Autostoeltje 9-18 kilo

Wat voor auto stoel gebruiken jullie voor de kids? Ben nu even aan het kijken naar zo’n stoel maar je weet op een gegeven moment niet meer waar je kijken moet… Of welke je moet nemen.

Dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn

Wij hebben een "goedkopere " van de praxis. Ik moest een zou een dure maxicosi maar hubbie wilde niet. Ik moet zeggen dat die van de praxis is perfect het enige is dat als je je stoeltje vaak verplaatst het een hels werk is. Ik zet hem nog wel eens voor of achter en dan word ik gek maar ja als dat alles is :wink:

manlief heeft alle veiligheidstesten doorgespit en kwam tot de conclusie dat we een Romer Duoplus moesten hebben, en die kwam er dus ook 8)

Compleet met isofix en extra bevestigingspunt om kantelen onmogelijk te maken :oops: …

Tja :shifty: …

Moet eerlijk zeggen dat ik niet geloof dat er in NL onveilige stoeltjes verkocht worden hoor. Ik zou zelf kijken naar gebruiksgemak e.d., kleur en design vind ik minder belangrijk (eigenlijk niet)

Wij hebben een Romer King. Bevalt ons echt prima, kwam goed uit de testen en wat ikzelf ook erg belangrijk vindt: hij is heel snel uit de auto te halen en er ook snel en makkelijk weer in te zetten. Verplaatsen van stoeltje dus geen enkel probleem :thumbup: .

Groetjes Renate

Wij hebben een Maxi-Cosi Priori XP

Op zich zijn we er heel tevreden mee, moet alleen geen lichamelijk mankement hebben als je je kindje er in wil doen (maar dat is met alle stoeltjes behalve die kunnen draaien).

Ik heb reuma en dan is het best lastig om hem er in en uit te halen, vooral met die extra bescherming voor zijwaartse botsing.

Via mijn eigen auto is het wat makkelijker omdat ik via mijn eigen deur moet doen. Dan sta ik er recht voor.

Hoi,

Wij hebben een recaro :thumbup: fijn stoeltje , zat een verkleiner bij maar kunnen we tot 12 jaar gebruiken, dus hoeven geen andere meer te kopen :thumbup:

en heel gebruiks vriendelijk :thumbup:

als er nog een bijkomt, neem ik er weer zo een.

gr melanie

Wij hebben de romer king plus. Deze kwam toen goed uit de test (scoorde een 8,5 op de ANWBtest en kwam ook hoog uit de consumententest)

Wij hebben de Maxi-cosi Tobi. Die vond ik erg mooi en kwam toen ook goed uit de test. Maar daar zijn ze geloof ik van terug gekomen. Ik vind het op zich een prima stoel, maar superenthousiast…nee.

De gordels draaien telkens en we krijgen ze nu helemaal niet meer recht. Ergens achterin het stoeltje gaat iets mis met de gordels. Dit schijnt een bekend euvel te zijn van de Tobi. Ook heb ik gehoord dat kinderen hem erg makkelijk zelf kunnen openen en dat ze hun armen er heel makkelijk uit kunnen wurmen :? :o. Niet echt lekker veilig dus. Gelukkig doet Nikkie dat niet (ik klop het meteen maar even af…).

Als ik het over zou doen, zou ik een andere stoel hebben gekozen.

Hier ook de Priori XP… heerlijke stoel! Als hij eenmaal bevestigd is, zit hij goed vast (de maxicosi groep 0 vond ik persoonlijk wat wiebelig staan :shifty: ), ik vind 'm makkelijk in gebruik, en het is een van de weinige stoeltjes die ik niet heel lelijk vind :roll:

hier ook een romer king plus, goeie ervaring, makkelijk over te zetten naar een andere auto, en de hoofdsteun en gordels zijn ook erg makkelijk te verstellen.

maxi cosi tobi en mij bevald hij prima :thumbup:

Hier ook de maxi cosy tobi.

Zoonlief en wij zijn er heel tevreden mee hoor! :thumbup:

Nog niet zo heel lang in gebruik maar tot nu toe nog geen klachten. Prima autostoel als je het ons vraagt.

hier ook de tobi.

En ja die gordels draaien maar dat vind ik persoonlijk niet zo’n drama.

Er is zelfs een nieuwe variant las ik in de mama.

Daarvan kun je het stoeltje, de zitting draaien zodat je van buiten af de kleine recht vooruit in de stoel kan zetten, vastmaken en daarna draai je de stoel terug in rijrichting.

Dat lijkt me dus helemaal geweldig he! Zeker nu met die dikke buik…

maar ja ga nu geen andere meer kopen. Straks gaat hij over op de volgende stoel.

hier ook een tobi… helemaal super! Wij hebben twee auto’s en deze is super makkelijk met overzetten!

daarbij niks geen last met het eruit gaan, als je ze goed vast ehb zitten is de kans erg klein. Goed opletten als die op groen staat of op grijs.

En het losmaken… dan moeten die vingertjes wel heeeeel sterk zijn! k heb zlef nog wel eens moeite om em los te krijgen zo hard als je moet duwen.