Autostoel-probleempje

De situatie is als volgt: ik heb een autostoel groep 1 voor J. Die wordt in verschillende auto’s gebruikt (zus, broer, schoonzus etc). Mijn Vriendje woont in Limburg en we willen voor zijn auto ook een stoel voor J. kopen (voor de keren dat we heen met de trein gaan en terug met de auto, of voor als hij ons vanaf het station moet halen) maar een nieuwe autostoel groep 1 is best een kostenpost.



Ik bedacht me dat we dan wel een zittingverhoger (groep 2) kunnen kopen, want een stuk goedkoper, maar dat ‘mag’ pas vanaf 15 kilo, en hij is nu 13 kilo. Toen dacht ik: dan maar een tweedehandsje groep 1, maar ook dat wordt afgeraden. Een beetje soepel omgaan met de regels vind ik nooit erg, maar dit gaat om veiligheid en daar wil ik geen risico mee nemen.



Wat zouden jullie doen? :slight_smile:

niet iemand in de buurt (bij jou dan wel vriendlief) die net uit die fase raakt… en die je vertrouwd om 2e hands stoel over te nemen?



Via MP oid zou ik het zelf echt nooit doen.



De opvolgstoel en het gewicht… is idd nog niet aan te raden ivm het gewicht dat nodig is om de gordel te blokkeren in geval van een botsing.

Zaken als babypark hebben ook een outletgedeelte.

Zo hebben wij heel goedkoop een nieuwe autostoel gekocht.

Ik weet niet wat je budget is maar ik heb toen voor bij mijn ouders in de auto een Nania stoel gekocht voor volgens mij 39 euro. Heel eenvoudig, en uit tests komt ie ook lang niet als beste, maar wel als prima incidentele stoel. Verhoger zou ik I.v.m. gewicht echt mee wachten tot ie zwaar genoeg is!

Als ik jou was zou ik mijn 2e hands stoel kopen voor een mooi prijsje. Een Römer king en nooit ongelukken mee gehad :angel:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Danielle77 wrote:

Als ik jou was zou ik mijn 2e hands stoel kopen voor een mooi prijsje. Een Römer king en nooit ongelukken mee gehad :angel:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




denk dat dit de beste oplossing is… :wink:

Thanks! Ik heb idd even gekeken en een nieuw stoeltje van een non-merk is goed te betalen, heb er inmiddels ook al eentje besteld. Hij kan daarin tot hij 18 kilo is, dus we kunnen weer even vooruit. :slight_smile:

@D. wrote:

De situatie is als volgt: ik heb een autostoel groep 1 voor J. Die wordt in verschillende auto’s gebruikt (zus, broer, schoonzus etc). Mijn Vriendje woont in Limburg en we willen voor zijn auto ook een stoel voor J. kopen (voor de keren dat we heen met de trein gaan en terug met de auto, of voor als hij ons vanaf het station moet halen) maar een nieuwe autostoel groep 1 is best een kostenpost.



Ik bedacht me dat we dan wel een zittingverhoger (groep 2) kunnen kopen, want een stuk goedkoper, maar dat ‘mag’ pas vanaf 15 kilo, en hij is nu 13 kilo. Toen dacht ik: dan maar een tweedehandsje groep 1, maar ook dat wordt afgeraden. Een beetje soepel omgaan met de regels vind ik nooit erg, maar dit gaat om veiligheid en daar wil ik geen risico mee nemen.



Wat zouden jullie doen? :slight_smile:




ervanuitgaand dat je sowieso niet de volle mep wilt betalen, zou ik toch voor de optie 2de hands gaan. Een verhoger is ie idd nog echt te klein voor, dus niet veilig. Een nania zoals hier genoemd wordt, komt echt heel erg slecht uit de testen, dus daar heb je dan eigenlijk nog niks aan. Blijft een tweedehands goede stoel over. Er zijn gelukkig relatief maar heel erg weinig kinderen die in hun stoeltje betrokken raken bij een ongeluk. Het aantal ouders dat vervolgens zo’n stoeltje zonder blikken of blozen alsnog te koop aanbiedt is m.i. echt verwaarloosbaar. Daarbij staat een stoeltje van dit type in tegenstelling tot bv de eerste autostoeltjes meestal gewoon standaard in de auto waardoor serieuze beschadiging door iets anders dan een auto-ongeluk ook niet groot is.



dus van de drie opties lijkt me die de veiligste. :-*

Bij de Hema en sommige bouwmarkten verkopen ze ook goedgekeurde autostoeltjes.

Het autostoeltje dat ik nu heb besteld is, uiteraard, officieel goedgekeurd. :slight_smile: