Wij gaan volgende maand naar Engeland toe met de auto. Nu zit onze jongste tegen die tijd in de Römer King Plus op de achterbank. Omdat zij nog niet zelf kan eten en drinken leek het mij onhandig om haar vanaf de passagiersstoel te voeren (ook om haar af te leiden en bezig te houden).
Aidan zit sinds eind vorig jaar in de autostoel die bedoeld is vanaf 3 jaar (Römer Kid). Nu vroeg ik mij dus af of hij voorin op de passagiersstoel mag met zijn autostoel zodat ik naast Olivia kan zitten.
Ik heb even de regelgeving inz. autostoeltje opgezocht maar ik kon hierover niks vinden.
Weten jullie hoe het zit?
nano zit ook altijd voorin. Ik heb nergens kunnen vinden dat het niet mag.
Bij een botsing is voorin misschien niet de meest veilige plek, maar ik beredeneer ook maar dat ik anders als ik iets voor nano moet doen onder het rijden, helemaal moet omdraaien, en dan heb je zo een botsing te pakken…
Die regels zijn wel per land verschillend!
In Nederland mag het wel, maar in Frankrijk bijvoorbeeld niet.
Weet niet hoe dat zit met Engeland. Ik geloof dat op de website van de ANWB een overzicht staat met de belangrijkste verkeersregels per land.
@Mejis wrote:
Die regels zijn wel per land verschillend!
In Nederland mag het wel, maar in Frankrijk bijvoorbeeld niet.
Weet niet hoe dat zit met Engeland. Ik geloof dat op de website van de ANWB een overzicht staat met de belangrijkste verkeersregels per land.
In nederland mag het inderdaad wel, maar alleen als de airbag U I T staat.
Volgens mij geldt de airbags uit alleen maar voor de maxi-cosi’s…
En geldt dat niet voor het stoeltje waar de topicsstarter het over heeft.
Tigo zit ook regelmatig voorin in zijn stoelverhoger… is ook een stuk gezelliger samen in de auto
Indy zit ook vaak voorin in haar zitverhoger en Kes zijn stoeltje staat in mijn auto zelfs standaard voorin (Romer King) maar hoe dat in het buitenland zit weet ik niet…
Ik ben benieuwd hoe hij zal reageren wanneer hij voorin mag zitten, hij zal zijn ogen uitkijken. Daar hebben we op de heenreis tenminste geen kind aan :mrgreen: .
@Frank@ wrote:
Volgens mij geldt de airbags uit alleen maar voor de maxi-cosi’s…
En geldt dat niet voor het stoeltje waar de topicsstarter het over heeft.
Tigo zit ook regelmatig voorin in zijn stoelverhoger… is ook een stuk gezelliger samen in de auto
Nee hoor Mutsy heeft wel gelijk!
geld ook voor auto stoeltjes.
Mijn dochter zit ook bij mij voorin en de airbag staat uit.
gr melanie