Autostoeltjes gevaarlijk voor baby’s’

Autostoeltjes gevaarlijk voor baby’s’

Uitgegeven: 28 augustus 2009 10:24

Laatst gewijzigd: 28 augustus 2009 10:24

AMSTERDAM - Autostoeltjes voor baby’s moeten zo min mogelijk worden gebruikt. Dat zegt hoogleraar kindergeneeskunde Hans van Goudoever vrijdag in het AD.

© GezondheidsnetUit een wetenschappelijke studie blijkt dat bij baby’s die in een autostoeltje liggen, het zuurstofgehalte van het bloed met ruim 5 procent kan dalen.

Volgens Van Goudoever is de daling van het zuurstofgehalte voor een gezonde baby niet zo erg. “Voor een heel jong kindje, of een kindje dat verkouden of grieperig is, te vroeg geboren is of hartproblemen heeft, kan het gevaarlijk zijn.�

De hoogleraar ziet een realistisch gevaar bij het gebruik van autostoeltjes. “Ik ken gevallen waarin kinderen tijdens een lange autorit stopten met ademen en medisch ingrijpen nodig was.�

Italië

Van Goudoever ziet een trend onder jonge ouders dat ze met een pasgeboren baby het leven willen kunnen leiden dat ze altijd al hadden. “Sommigen rijden zelfs met een pasgeboren kindje naar Italië. Zulke acties raad ik nadrukkelijk af.�

© NU.nl

ik heb dit al eerder gelezen maar hoe moet je dan je kindje vervoeren als ze ziek zijn … zo ook leuk zijn als die dan met een oplossing kwam :slight_smile:

maar wel eng idd ik wil me kindjes als ze klein zijn ook graag zien als ik ze vervoer :slight_smile: