Met haar 72 cm begint Lissa een beetje de Maxi Cosi uit te groeien, dus we zijn op zoek naar een autostoeltje. We zitten te dubben tussen de Maxi Cosi Tobi 2008 en de Romer King TS Plus. Hebben jullie ervaringen met deze autostoeltjes?
Groetjes, Carenza
hier is romer favo… in de laatste test kwam de tobi er ook niet best uit, matig ten opzichte van andere stoelen. Zelfs de maxi cosi priori sps die toch weer is meegenomen kwam er beter uit.
Dus hier zou ik echt voor de romer gaan. Zijn perfecte stoelen, ook in gebruik. Zie je bij maxi cosi stoelen de riemen nog wel eens draaien, bij de romer blijven ze mooi strak. Nooit problemen mee gehad.
Hier de kiddy infiniti pro. Als veiligste getest en ben er erg tevreden over. Is overigens voor de oudste. Persoonlijk vind ik dat je kindje nog erg jong is voor een grotere autostoel. Ze raden op zijn vroegst 9 maanden aan bij overstap ivm met sterkere rug en nek (vooral het achtersevoren rijden is belangrijk, geloof ik). Timo heeft tot 14 maanden maanden in de maxi-cosi gezeten en hij was toen 82 cm en nog niet te groot
Ik wou net zeggen: Benthe is ook 72 cm, maar past nog ruim in haar stoeltje. Gewoon één van de HEMA…
Lengte is ook geen richtlijn, je moet op kilo’s letten. Pas als ze over de 9 kilo heen zijn, mogen ze in een ander stoeltje…
Dat is van meerdere dingen afhankelijk hoor.
Peter is met 7 maanden al naar de romer gegaan, waarom… omdat hij met 74 cm en 8 kilo te groot was? neee. Maar wel omdat hij allerlei pogingen deed om maar uit het raampje te kijken en begon te huilen zodra hij de mc raakte. Hij zag niets en duwde zich dan met zijn handjes af zodat hij kon kijken.
Dan steunen ze dus niet meer IN de stoel en bij een aanrijding maken ze dan alsnog een aardige klap.
We hebben de romer in slaapstand gezet en dat een poos zo gelaten, maar toen deed hij niet meer zo raar en huilde ook niet meer.
Ik laat dat soort dingen dus altijd maar aan ouders over, die kunnen zelf het beste inschatten waarom en wanneer ze willen overstappen. Regels gaan uit van een gemiddeld kind en geen enkel kind is gemiddeld.
Aniek heeft er wel tot 13 maand (tot peter zijn geboorte) ingezeten. Maar ja die was 82 cm en 10 kilo en onze mc gaat tot 13 kilo, dus dat kon zat en haar boeide het ook niet dat ze achteruit reed… :mrgreen:
Tuurlijk is het de vrije keus van de ouders…
Benthe haar “MC” gaat stuk, bekleding laat los. Bij de laatste weging woog ze 8275.
Ik heb toen veilig verkeer gebeld, maar die houden zéker de 9 kilo aan, omdat anders het kindje uit de meeste gordels in het grotere stoeltje"zou kúnnen glippen…
Uiteraard beslissen ouders zelf, maar hier werd enkel de lengte van 72 cm aangeven als overstapreden. Daar reageerde ik op.
En ik zou ook zeker die 9 kilo aanhouden, zoals Wisje zegt.
Zolang ze met hun hoofdje nog niet echt boven de rand uitsteken past het in feite nog… Dat die voetjes uitsteken is minder erg…
Maar er zijn als het goed is ook stoeltjes ( ik heb een iets oudere voor TEssa hiervan) die je als een mc achteruit kan zetten en later gewoon voorom… Volgens mij worden die niet overal meer verkocht in ieder geval niet bij prenatal, maar anders zou je daarvoor kunnen kijken…
Lissa is 9 kilo. Haar hoofdje steekt nog net niet boven de maxi cosi uit. We stappen nog niet gelijk over, maar zijn alvast aan het kijken. Dus ik hoop dat er nog meer mensen zijn die hun ervaringen willen delen? Op Kieskeurig kom ik er niet helemaal uit.
Alvast bedankt!
Groetjes, Carenza
ik zweer al jaren bij de romer… lucas wilde ook niet lang in de cosi, en de romer is makkelijk in de auto te plaatsen en de gordels zijn toch strakker en breder…
HELP!
Ik heb:
Maxi-Cosi & Ryan van 9kilo & 67cm
Moet ik nu al naar een andere autostoel?? Vind het wel een beetje heel erg vroeg. Lijkt me niet zo goed voor zn nek.
Heeeeel graag jullie oordeel!!
hangt van het max gewicht voor je MC af
bij mij is dat 13 kilo.
ik zou vooral kijken naar je lengte van het bovenlijf, dus of zijn hoofd niet te hoog zit, maar dat zal bij jullie het geval nog niet zijn denk ik
ik heb voor anna ( en voor jasper ook straks) trouwens een mc priori xp.
ze zittenstevig, en zien er stabiel uit.
wij hebben een auto, en hoeven niet regelmatig te verplaatsten
Hier ook overgegaan naar een autostoeltje…wij hebben gewoon een bij de praxis gekocht. Die dingen zijn ook goedgekeurt en hij bevalt ons goed.
veron is ook nog niet helemaal 9 kg en 8 maand maar hij krijsde echt alles in de mc bij elkaar als we in de auto gingen. Meneertje hier wil ook alles zien. Ook hier staat hij in de ligstand scheeld ook al een hoop.
Gewoon ook een beetje je hart volgen denk ik en wat stoeltjes bij de winkel proberen.
Succes
Wij hebben de romer king plus… Ik ben er heeel tevreden mee!!
Wij hebben Ymke meegenomen en in een aantal stoeltjes gezet… In de romer king plus zat ze het beste en zag er naar mijn gevoel ook het veiligst uit. (vooral die extra hoofdsteun vind ik er veilig uitzien… Is ook nog eens heerlijk als ze in de autostoel in slaap valt…
Ymke is naar deze stoel gegaan toen ze 8 maanden oud was… Ze wilde steeds rechtop zitten in de maxicosi en dat leek mij ook niet veilig.
Zij kon al wel goed zelfstandig zitten. Woog denk ik zo’n 7,5-8 kg