Autostoel voor lichtgewichtjes...

Ik hoop op een redelijk snelle reactie want moet voor zondag eigelijk een autostoel hebben :shifty: .

Sarah Louise kan nu echt niet langer meer in de maxi-cosy en gaat dus verhuizen naar de autostoel van Thomas.

Het zou dan logisch zijn dat Thomas de volgende stap van autostoel zal nemen alleen… die zijn vanaf 15kg en Thomas zit nu net op 13 kg! Hij is in een jaar tijd ook eigelijk niks aangekomen en zie dat ook niet echt snel veranderen. Het kan dus nog wel 2 jaar duren voordat Thomas op die 15kg zit. Hij is verder ook nog eens kleiner dan de meeste andere kinderen van zijn leeftijd.

Wat is wijsheid, koop ik nog zo’n autostoel van 9 tot 18kg of stap ik toch al over op die vanaf 15kg?! :think:

En wat is een goed maar goedkoop merk?

Ik heb zelf geen auto en het is maar voor die paar keer dat we met mn broer op stap gaan…

Wij hebben voor Anne onderstaande stoel. Deze is van 9-15kg en om te bouwen tot een 15 tot 35kg zoiets. Anne is 15 kg en zit nog in het deel 1 van de stoel en we zien haar nog niet gauw overgaan, want het past nog goed. Fijn aan deze stoel is ook dat je bv een kussen onder de billen uit kan halen en wel nog gewoon de gordel van de stoel kan gebruiken en niet meteen over moet naar de grodel van de auto (zoals bij de normale stoelen van klasse 2). O ja, hij is gewoon te koop bij bv babyplanet.

Storchenmühle - Starlight SP Dynamic red

Storchenmuhle Starlight SP

groep 1/2

De ster aan de kinderzit-hemel

Elke ontwikkelingsfase van uw kind stelt bijzondere eisen aan u – en ook aan ons: daarom bezit de Storchenmühle Starlight SP een modern 5-puntsgordelsysteem dat in het stoeltje is geïntegreerd

Met zijn in hoogte verstelbare gordels biedt dit speciaal voor groep 1 (van 9 maanden tot 4 jaar) extra veiligheid en als uw kind groter is, haalt u de gordels er heel eenvoudig uit

Ik zou je keuze laten afhangen van hoe lang thomas is en neit van zijn gewicht.

Als hij in zijn huidige stoel nog niet met zijn schouders boven de bovenste gordelopening uitkomt dan zou ik nog niet over gaan naar een grotere stoel voor hem ivm de veiligheid.

(hier ook zo’n vlieggewichtje en dit was het antwoord van verschillende autostoelfabrikanten die ik heb aangeschreven)

Oee, die is wel heel erg mooi…

Maar wel een beetje boven mijn budget :oops: .

Heb gisteravond nog wel naar de maxi cosy rodi xr gekeken :think: .

De maxi-cosi is wel goedkoper (de stoel die ik heb kost nu een 190euro), maar de maxi cosi waar je naar kijkt is wel voor kinderen vanaf 4 jaar of 15 kg. Die van ons is veel langer te gebruiken, dus het is maar net hoe je het ziet. Daarnaast vind ik een kind van die leeftijd nog te jong om in een gewone autogordel te zitten en geen 5punts gordel. Ik weet dat het toegestaan is, maar wij hebben er geen goed gevoel bij. Natuurlijk is budget ook belangrijk, dus kijk goed rond en je komt vast hetgeen tegen dat het best in jullie situatie past.

@Marite wrote:

Oee, die is wel heel erg mooi…

Maar wel een beetje boven mijn budget :oops: .

Heb gisteravond nog wel naar de maxi cosy rodi xr gekeken :think: .

Hier ook een tevreden Rodi XR gebruikster. Britt zit er al zeker 5 maanden in aangezien ze boven de andere stoel met haar hoofd uit kan. Zeker gezien de instellen breed van de rug is het een perfecte stoel.

Mijn broer heeft een maxi cosi rodi sps ( :think: klopt die naam?) voor Thomas gekocht. En tja, kan een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken, en ben er heel erg blij mee!!! :thumbup:

:thumbup: Wat een super broer, weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben.

Wij hebben ook de Rodi XR en Jeremy zit er nu al ruim 11 maanden in…

Bevalt super :thumbup:

En de SPS is ook super hoor :thumbup: :thumbup: veel plezier ermee

Ook wij hebben een Maxi Cosi Rodi (bij babyplanet of superstore voor € 89,-)

Eryk is overgegaan met bijna 14 kilo. Hij paste qua lengte gewoon niet lekker meer in zijn oude stoel en zat ook niet lekker. Verder maakte hij zelf de riempjes los, dus dat was ook niet al te handig.

In de winkel werd het me afgeraden. Het gewicht heeft te maken met de druk die een stoel nodig heeft bij een botsing (alsof een paar honderd gram duidelijk verschil maken).

Wij hebben toen toch een Maxi Cosi-stoel gekocht van het oude model. Hierbij heb je een soort lepel die je onder de rugleuning van de achterbank schuift. De stoel schuif je daar weer overheen. Zo heeft de stoel een extra bevestiging (dus niet alleen de autogordel) aan je bank en zit hij iets beter vast.

Succes,

Anke

De stoel is net gebracht! :dance:

:shock: En het is toch een rodi xr!!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Ik ga geloof ik de voeten van mn broer kussen :wink: !