Waarom moet een autostoeltje achter de bestuurder geplaatst worden en niet achter de bijrijder?
wist niet dat dat moest?? wij hebben het wel, zodat de bijrijder er dan makkelijker bij kan als er iets is.
als er alleen een bestuurder in de auto zit, kan deze sowiso niet naar achter hangen, maar dat is onze eigen redenatie…
ik had werkelijk geen idee dat dat moest?
moet dat perse dan? wij willen het stoelje straks achter de bijrijder zetten en dan de maxicosi achter de bestuurder, omdat je dan makkelijker bij de baby kan,.
Volgens mij klopt dat niet hoor. Je mag het stoeltje zelfs ook nog op de voorstoel plaatsen als het echt moet…
ik heb lars achter de bijrijder zitten moet toch niet uitmaken als je meerdere kid hebt dan moet er toch ook een achter de bijrijder
Anoek zit in mijn auto lekker naast mij en in onze gezamelijke (grote)
auto achter de bijrijder. Wel zo makkelijk als je er alleen in rijd
dat je ze dan in de gaten kan houden.
Maar idd wat er net gezegd is, als je meerdere kinderen hebt dan
zitten ze toch èn achter de bestuurder èn achter de bijrijder
snap niet hoe jullie als rijder alleen jullie kind in de gaten kunnen houden als hij achter de bijrijders stoel zit, je moet dan toch achterom kijken???
ik heb een speigel van prenatal boven mijn achteruitkijkspiegel hangen, en die is gericht op anna haar stoeltje achter mij, daar kan ik af en toe in kijken, zobnder mijn zicht op de weg te verliezen.
als ik haar moet helpen, dan zet ik mijn auto aan de kant, anders is het naar mijn idee niet veilig.
voor de bijrijder (als die er is) is het juist handiger als anna achter de bestuurder zit, dan kan hij makkelijker helpen, terwijl de bestuurder op de weg let.
m.b.t. autorijden, gaat veiligheid bij mij boven alles
Hier staat de stoel achter de bijrijder.
Ik (bestuurder) kan er dan ook makkelijk bij als er iets is. Hoef maar een halve slag te draaien. Kan gewoon via de binnen spiegel zien wat hij doet.
Als hij achter mij zou zitten, dan kan ik er helemaal niet bij.
Verder zou hij niet zo veel zien als hij achter mij zou zitten. Nu ziet hij alles. Ik haal de hoofdsteun er uit als ik alleen weg ga.
En wat als je 2 kinderen hebt??
Vind het een beetje een raar gegeven…
de reden dat jinthe achter de bijrijder zit is bij ons
- veiligheid bij in en uitstappen, wnat aan voetpadkant
- als ik alleen weg ben met haar kan ik haar zien vanuit de achteruitkijkspiegel en als ik me half draai iets geven
Hier staat de stoel achter de bijrijder…waarom? Vind het op deze manier makkelijker om Mick in zijn stoeltje te zetten :mrgreen: .
@dietske wrote:
de reden dat jinthe achter de bijrijder zit is bij ons
- veiligheid bij in en uitstappen, wnat aan voetpadkant
- als ik alleen weg ben met haar kan ik haar zien vanuit de achteruitkijkspiegel en als ik me half draai iets geven
Hier al net zo!
Bij ons wisselt het af en toe. Laatst had ik de stoel achter de bestuurskant gezet omdat dat makkelijker was qua ruimte voor het plaatsen van de maxicosi van de jongste. Maar morgen ga ik alleen met de kids weg en moet dan 2 uur heen en 2 uur terug. Dan gaat de maxi op de bijrijdersstoel en Kyan in zijn stoel daarachter. Dan kan ik makkelijker af en toe wat tegen hem zeggen en hem een blik toewerpen dan wanneer hij achter me zit. Zeker op die lange stukken vind ik het belangrijk dat ik af en toe even contact met hem maak. Via een spiegeltje is toch anders dan even je hoofd draaien.
En gevaarlijk? Nee, vind ik niet. Als er iemand naast me zou zitten waarmee ik praat kijk ik ook af en toe die kant op. Dat is nu niet anders.
hallo,
dank voor alle antwoorden.Ik had t ook maar van horen zeggen(van veel mensen) vandaar mn vraag.Ik vond t al raar,gelukkig ben ik niet de enige!!
hoi
fransje zit met autostoel achter de bestuurder maar dat hebben gedaan omdat ik erdan vanuit de bijrijders kant goed bij kan.
En mijn 2 oudste zitten daar langs hebben geen stoel of verhoging nodig en zitten gewoon in de gordels.
ps. wat is veiliger een goter kind in de heupgordels van 11 of een van 8 je zou denken groot is beter maar aan de andere kant groot kan er misschien sneller uit geslingert worden ?
ben nog steeds niet erover uit wat het veiligst is voor mijn 2 oudste.