Autostoel voorin?

Ik heb geen airbag en heb Guus altijd voorin. Ik kan hem zien zonder dat ik hoef te kijken en dat vind ik veeel rustiger. Ik rijd maar hele korte stukjes dat scheelt wel. Nienke zit gewoon achterin en daar heb ik een extra klein spiegeltje voor zodat ik nooit hoef te draaien om haar te zien en kan ik altijd de weg in de gaten blijven houden.



Bij mijn man staan de stoeltjes achterin. Wj hebben allebei vast de stoeltjes in de auto’s staan. Voor een eventueel extra kind of als Nienke bij iemand anders meerijdt heb ik een extra stoelverhoger thuis staan. Opa en oma hebben die ook.



Mijn kind gaat bij een ander nooit zonder stoeltje of stoelverhoger en een kind van een ander bij mij ook niet.



Groetjes, Petri

Valentijn zit altijd achterin en dan achter de passagiersstoel. Ik heb een speciaal spiegeltje aan mijn zonneklep hangen, zodat ik hem goed kan zien, beter dan alleen in de achteruitkijkspiegel :wink: maar het bekijkt net zo makkelijk, dus geen extra toeren ofzo :wink:



Om nog even in te haken op het uitschakelen van airbags… Ook dit biedt geen veiligheid, een uitgeschakelde airbag kan namelijk alsnog uitklappen/ontploffen bij een aanrijding!!! Het blijft gewoon te allen tijde veiliger om je kindje achterin te hebben… Je MAG je kindje wel voorin zetten, maar als je de regels goed leest, zien ze je kindje niet voor niets in een goed stoeltje op de achterbank zitten hoor, dit is niet om moeders te pesten, maar voor de veiligheid van je kindje :thumbup:

Het is een feit dat het achter in de auto veiliger is dan voorin. Waarom zou je dan je kind in godsnaam voorin zetten. Voor de gezelligheid? Toch niet zeker. Kinderen kunnen echt wel leren dat ze niet altijd aandacht krijgen.

Ik wil alleen ff inhaken op die airbag.........die moet je helemaal niet uitzetten.
Dat moet alleen met autostoelen die geplaatst worden tegen de rijrichting.

Ik vroeg me al of of ik de enige was die dat dacht. Een airbag voorin aan is toch juist veel veiliger als je kindje met z'n neus naar voren zit. Dan doet ie hetzelfde als bij een volwassenen.

Maar goed, hier geen airbag maar Noa zit meestal voorin. Bij mij vind ik het handiger en we hebben ook een busje en daar kan ze niet achterin. We gaan dadelijk met mijn auto op vakantie en omdat ze gewend is dat ze altijd gezellig bij ons zit, heb ik ze nu sinds een week achterin zitten bij mij in de auto. Zo kan ze vast wennen.....en ik ook trouwens, want ik vind het eigenlijk niks. Noa verveelt zich nogal snel in de auto......en slapen doet ze ook niet normaal gesproken. En dan te bedenken dat we naar italie gaan over twee weken :?

Hoi



Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn oudste dochter ( 3,5 ) wel vaak bij me

voorin zet, in haar autostoeltje uiteraard.

Maar heb even wat gespit op 3vo en hier stond o.a. dit:



Vuistregel: Zet uw kind altijd op de achterbank.



De veiligste plek



Het is verstandig een kind op de achterbank te laten zitten. Achterin is altijd veiliger.

Hoe vaster het kinderstoeltje wordt bevestigd in de auto, hoe veiliger het is. Bij gebruik van baby- en kinderstoelen op de rechtervoorstoel moet de airbag uitgeschakeld zijn.



Dus het verhaaltje van hierboven, dat de airbag juist niet uitgeschakeld

moet is verkeerd. Die moet dus gewoon ALTIJD uit wanneer er kinderen

op de voorbank zitten.



Manuela

@Joepie wrote:

Ik wil alleen ff inhaken op die airbag…die moet je helemaal niet uitzetten.

Dat moet alleen met autostoelen die geplaatst worden tegen de rijrichting.




Dat wilde ik net zeggen. Airbag moet alleen uitgeschakeld worden met een maxi-cosi (draagbare). Maar met een echte autostoel dus niet.

Ik heb Lucas ook wel eens voorin gehad maar hij lette dan meer op mij dan als hij achterin zit. Om rustig te rijden kan hij beter achterin zitten.