Autostoelhoes Maxi Cosi Tobi

Hallo,

Wij hebben een Maxi Cosi Tobi (autostoeltje) voor Kai. Ik weet dat je de hoes kunt wassen, maar wilde graag 'n badstoffen zomerhoes kopen. Nu is deze -mijns inziens- nogal duur, als je de originele tenminste koopt. Bij de Prenatal werd gezegd dat de hoes van het huismerk niet op de tobi past.

Maar ik ben eigenlijk nogal eigenwijs :oops:

Wie heeft er ook 'n zomerhoes op de tobi, hopelijk ook nog es van het huismerk?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Groetjes,

Kaat

Wij hebben de Priori en ik heb een universele hoes bij BabyDump gekocht, kostte €12,-. Kun je niet zo’n hoes kopen en gewoon proberen of het past? Als het niet past, kun je hem toch wel weer terug brengen?

Tis 'n beetje stom om 'm te kopen voor de tobi als ze bij voorbaat al zeggen dat ie niet past. Kom je dan terug, dan sta je wel even voor aap… :oops:

Ik heb vandaag de hele hoes eraf gehaald, ging heel makkelijk. In 'n wolwasprogramma van 45 minuten en nu zit ie er alweer 1,5 uur op. Hij is al haast droog, terwijl 't toch vochtig weer is.

Dus denk dat ik 'm gewoon met enige regelmaat ga wassen. Al is 'n huppa-en-eraf-hoes wel makkelijker!

Klopt past niet :roll:

Wij hadden 'm eerst ook eigenwijs gekocht, maar toch terug moeten brengen.

Nu de hoes van maxi cosi er op :thumbup:

En hij is idd iets duurder maar zoveel makkelijker!

Anique is behoorlijk wagenziek en dan alleen de zomerhoes eraf en in de wasmachine :thumbup:

thanx, moet dus gewoon niet zo eigenwijs zijn :stuck_out_tongue:

Ik denk dat de universele hoes van BabyDump dan wel past, dat is voor alle merken autostoeltjes.

Jippie, ik heb even gekeken op de site en 'n vraag naar ze toegestuurd. Ben benieuwd wat ik terug krijg. Hij is nog in de aanbieding zag ik :mrgreen:

Het nadeel van de hoes voor de priori, is dat hij uit 2 delen bestaat.

Bij de universele hoes is dat niet zo.

Maar laat even weten of het bij die van de babydump wel is, want dan haal ik er eentje bij :wink:

IK was even op zoek of mijn vraag misschien al ergens beantwoord was en toen kwam ik deze uitspraak tegen:

@dolfijntje12 wrote:

Het nadeel van de hoes voor de priori, is dat hij uit 2 delen bestaat.

Bij de universele hoes is dat niet zo.

Maar laat even weten of het bij die van de babydump wel is, want dan haal ik er eentje bij :wink:

Ik heb een originele badstof zomerhoes voor de Priori SPS en die bestaat echt maar uit 1 deel. Wel zitten er thv schoudergordels verschillende klittenbandjes welke het erop doen en het eraf halen erg vergemakkelijkt! Een vriendin van mij heeft de universele hoes van Prenatal welke dus alleen maar gaatjes heeft voor de schoudergordels wat dus betekent dat je de gordels helemaal moet losgooien vanachter het stoeltjes om deze eraf te halen. Erg vervelend :thumbdown:

Misschien hebben jullie trouwens ook wel een antwoord op mijn vraag :pray:

Ik heb het boekje al doorgenomen van mijn Priori SPS, maar kan er niets over terugvinden helaas.

Mijn dochter moet nog 3 worden, maar steekt nu al (ze is 1.05m lang) met haar halve hoofd boven het stoeltje uit. Nu kon ik mij nog herinneren van de groep 0 stoeltjes dat het dan tijd was voor de volgende vanwege de veiligheid, maar ik vind het nu een eng idee om haar al in een Rodi (welke we overigens al wel in huis hebben) te vervoeren met dus een “losse” gordel. Is zo’n Priori nu ook niet meer veilig of kan het nog wel?

sneeze, ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat betreft die flapjes/gaatjes, dan schiet ik er nog niks mee op. De hoes van de tobi gaat er ook zo af, alles losgooien en dan is ie er al half af. Dat gaat ook makkelijk, maar de stoel moet er wel uit.

Voorlopig blijf ik 't zo doen, zonder extra hoes. Zie wel dat 't niet echt veel voordelen heeft (tenzij je 'n kindje hebt wat veel wagenziek is).

die badstof zomerhoes werkt ook niet… zemoetenz e van katoen gaan maken voor ind e zomer, dat voelt veel lekkerder aan!

wij hebben wel die van maxicosi, want de goedkopere merken passen dus echt niet. Ik heb een poging gedaan om em van katoen na te maken, maar ik ben gestrand :oops:

@Kaatjes wrote:

Jippie, ik heb even gekeken op de site en 'n vraag naar ze toegestuurd. Ben benieuwd wat ik terug krijg. Hij is nog in de aanbieding zag ik :mrgreen:

Ha ha, die vraag heb ik ze ook gister gemaild, ben benieuwd dus!!

@Kaatjes wrote:

sneeze, ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat betreft die flapjes/gaatjes, dan schiet ik er nog niks mee op. De hoes van de tobi gaat er ook zo af, alles losgooien en dan is ie er al half af. Dat gaat ook makkelijk, maar de stoel moet er wel uit.

Voorlopig blijf ik 't zo doen, zonder extra hoes. Zie wel dat 't niet echt veel voordelen heeft (tenzij je 'n kindje hebt wat veel wagenziek is).

IK moet bij mijn Priori, om de standaard hoes er af te halen, de stoel dus idd uit de auto halen en via de ligstand eigenlijk in het stoeltje beginnen om de gordels los te maken en ze vervolgens helemaal door de stoel en schouderpads heen te trekken. Ik vind dat een hels karwei :thumbdown: En omdat ik had gezien dat ik bij een universele zomerhoes van Prenatal precies hetzelfde te werk moest gaan heb ik besloten een originele te kopen. Uiteindelijk had ik nog een hele nette via MP voor een leuk prijsje :thumbup: Waar ik dus niets geen gordels voor hoef los te gooien, gewoon de klittebandjes los maken en zo de hoes eraf tillen!!

Maar ik heb dus geen idee hoe dat bij de Tobi werkt natuurlijk. Kun je daar gewoon via de voorzijde de gordels losgooien? Dan is dat sowieso wel makkelijker!

Toch raad ik je nog wel aan een extra zomerhoes te kopen. Wij waren te laat… Een hele nette stoel, waar nooit in gegeten wordt e.d. , maar wel totaal verkleurd waardoor hij er dus echt niet meer uit ziet :wall: (Maar goed ROOD is dan ook een hele domme keuze!)

volgens de babydump moet ie passen.

Maar ik geloof dat de gordels van de tobi niet los gaan. De hoes zelf bestaat uit delen met klitterband. :think:

Als ik bij de babydump kom, zal ik es goed kijken. Maar ik vrees dat dat nog wel 'n tijdje gaat duren (heb de aankoop al uit m’n hoofd gezet, aangezien 't wassen van de standaard hoes heel makkelijk gaat).

Sneeze, onze stoel is zwart/grijs, je ziet er amper wat op. Maar als ie gewassen is, is ie toch weer stralend mooi!! En zo erg vind ik 't niet als 't wat verkleurd of zo, je mag gerust zien dat we 'm ook gebruiken!

De universele zomerhoes van BabyDump heeft wel als nadeel dat je het hele stoeltje uit de auto moet halen om hem erom te doen. De gordels moeten los, want anders kun je ze niet door de gaten krijgen. Het is een gewone badstof hoes met elastiek rondom, helaas niet met klitteband.

Zijn er eigenlijk ook hoezen dien NIET van badstof zijn :think: ?

Isa heeft namelijk nogal een krullenkop, en vorig jaar zomer hadden we in de maxicosi ook een zomerhoes :roll: . Ik heb de klitten gewoon weg moeten knippen :wall: Er was echt niks te beginnen met haar pruikje :mrgreen:

Nu zit ze in een Romer DuoPlus, maar zonder hoes…ik durf niet meer :angel: