Autostoel of zittingverhoger?

Onze dochter van bijna 3 moet binnenkort een andere autostoel hebben. Nu vraag ik me af wat t beste is: een echte autostoel of een zittingverhoger? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe kan ik t beste kiezen?

ik zou voor een stoel kiezen.

wij hadden eerst een zittingverhoger.

maar een gordel mag je niet meer als heupgordel gebruiken.

en als je deze gewoon omdoet, zit deze tegen d ekeel aan,…

je hebt wel van die soort hoezen waar je de gordel in kan zetten en zo beter kan instellen.

maar die ging dus steeds los,…

toch maar een stoel gekocht.

bij die wij hebben, zit aan de voorkant aan klem waarmee je de gordel goed kunt plaatsen.

succes

wij hebben autostoel van romer

?? Volgens mij mag dat met die heupgordel zeker nog wel!!

Ik zou alleen ook voor een stoel kiezen. Ga maar eens met een kind van 3 een eind reizen met alleen een verhoger. Dan kun je elk kwartier stoppen om die gordel vast te zetten, want het is heel verleidelijk om die los te maken.

Als we een eind rijden gaat ze in het stoeltje, zijn we dichterbij huis (naar psz, boodschappen etc.) dan gebruik ik de verhoger. Begin met het stoeltje zou ik zeggen, een verhoger kost niet zo heel veel meestal.

Volgens mij komen er per 1 januari nieuwe regels maar die staan nog niet vast en eentje daarvan is dat alleen heupgordel niet voldoende is.



Wij hebben onze oudste zoon toen zijn broertje uit de maxicosi was gegroeid wel naar een verhoger gedaan, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik hem niet superveilig vind. Hij zit soms ook overdwars op dat ding. Het is wel erg makkelijk, zo’n stoel haal je er niet makkelijk in-en uit en dat moet soms nog wel eens gebeuren bij ons als we mensen vervoeren of als mijn man een optreden heeft en de boel daar kwijt moet.



Ik denk dat, als mijn dochter de maxicosi is gegroeid, ik mijn peuterzoon niet over doe naar een stoelverhoger, maar voor een 2e hands stoeltje ga.

Ik ga zeker geen tweedehands stoeltje kopen. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Er hoeft maar een klein scheurtje in te zitten…(door een aanrijding of iets)



Ik denk dat we maar voor een stoel gaan…maar zeker weten doe ik t nog niet.

Wij hebben een stoel van Romer, die later als verhoger gebruikt kan worden door gewoon het ruggedeelte eraf te halen. Nu is die juist fijn; dan snijdt de gordel niet in zijn nek.

Ik gebruik ook die Romer stoel. Bevalt erg goed.