autostoeltje

wie heeft er ervaring met deze stoel: nania racer sp first ?

staat dat deze van 9 kg tot 36 is (babydump)

hij is namelijk leuk geprijsd, dus ik dacht voor evt. bij opa en oma in de auto, omdat strak de Cosi niet meer kan



Voor ons zelf willen we priori denk ikben nog aan het kijken.

We hebben de family fix maar ik vind de pearl niet zo mooi, en ik kijk rond voor een lederen priori :slight_smile:

Nania stoelen voldoen wel aan de basis europeesche richtlijnen en hebben dus een CE keurmerk.

Maar helaas komen ze er niet als voldoende uit bij crashtests.



Die zijn voor ons wel leading in de keuze van een stoel.



Er zijn dan mensen die zeggen, ik heb een nania en die bevalt goed…



Ik vraag dan, heb je ook al een keer een ongeval gehad dan? Want pas dan kan je zeggen of een stoel goed is of niet.



Voor wat betreft stoelkeuze… dat moet iedereen zelf weten, maar vind het wel een beetje apart om te lezen dat je gaat voor “mooi” daar waar veilige en goede stoel vooraan zou moeten staan en dat je kijkt voor gunstig geprijste stoelen terwijl je wel een familyfix met bijhorende cosi hebt. Dat leest voor mij alsof je dus wel geinvesteerd hebt in een babystoel en nu bezuinigd op een stoel waar je veel langer mee gaat doen?

Maar goed, dat kan ik fout hebben natuurlijk. Het leest in elk geval wel apart. :oops:

Ik ken dat hele merk niet, ken alleen de cosi en de romer… En tsja… ook al istie voor bij opa en oma, ik zou toch wel een veilige willen hebben ipv een goed geprijsde :), dus ik zou liever iets meer uitgeven voor het betere geteste merk.

@Cell wrote:

Nania stoelen voldoen wel aan de basis europeesche richtlijnen en hebben dus een CE keurmerk.

Maar helaas komen ze er niet als voldoende uit bij crashtests.



Die zijn voor ons wel leading in de keuze van een stoel.



Er zijn dan mensen die zeggen, ik heb een nania en die bevalt goed…



Ik vraag dan, heb je ook al een keer een ongeval gehad dan? Want pas dan kan je zeggen of een stoel goed is of niet.



Voor wat betreft stoelkeuze… dat moet iedereen zelf weten, maar vind het wel een beetje apart om te lezen dat je gaat voor “mooi” daar waar veilige en goede stoel vooraan zou moeten staan en dat je kijkt voor gunstig geprijste stoelen terwijl je wel een familyfix met bijhorende cosi hebt. Dat leest voor mij alsof je dus wel geinvesteerd hebt in een babystoel en nu bezuinigd op een stoel waar je veel langer mee gaat doen?

Maar goed, dat kan ik fout hebben natuurlijk. Het leest in elk geval wel apart. :oops:




Ik wilde voor bij me ouders in de auto ook een stoeltje kopen zag deze dat deze goedkooper was, en het is voor incidenteel gebruik maar moet natuurlijk wel veilig zijn. Maar ze komen ds wat slechter uit de test, stom van mij had ook op anwb kunnen kijken :slight_smile:



Leest idd een beetje raar, maar volgensmij maakt qau veilig heid etc. niet zo heel veel uit als je een priori of een pearl hebt. En ik wilde graag een priori omdat deze ook in een lederen variant zijn en omdat we nog al vaak een poep incident in de auto hebben gehad, (gelukkig met de cosi zon hoes er om heen gehad) dat me een lederen stoeltje heel handig lijkt, ook voor eet vlekken etc. ff doekie er door een schoon :slight_smile:

Tja, dat is dan keuze.



Voor mij zou de voorkeur als ik dan al een family fix had toch naar de pearl gaan omdat dit een nieuw model en dus ook nieuw ontwikkeld model is waar de laatste veiligheidskennis in is verwerkt.

De priori bestond al eind jaren 90 en is wat mij betreft al weer redelijk achterhaald.



Nou ben ik persoonlijk niet zo een fan van maxi cosi in de opvolgstoelen categorie, maar dat is omdat mijn kinderen er OP zitten in plaats van erin en wij 1x een maxi cosi priori hebben gehad en de riemen steeds verdraaiden.

We wisten niet hoe snel we weer terug moesten naar een romer king.



Puur nieuwsgierigheid verder, maar een poepincident? gebruik je dan katoenen luiers of iets?

Naast spugende kinderen wegen wagenziekte en een beginnersfout van ons als ouders om de kinderen een keer milkshake in de auto te laten drinken met het bijbehorende gekledder, heb ik eigelijk nog nooit iets gehad met de autostoelen.

Ik was de hoezen 1x per 6 maanden ongeveer en die zijn binnen 1 uur ook wel weer droog.

We hebben gewoon stoffen zwarte bekleding omdat de auto bekleding ook zwart is.



Nania is gewoon een autostoel die alleen aan de wettelijke minimale eisen voldoet, verder niets.

Mensen zeggen dan, ja maar ik rij alleen binnen de bebouwde kom.

Kan zijn, maar de meeste ongelukken gebeuren juist binnen de bebouwde kom en een aanrijding met 30 km per uur kan al lelijk uitpakken.

Je doet best lang met een opvolgstoel van categorie 2 en als je de aankoop dan uitsmeert over de gebruiksduur, valt het best mee.

Voor het poetsen lijkt me het wel handig om een leren stoel te hebben, maar voor je kind zelf lijkt het me erg zweterig en warm. Voor de pearl kun je ook zo een hoes kopen, van het merk als jij wij wordt.



Voordeel van de pearl is dat je hem zo in de auto kan zetten met de family base. Het verstellen van de gordels is ook heel makkelijk.

Terwijl je bij de priori de shouderbanden er helemaal uit moet halen.



Mijn ouders hebben een priori in hun auto en wij hebben de tobi. De openstaande schouderbanden zijn ook erg fijn.



Nadeel van de pearl is dat je de family base nodig hebt om hem te gebruiken. Dus je kunt hem nooit even gauw overzetten naar een andere auto zonder die base ook mee te nemen.

Maar als je de family base al hebt. Je hebt gelukkig nog even om er over na te denken.

thnx iedereen :slight_smile:



Ik ga even verder kijken voor een stoeltje voor bij mn ouders in de auto :slight_smile:



En ik heb nog ff om te kijken voor een auto stoeltje voor bij ons :slight_smile: