autostoel

Ymke past nog makkelijk in de maxi cosi, maar nu ik zwanger ben is het niet zo slim om met dat ding te rond te blijven sjouwen… Nou hebben we al een autostoel gekocht en vroeg ik me af of we die al kunnen gaan gebruiken… De regel is 9 maanden- 9 kg, dat weet ik, maar kan het ook eerder of is dat echt onverantwoord??

Ymke is nog geen 9 kg…(ik denk dat ze rond de 8 kg weegt) Ze kan al redelijk goed alleen blijven zitten.

Daarbij probeert ze in de maxicosi ook steeds rechtop te zitten wat volgens mij niet fijn is voor haar nekje…



Ik hoor het wel!!



Krystle

Ik zou zo lang mogelijk wachten. Ze zeggen het niet voor niks.

Ik zet Hieke tegenwoordig in de buggy (lekker licht) zo uit de cosi. Die blijft dus in de auto, geen gesjouw. Is dat niet een oplossing?



Gaat het verder goed met je? :thumbup:

Timo zit er ook nog in en blijft erin tot ie er echt uit groeit. Zo lang mogelijk in de cosi is het veiligst.

Ik laat de maxi cosi ook in de auto en draag of rijdt hem erheen.

hoi,



Colin zit sinds een week of 3 in een autostoeltje. hij zat helemaal met zn schouders naar voren in de cosi en ik vond dat er nou niet gemakkelijk uitzien, dus autostoel. We hebben er wel een gekocht die in de ‘ligstand’ kan, dus hij zit nog niet helemaal rechtop! En hij was toen ongeveer 8300 gram!



liefs

daffie

Het voordeel van de maxi cosi is dat hij ook dat hij achterstevoren staat. Kinderen kunnen klappen zo veel beter opvangen dan andersom. Ik geloof dat de rug gewoon nog niet sterk genoeg is om vooruit de klappen goed op te vangen. Ook dat maakt de cosi veiliger voor kleine kinderen. Persoonlijk zou ik dus liever voor ongemakkelijk en veiliger gaan dan voor het gemak.

Niet alleen de rug ook het nekje en de gordels op de borstkast zijn anders hé in de autostoel.(met de klap van een ongeluk)

De regel is dat je kindje uit de cosi moet als het hoofdje boven de bovenrand uit komt…

Dit was bij Celiza het geval,we hebben het zo lang mogelijk uitgesteld maar ze zit er nu een klein maandje in.

Renzo ging met 10 maanden over.

Ik heb de quinny zapp gekocht voor de cosi,ook ivm sjouwen.

Die klapt klein in en je klikt zó de cosi erop,erg handig als ik met de auto Renzop naar school ging brengen of ging babyzwemen,dat scheelde het sjouwen naar binnen en buiten :thumbup:

Nu heb ik haar op de arm en de quinny heb ik nu tot buggy weer verbouwt dus die ligt nog steeds in de auto voor die stukjes :thumbup:



Ik weet dat je ook evt. sommige autostoelen andersom in de auto kan plaatsen,misschien is dat een optie?

Al zou ik echt wachten tot het iets ‘‘veiliger’’ is…maar goed ieder zijn idee,ken ook mensen die al met 4/5 maanden de autostoel deden omdat ze het gesjouw zat waren :shock: :o :silenced:

@renzosmam wrote:

ken ook mensen die al met 4/5 maanden de autostoel deden omdat ze het gesjouw zat waren :shock: :o :silenced:


:doh: :silenced: :naughty:

@Sisil wrote:

@renzosmam wrote:
ken ook mensen die al met 4/5 maanden de autostoel deden omdat ze het gesjouw zat waren :shock: :o :silenced:


:doh: :silenced: :naughty:




Dan ben ik maar zielig met Jayden het zwaargewicht :wink: , ik baal er soms ook van maarja, ik doe ook vaak het onderstel met maxi-cosi naar de auto rijden en hem daar weer inklappen

@juulisjuul wrote:

Dan ben ik maar zielig met Jayden het zwaargewicht :wink: , ik baal er soms ook van maarja, ik doe ook vaak het onderstel met maxi-cosi naar de auto rijden en hem daar weer inklappen


Ik zeg niet dat je zielig bent!



Wat mij onverstandig lijkt (maar ik heb geen zwaargewicht, Hieke is bijna 8 maanden en net 8 kilo) is om een kindje van krap 5 maanden in een groep 1 stoel te zetten… Dat lijkt mij onveilig en daarom onverstandig. Al heb ik geen zwaargewicht, ook ik sjouw geen maxi cosi op de arm. Ze gaat of met stoel en al op het onderstel, of nu in de buggy.

Maar als je haar in de autostoel wilt vervoeren moet je haar tillen toch?



Dan laat je de cosi toch gewoon in de auto staan en til je haar er in en eruit?



Zelfde principe…Ik zou ook gewoon wachten…

effe heel snel, moet zo nog even werken :wink:



Sem zit ook nog in de maxi-cosi, laat hem ook in de auto en draag sem op mijn arm. :thumbup:

Overigens over wanneer ze er wat lengte betreft niet meer in mogen…

Zolang het achterhoofdje, nog tegen de maxi-cosi steunt mogen ze erin, dus ook al steekt het bolletje er al een beetje bovenuit.

Heb de volgende stoel al een paar maanden klaarstaan, maar die staat prima en veiligheid gaat voor gemak vind ik, dus zolang hij erin past gaat hij in de maxi-cosi.



Groetjes Natascha.

Yeline heeft tot 1,5 jaar in de maxi cosi gezeten heb haar en net zolang in gehad totdat het niet meer paste. Ze was dan ook een lichtgewichtje en klein (nu nog maar 78 cm) dus dat wou makkelijk,



Maar zolang mogelijk erin houden hoor is veel beter voor zo’n kleintje.

Krystle, ik had hetzelfde met Kaylee. Ze mocht officieel nog niet in de autostoel, maar ging steeds rechtop zitten in de cosi hoe hard ik haar ook vastsnoerde. Ook twijfelen over welke stoel ik nou moest gaan gebruiken voor haar en toen heb ik de ANWB gemaild.



Ik kreeg van hun als antwoord dat als ze rechtop gaan zitten in de cosi, het tijd wordt voor de andere stoel. desnoods met een verkleiner erin. Dus wij hebben toen Kaylee naar de grote autostoel gedaan. Ze was toen ongeveer 14 maanden en 8 kg.

Vicky, Kaylee was dus al ruim over de 9 maanden en was dus al een stuk sterker in haar ruggetje en nek…



Jullie hebben gelijk… Ik moet niet zo miepen, tis even lastig, maar wel het veiligst en dat is het belangrijkste!!! Al blijf ik het een naar gezicht vinden dat ze zich rechtop probeert te wurmen in de maxi cosi…



Vanaf nu gaat de maxicosi vast in de auto en de buggy achterin…



Thnx voor jullie advies en ervaringen!!

ik zat vandaag hetzelfde te denken.

zal ilona al in een andere autostoel kunnen. opzich past ze nog wel in de maxi-cosi, alleen haar bennen steken ver uit. als ze in de auto zit heeft ze haar beentjes omhoog teggen de achterkant van de rugleuning aan.

en ze vind het ook niet echt meer leuk in de maxi-cosi ze begint te huilen als ik haar er in zet en ook te strekken en bewegen.en dus ook recht op zitten.

ze is dan wel 9,5 kilo.



net de stoel even naar beneden gehaald en ilona er even in gezet, ze vond het prachtig, kraaien en brabbelen en aan alles voelen.



groetjes henny

Anique is ook in de grote stoel gegaan met 9 maanden. Niet omdat ze er niet meer in paste maar omdat ze dus rechtop ging zitten. Laatst nog opgehaald door een andere mama voor een meeting en toen ging ze weer even in de maxicosi. Paste nog perfect (maar of ze het ook leuk vond??) Ze is nu ook nog maar 77 cm en 8900 gram…