden zo veel fijner.



En hou er rekening mee dat Bretagne tegenvalt qua reistijd hoor. Wij dachten vorig jaar ook dat we er zo’n 8 uurtjes over zouden doen, nou mooi niet, ruim 14 uur :?

Waar we heengaan is dol de bretagne… Maaar volgens mij ligt dat in Bretagne toch?



Maar we gaan gwn s’nachts… Al zijn mn schoonouders er nie mee eens! Ik doe het voor mn meisje en niet voor mezelf!



Haar 1u lang in de buggy houden is al een ramp… Dan houdt ze het nog geen 8u of langer vol… Zeker niet als ze haar vaste slaapritueel heeft…



Bedankt in ieder geval!!! :clap:

Goed gedaan :thumbup:

Een hele fijne vakantie alvast 8)

Heel veel plezier. Bretagne is super. Hou er rekening mee dat de reistijd in de regel wel wat langer is dan 8 uur hoor, ook als je boven in Bretagne zit.

M’n schoonouders waren Woensdagochtend vroeg om 05;45 vertrokken vanuit Utrecht en kwamen om half 5 smiddags aan op Dol de bretagne… En wij zijn gisteravond om half 11 vertrokken en kwamen om 06;55u aan…



De nachtrit is goed gegaan alleen Katie heeft van die hele 7uurtjes rijden maar 3 uurtjes geslapen met als gevolg dat ze helemaal uit d’r humm is… Maar ze speelt wel lekker en is wel lief maar vreselijk moe en niet willen slapen af en toe!





We zijn via de westkust gegaan via La Havre… Het was zo enorm rustig op de weg (logisch) dus was het ook heeerlijk rijden…



We zijn iig heelhuids aangekomen :mrgreen: En oh zo prachtig :thumbup: We gaan veel dingen ondernemen iig!



Dank jullie wel…

Super :thumbup:

Een hele fijne vakantie!

fijne vakantie gewenst!



Wij willen volgend jaar ook met de auto naar een camping in bretagne, ik heb er nog een paar vragen over die jij misschien kan beantwoorden, ik zal je een bp sturen.



groetjes Kim