autostoeltje van de h.e.m.a welke?

Hoiiii

vraagje, mijn dochtertje moet straks naar autostoel groep 1… vanuit de maxicosie. Mijn zoontje is net 3 en weegt wel boven de 15 kilo

nu heb ik bij de hema nu twee stoeltjes gezien. een doorgroei stoel van 9-36 kilo (doorgroeistoel) en een andere van 15-36 kilo. (54,-) nu moet ik denk ik kiezen voor die doorgroeistoel of niet?

die is 70. Iemand ervaring met autostoeltjes van de hema?

Ik heb de Hema autostoel EN stoelverhoger in gebruik en vind ze prima. Ik had voor in mijn auto ook stoeltjes nodig en de stoelverhoger heb ik meerdere van gekocht voor bij opa en oma in de auto en 1 extra voor als ik een vriendje mee neem.

Ik ben tevreden.

Voor de echte lange afstanden hebben ze een wat “betere” stoel in mijn man zijn auto. Maar … dit zijn 2e handsstoelen van familie hoor.

Petri

Ik heb een doorgroeistoel (niet van de hema, maar van Storchenmuhle). Anne is 15.4kilo en zit nog in het gedeelte tot 15kg, alleen het kussentje onder haar billen hebben we er laatst uitgehaalt. Het fijne aan onze doorgoeistoel is dat ze gewoon nog in een 5-punts gordel zit en niet met de gewone gordel. Zolang ze nog in de 5-punts past laten we het zo, en die stoelen van 15-36kilo maken alleen gebruik van de autogordel, dat vonden we geen fijn idee.

ok, dus dat met die gordel is nog wel iets om over na te denken…

wij gaan zaterdag 5 uurtjes rijden, naar frankrijk. Mijn man en ik hebben allebei een romer stoeltje. Daar zit mijn zoontje ook nog in. We zetten die alletwee in de auto en na de vakantie kijken we wel naar een goed stoeltje. Omdat ik met mijn rug zit, wil ik niet lopen sjouwen met stoeltjes etc. dus het is wel een stoeltje dat ook altijd gebruikt zal gaan worden.

Mijn ouders hebben ze allebei voor de kleinkinderen en ze zijn geweldig, ook voor lange afstanden hoor :wink:

Ik zou een kindje van net 3 nog niet in een stoel met gewone gordel doen. Daar vind ik ze zelf nog te klein voor. Ik denk zelf dat Lucas wel tot tegen een jaar of 5 in stoel nummer 2 blijft. Zit veel lekkerder dan de ‘grotere’ stoel. Hij kan er ook nog in slapen. In stoel nummer 3 zit je echt heel erg rechtop en slapen is ook ongemakkelijk.

ja ik wil ook stoel nummer twee, maar weet niet welke dat van de hema is omdat daar geen nummertjes staan…

Oh op die manie… ik denk dat het de doorgroeistoel is. Ik zal even op de site kijken.

Ik kijk er nu naar.

De doorgroeistoel lijkt op een een stoel nummer 3 maar dan met eigen gordels. Dus eigenlijk een combio van 2 en 3. Vandaar doorgroeistoel.

Dat lijkt met perfect voor een 3 jarige!! Ik wist niet dat ze die nu hadden.

Geschikt voor kids van 9 - 36 kilo zegt de site van de hema. Ik denk dat dit inderdaad een goed keus is voor je oudste kind.

Enige nadeel is denk ik (als je het als nadeel ziet) dat hij niet in een ligstand kan zoals een stoel die alleen nummer 2 is.

De 1e op de foto is dus de combi 2/3 stoel.

De 2e een stoel nummer 2

De 3e een stoel nummer 3

maar de doorgroeistoel nummer 2 is eigenlijk dan een 1 want zo’n maxicosie geval is toch een 0

oh menn… ingewikkeld, denk dat ik eerst maar eens naar een goede winkel ga…even tekst en uitleg, wahaha…

@Snoesje wrote:

maar de doorgroeistoel nummer 2 is eigenlijk dan een 1 want zo’n maxicosie geval is toch een 0

oh menn… ingewikkeld, denk dat ik eerst maar eens naar een goede winkel ga…even tekst en uitleg, wahaha…

Bij babyplanet verkopen ze de storchenmuhle, dus die doorgroeistoel (alleen een hoge prijscat), daar kunnen ze je vast veel uitleg geven en kan je goed het vercshil zien. De doorgroeistoelen komen nu wat op, dus misschien dat ze nu ook in meerdere winkels verkocht worden, maar toen wij m kochten dus alleen bij die zaak.