Welk autostoeltje zouden jullie nemen in de categorie
vanaf 15 kilo
De maxi cosi rodi xr of de romer king plus???
Vind het lastig om tussen deze 2 te kiezen
Ik heb met beide ervaring en er zijn voor beide voors en tegens te verzinnen.
Maxi cosi Rodi: voordelen… leuke stofjes, groter zitvlak en dus zaten de kinderen wel iets lekkerder.
Nadelen, de zijsteunen lopen niet hoog door, dus als de hoofdsteun omhoog gaat en je kind groeit, dan groeien die zijsteunen niet mee en beschermen dan mijn inziens niet afdoende bij zijdelingse impact.
Ook is de maxi cosi van " hard kunstof" gemaakt en niet van composiet.
Romer Kid (deze hebben wij nu in de isofix variant) voordelen: De stoel komt van Britax en zij maken hun stoelen van hoogwaardig composiet. Dit maakt de stoelen kwalitatief gewoon veel sterker. De zijsteunen overlappen de hoofdsteunen in de laagste stand, dus bij omhoog stellen van de hoofdsteun beschermt de zijsteun ook nog afdoende.
nadelen: geen leuke hippe stofjes en de zitting is kleiner, Aniek met name vind het op lange ritten wel eens vervelend dat ze voor haar gevoel een stukje zitting mist. (wij hebben daarvoor nu een opblaasbare voetensteun in de auto, opgelost)
Onze voorkeur is toch romer, simpelweg omdat wij deze door het composiet materiaal beter achten. Ook vinden wij zijdelingse bescherming erg belangrijk omdat ze met 3 achterin zitten en dus strak naast de deur zitten.
Tevens is het nadeel van de kleinere zitting bij ons een voordeel, want met 3 kinderen kan ik nu tenminste fatsoenlijk bij de riembevestigingen ertussen komen en dit lukte met de rodi totaal niet.
Wij hebben 1 van onze rodi stoelen dus verkocht en de andere bewaren wij voor vriendinnetjes vervoer en dergelijke.
Het is dan toch de Romer kid plus vanaf 15kg?
Wij hebben deze gekozen omdat hij meer zijsteun heeft dan de maxi cosi in deze klasse.
Daarbij is het zitvlak smaller (verstelbaar) en dat vinden wij ook ideaal met onze malle jongen