Autostoel probleempje

Hoi,



Ik heb Jayden nu in de Römer King zitten maar nu moet Finnley binnenkort uit de maxicosi (als ie eruit gegroeid is) maar Jayden is nog geen 15 kilo en kan dan dus nog niet in de opvolgende stoel, bij de winkel zeggen ze dat ie dan echt 15 kilo of 3,5 jaar moet zijn :think:



Wat zijn jullie ervaringen en tips??

Misschien een groep 1, 2, 3 stoeltje kopen voor Jayden en Finnley in de Römer King zetten? (Of Finnley in het 1/2/3 stoeltje en Jayden nog zo lang als het kan in de Römer King.)

Wat is dat dan 1/2/3 stoeltje? Nooit van gehoord eigenlijk :oops:

Die stoeltjes zijn geschikt voor kinderen van 9-36kg. Je hoeft dan dus niet drie keer een nieuw stoeltje te kopen. De Kiddy Comfort Pro is er een voorbeeld van. Niet een bijster mooi stoeltje, maar wel veilig ed. :slight_smile:

Heb gekeken maar vind hem echt niet lelijk eigenlijk…wel duur in Nederland 299 en in Duitsland 229 euro :o :shock: wat een verschil he?

Je hebt zo’n zelfde stoel vaak bij de Hema.

Stuk goedkoper.



Kan ook tot het eind toe mee.



Succes met zoeken.

Maar de Römer King is ook iets van 180 euro? En dan moet je daarna nog een groep 2 en een groep 3 autostoeltje kopen? :wink:

@Nienke123 wrote:

Maar de Römer King is ook iets van 180 euro? En dan moet je daarna nog een groep 2 en een groep 3 autostoeltje kopen? :wink:




Wij hebben de Romer King Plus toen voor Jayden gekocht was idd 200 euro ook dat ding en is maar geschikt tot 3 jaar ongeveer :roll:



Ben aan het twijfelen om nu die duitse te kopen voor Finnley en als Jayden wat ouder is zo’n andere die tot 36 kilo kan die zijn meestal 89 euro zoiets en dan de Romer te verkopen ofzo…wat zouden jullie doen??



Of Finnley in de Romer zetten en Jayden in zon andere zetten? Maar dat kan pas vanaf 3,5 jaar en hij is nog geen 2,5 :roll: :roll: :roll:



Wat een gedoe zeg !!

ik zou gewoon een nieuwe erbij kopen wat is geld tegen over veiligheid van je kind???

hier was voor mij geen twijvel over mogelijk de oudste is te klein en te jong om in opvolg stoel te zetten en de jongste te groot voor de maxi cosi ja dus je moet wat en veilig dus ik zou dan gewoon zn 123 kopen voor de jongste zodat ie een veilige stoel heeft en dan kan de oudste nog veilig in zn eigen stoeltje zitten ga je toch wel zo vertrouwd de weg op en niet als er iets mocht gebeuren dat je je zelf tegen het hoofd slaat van had ik het maar gedaan het gaat om de veiligheid van je kind

Er heeft vorig jaar in het ad een heel stuk gestaan over 2e hands autostoelen. Dat de meeste ouders zo’n stoel toch echt niet wegdoen als deze betrokken is geweest bij een ongeval, voornamelijk omdat ze vaak gewoon mee vergoed worden in de verzekering.



En dat onderzoekers van de consumentenbond en anwb, 10x liever hebben dat ouders een goedgekeurd en goedgetest (zijn 2 verschillende dingen want hema is wel goedgekeurd, maar niet goedgetest :wink: ) als romer duo of maxi cosi of ellermeyer ofzo, 2e hands kopen dan dat ze goedkope slechte bagger nieuw kopen.



Waarom dus niet gewoon even kijken op marktplaats voor nog een romerking?



Wij hadden met Peet en Niek hetzelfde en op den duur zelfs 2 auto’s en we wilden niet steeds wisselen. Ik heb 2 stoelen gewoon nieuw gekocht maar na aanschaf 2e auto heb ik van tweeling ouders 2 romers nog 2e hands bijgekocht.

Ze waren gewoon nog perfect.



De stoel voor Mies nu hebben we ook 2e hands, weliswaar via Kok hier. Maar toch.

Als we er nog 1 bij zouden moeten hebben, dan word dat rustig weer een 2e handse. en dan niet een afgeragd ding van 30 euro, maar gewoon 1 die na een normale gebruikstermijn van circa 3 jaar in schone toestand word verkocht.

onze oudste 2 schelen 18 maand en wij hadden dus 2 stoelen nodig… zelfs met de 2e die 14 maand in de maxi cosi gezeten heeft.



Wij hebben dus 2 van die opvolgstoelen en inmiddels hebben we ook 2 van die verhogers met leuningen (maxi cosi rodi xr) omdat ze ook hier weer overlap in hebben.

De oudste is bijna 5,5 maar valt nog vaak in slaap als we net even wat verder rijden en die willen we nog niet op een gewone verhoger…



De jongste is nu 11 maand en gaat bijna in de opvolgstoel en dan zitten de oudste 2 dus allebei op een rodi xr.