Wij zijn toe aan een autostoel groep 2 oftewel voor kinderen vanaf 3,5 jaar.
Welke autostoel vind je het beste en vooral, waarom?
Ik denk zelf aan maxi-cosi of romer, maar ik heb mij er nog niet genoeg in verdiept, hopelijk kom ik met jullie aanbevelingen verder op weg.
heeft niemand al een autostoel voor categorie 2? Kan ik deze vraag beter bij een ander onderdeel stellen? (zo ja, waar kan ik dit t beste doen?)
Wij hebben ons pas laten voorlichten bij prentl en daar adviseerden ze de romer kid. Wij hebben ook autostoel 1 (romer king) en die bevalt ons prima dus denk dat wij weer voor de romer gaan.
Weet alleen niet meer precies de voor- en nadelen van beide stoelen :doh: , alleen dat degene die ons voorlichtte het meest positief over de romer was.
Succes met de keuze.
Groetjes Renate
Bedankt voor je reactie Renate. ik hoor ook veel positiefs over de romer inderdaad. Ik ben altijd van de maxi-cosi geweest en sta dus ook erg in dubio nu.
Wij hebben ook Romer Kid met isofix :thumbup: .
Bevalt ons goed en ik zag vanmorgen in de gids van de consumentengids dat op nummer 1 staat, dus beste getest .
Er staat een test in de nieuwe consumentengids.
Dank je Riz. Ik kijk de consumentengids wel even in in de winkel. Isofix, is dat dat je alleen verankert aan de haken die in de auto zitten of zit daar ook zo’n stok voor de stoel die op de grond steunt?
de consumentengids geloof ik niet meer in…
Wij hebben toen de maxi cosi priori gekocht want die was als beste getest…
We hebben inmiddels al zelf iets aan moeten vragen om ervoor te zorgen dat er niet teveel vuil in het stoeltje gaat zitten en de bandjes draaien om de haverklap rond waardoor je ze niet meer goed kan aantrekken… Veel mensen hebben ze zelf gratis om mogen ruilen voor een andere…
Hier geen maxi cosi meer…
grts patricia
Wij hebben inmiddels een stoel, wel een maxi-cosi en bevalt tot nu toe goed. Wij hebben de voorgaande stoelen ook maxi-cosi gehad en die bevielen ook goed. Ik vond niet zo veel verschil in de stoelen zitten eigenlijk. Ik heb bij diverse winkels het personeel een verkooppraatje laten houden, maar echt allemaal verschillend, ongelooflijk eigenlijk he. Ik hoop dat hij goed blijf bevallen.
Hier ook geen Maxi-cosi meer :thumbdown: .
Wij hebben de Maxi-cosi tobi. Gek wordt ik van die verdraaide bandjes altijd :? . En Rav kon gewoon zijn armen uit de gordels steken.
Daarom nu dus voor de Romer Kid gekozen.
Door de vele klachten over Maxi-cosi staan ze nu ook niet meer op 1 in de consumentengids.
Wij hebben hiervoor ook de maxi-cosi tobi gehad en eigenlijk zat die wel altijd goed. Het voordeel vond ik dat de stoel ook hoog is zodat kinderen ook al door het raam kunnen kijken. Ik hoop dat de nieuwe stoel ook goed gaat bevallen.
Ik heb er een van graco geloof ik… prima ding, met verstelbare hoofdsteun waardoor de gordel altijd goed over het schoudertje valt…
hij voldoet prima iig
Wij hebben een maxi cosi tobi gehad voor bas en die heeft nu Sanne en die bevalt prima. De bandjes draaien niet en makkelijk vast te zetten. Wel moet je goed opletten dat je kind er recht in zit en dan de bandjes aantrekt, want anders kunnen ze er inderdaad makkelijker uit komen. Bas zit inmiddels in catorgorie 3 en we hebben weer een maxi cosi.
@babylover wrote:
de consumentengids geloof ik niet meer in…
Wij hebben toen de maxi cosi priori gekocht want die was als beste getest…
We hebben inmiddels al zelf iets aan moeten vragen om ervoor te zorgen dat er niet teveel vuil in het stoeltje gaat zitten en de bandjes draaien om de haverklap rond waardoor je ze niet meer goed kan aantrekken… Veel mensen hebben ze zelf gratis om mogen ruilen voor een andere…
Hier geen maxi cosi meer…
grts patricia
Hier ook een Priori (SPS), maar nergens geen problemen mee hoor!
Ik vind het een hele goede stoel voor de prijs!
We hebben dan ook weer een Maxi Cosi klaar staan voor de volgende stap! Een Rodi XP en ik hoop dat die ook weer gewoon goed gaat bevallen