autostoeltjes getest door de consumentenbond

Hoi,



ik wil een nieuw stoeltje kopen voor Lara, want ze is uit haar oude stoeltje gegroeid. Maar nu willen die krenten van de consumentenbond mij niet de uitslag van hun test laten zien, omdat ik geen lid ben.



Wie weet wat er uit die testen kwam? Zo zou één van duurste autostoeltjes een onvoldoende scoren? Welke stoeltjes zijn veilig?



Een maxi cosi rodi sps prado voor 70 euro, is dat wat? En waarom is de maxi cosi sps enzo dan 90 euro?



*********************





EDIT: Link verwijderd

Dat 1 van de duurste een matige score haalt gaat over de tobi… dat was de populairste stoel en de verwachtingen waren hoog, maar blijkt toch dat juist door het gordelspansysteem veel kinderen ouder dan 18 maand zichzelf makkelijk eruit kunnen werken en daardoor is hij dus nu niet goed door de testen gekomen.



Hoe het met de rodi sps zit weet ik niet, die is al ouder wat model aangaat.

Ik zelf vind het een prima stoel als hij in het midden word geplaatst want de zijdelingse steun is behoorlijk minder dan bij nieuwere modellen.



Zelf hebben we de rodi XR die is in de categorie stoelen van 15 tot 36 kg als 1 van de beste getest… romer kid is ook prima maar erg duur.

De XR kun je via een aantal webwinkels al voor 99 euro aanschaffen (minder populair stofje) en ik denk dat in dat stofje ook het prijsverschil zit wat je zelf opnoemd.



Je hebt stofjes die niemand wil en die dumpen ze dan tegen spotprijzen en je hebt dus ook stofjes die iedereen wil en daarvoor betaal je dan de hoofdprijs.



Mij maakt het stofje niet uit, heb er dus 1 met raketten erop en 1 in simpel blauw, beide waren goed te betalen, kids zitten er super in en hij kan nog iets kantelen waardoor ze lekker slapen ook.



Slecht is de sps echter niet hoor, wel weer achterhaald door uiteraard :angel: nog betere modellen.

stofjes interesseren mij niet. Met mijn kinderen zie je toch binnen de korste keren niet meer wat voor kleur het ooit was :mrgreen: .

Die sps heeft dus minder zijwaartse steun? Maar hij heeft wel die ECE-sticker. Kunnen jouw kinderen goed slapen in zo’n sps? Lara doet vaak nog een dutje tijdens langere rittten, dus ze moet wel wat steun hebben’.

Die ECE sticker hebben speelgoedjes van action ook en toch zijn ze met een dag stuk :wink: Maw… dat is zo een simpel te verkrijgen keurmerk… zegt niets over de algehele duurzaamheid of veiligheid.



Zo is algemeen bekend dat de stoeltjes van Nania nou niet bepaald veilig te noemen zijn, bij de test van Adac/Anwb brak de rugleuning van zo een opvolgstoel zelf finaal af en toch hebben ook die ece keurmerk.



De sps hebben mijn schoonzus en zwager voor alle 3 hun kids… puur gekocht omdat ze die in een aanbieding voor 69 euro konden kopen in zwart/terra en aangezien ze een tweeling hebben scheelt dat natuurlijk.

Maar als ik die stoel naast die van ons zet dan vind ik echt dat ze amper steun hebben… de stoelen zijn smaller, erg ondiep en ik zie er weinig steun aan af.



De XR die wij dus hebben heeft die steun wel, de kids slapen er dus ook prima in. Hun hoofd rust 2 enorme zijkussens en meestal leggen ze hun hoofd dus tegen 1 van die 2 zijkanten en pitten zo een slaapje weg.

Gezien je die ook al voor 99 hebt zou daar mijn voorkeur naar uit gaan.

Ik vraag me nu ook af, een tobi of een priori??? Ik dachta ltijd dat tobi beter was. Maar is dat dan dus niet? Leek me wel handig met zijwaartse steun en dat gordel harnas of iets.

nou ja, is toch weer 30 euro… Geef ik graag als dat het verschil is tussen alleen-maar-geschrokken en nekwervel-ontwricht, maar ook alleen daarvoor :wink: . Maar je legt het goed uit. Ik denk dat ik gewoon maar eens met Laartje naar die winkel ga en haar erin zet. Goed letten op die dingen die jij noemt en dan beslissen.

Ik ben daar pas mee bezig geweest. Op de site van de ANWB staan die testen, ook van de afgelopen jaren. Ik zoek de link even voor je op.

Hij stond nog bij mijn favorieten. Ik weet niet of de link mag, zonee, dan pb me maar.

**************





Wienie: Nee de Tobi komt minder goed uit de bus dan die andere dacht ik.





Edit: Link verwijderd

wij hebben deze:

mooi aansluitend om hoofd schouders en rug

makkelijk verstelbaar: hoofdsteun is los van rug en schoudersteun intstelbaar: fijn als ie groter wordt: kan je de stoel mooi passend aanpassen

veel opvang van zijwaardse druk

goede knik voor knie-en: tom heeft snel slaap in zn benen en nu niet meer



Ik vond hem er het fijnste uitzien en heb bewust géén Maxi Cosy gekocht :wink:



Cybex Solution X Ebony zwart

Wij hebben een romer kid en die bevalt ons prima…Maar die is wel erg duur… :think:



Ik heb niet gekeken naar de consumentenbond of iets dergelijks. Ik ging er heel naief van uit dat dat merk wel veiligheid moet garanderen…

Dank je bagheera, ik hem de test gevonden. De maxi cosi’s scoren goed, maar de rodi staat er niet bij. Wel stom dat de tobi slecht scoort, maar desondanks te koop is bij de anwb, met nota bene als aanprijzing “optimale veligheid” :wall: .



Madre, de römer stoelen komen idd allemaal goed uit de test, dus zo naïef was dat niet :wink:

he gelukkig, scheelt weer… :smiley: