autostoel laten checken?

Wij hebben van mijn zus de autostoel gekregen (maxi cosi priori), deze is nu ongeveer 5 jaar oud. Nu vraag ik mij af of je die ergens kan laten checken/keuren. Dus of deze volgens de wet is goedgekeurd en of 'ie nog veilig is.



Volgens http://www.kinderzitjes.nl moet er op staan: ECE 44/03 of 44/04. Nu staat dat niet op mijn label… Is de stoel dan per defenitie niet goed? Of kan het zijn dat dat er niet opstaat omdat 'ie wat ouder is?



Wie kan mij hiermee helpen?

Een goedgekeurd kinderzitje is voorzien van een goedkeuringslabel. Hieronder staat een voorbeeld. De uitvoering kan enigszins verschillen. Er kan meer of minder of andere informatie opstaan. O.a. kan het nummer achter de E in het rondje verschillen en in plaats van 44/03 kan er 44/04 op staan. Het nummer onder het rondje begint dan met 04.

Als dit met 02 begint betreft het een verouderd type en mag het zitje niet meer gebruikt worden.

Karin, bedankt voor de info…

Alleen staat dat ECE nummer er niet op (en dat zou dus wel moeten).

Wel begint het nummer onder de E in het rondje wel met 03



Misschien heb jij of iemand anders nog advies…? Zie foto

Ik weet wel wie we om hulp kunnen vragen, ze werkt bij MaxiCosi of hééft er gewerkt. Maar nu weet ik alleen haar oude forumnaam :think:

Misschien als ze het leest, kan ze je een pb sturen, ik kan er niet opkomen :doh:

Dat zou fijn zijn!



Anders iemand anders?

ik heb net ff boven op zolder gekeken voor je…

zo ziet mijn label van de romer king eruit die ik in 2003 gekocht heb…



Die is dus nog wel goedgekeurd, maar misschien is die van jou te oud??

Hallo,



Ik lees ff mee…ben dus ook benieuwd.

Wij gebruiken de Maxi cosi city waar onze oudste van 6 jr. in gezeten heeft. Mij vertelden ze me in een winkel dat we geen nieuwe nodig hadden voor de jongste als er niets met de cosi gebeurd was (geen aanrijding ofzo).



Nu kijk ik dus voor het eerst ook naar de label, er staat ook bij ons geen ECE nummer op, maar wel in het rondje E4, en daaronder het nummer begint met 03, is deze nu wel of niet goed? ben dus ook benieuwd.



Groetjes van Mij

Ook ik lees mee… Ik heb ook een wat oudere maxi cosi… Ook geen ECE nummer op… In het rondje staat E4 en daaronder twee lange nummers, beginnend met 03 en die daaronder met 04…



Ik ben benieuwd!!

Volgens Maxi-cosi gaat het kunststof van een autostoel 5-6 jaar mee. Wij hebben hier een leeftijdsverschil van zeven jaar en hebben dus een nieuwe cosi en inmiddels ook een nieuwe Tobi aangeschaft. Veel geld, maar veiligheid gaat voor…

Zo’n cosi staat natuurlijk niet veel in de auto, maar zo’n vaste autostoel staat toch een paar jaar veel in de zon in een hete auto. En als je hem krijgt is hij misschien vijf jaar oud, maar je wil er dan ook nog drie jaar mee doen… :think: De laatste autostoel van onze oudste (de Priori?) hebben we nu alvast maar aan iemand gegeven, voor ons heeft bewaren geen zin en zij hebben er nu nog plezier van. Over een jaar of twee kopen we wel weer een nieuwe…

Nou, ik heb nog maar eens goed op de anwb site gelezen en verder op internet. Ik weet eigenlijk bijna zeker dat de autostoel niet goed is. Er moet echt dat ece nummer opstaan.

Ik wil sowieso geen risico lopen, dus we hebben maar een nieuwe besteld. Ik wil niet bezuinigen op de veiligheid van m’n kind.



Gelijk maar de Maxi Cosi Tobi besteld (kwam als een van de beste uit de test). En ik vond die Happy Flower zo gaaf :inlove:

Moest wel nog iemand hier thuis overtuigen :wink: maar dat is gelukt

:mrgreen:

Als het goed is komt 'ie vandaag binnen :dance: Anouk zal het wel helemaal geweldig vinden, ze probeert nu al elke keer overeind te komen :wall:

Haha



In ieder geval, allemaal bedankt voor jullie hulp!