Autostoel dilemma

Noah begint eindelijk uit de 0+ stoel te groeien en moet eigenlijk over.



Lynn zit in de groep 1 stoel is 13,5 kilo, Noah is 9,5 kilo. Nu hebben we aantal twijfels.


  • Lynn in een vervolg stoel groep 2 , Noah in die van Lynn qua gewicht mag het nog niet.
  • voor Noah nieuwe stoel kopen , twijfel de maxi cosi Rubi komt er heel slecht uit de testen en dan keken we naar de Milo fix die achteruit nog kan.



    Qua centjes is natuurlijk optie 1 het beste , maar qua veiligheid optie 2 omdat we van de zomer best eind onderweg zijn.

    Iemand advies ?

in deze kwestie vindt veiligheid hier altijd boven geld… dan ergens anders maar op besparen of niet auto rijden…



Maar Lynn met 13,5 kilo in de verhoger met leuningen (is het dan toch?) zal niet blokkeren… dan zit ze wel in een stoel achter een gordel, maar als jullie een ongeluk krijgen kan ze dus alsnog door de auto vliegen omdat haar gewicht gewoon te laag is…

Hier ook, veiligheid boven de centjes, zelfs Roan zit nog in dezelfde stoel als Lynn, ik zou kiezen voor een nieuwe voor Noah. En nog ff wachten met Lynn. Alleen is die stoel vab Roan volgens mij van 9 - 18 kilo??

@mamaMarije wrote:

in deze kwestie vindt veiligheid hier altijd boven geld… dan ergens anders maar op besparen of niet auto rijden…



Maar Lynn met 13,5 kilo in de verhoger met leuningen (is het dan toch?) zal niet blokkeren… dan zit ze wel in een stoel achter een gordel, maar als jullie een ongeluk krijgen kan ze dus alsnog door de auto vliegen omdat haar gewicht gewoon te laag is…




Helemaal gelijk hoor ik heb ook liever haar nog langer in de groep 1 stoel. Tja niet auto rijden gaat wat lastig met vakantie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zoals mamamarije al zegt.

Nieuwe stoel kopen voor Noah. Lynn mag absoluut nog niet op een verhoger!

Veiligheid voor alles dus.

Maar welke groep 1 stoel zouden jullie aanraden? Lynn heeft de priori xp maar staat ook niet echt hoog qua test resultaten :mrgreen:



Of misschien Noah voor vakantie in de groep 0 stoel laten? Qua lengte zou het nog net mogen :think:



Of toch voor de Milo fix gaan omdat die achteruit kan :think:

@Krabje wrote:

Zoals mamamarije al zegt.

Nieuwe stoel kopen voor Noah. Lynn mag absoluut nog niet op een verhoger!

Veiligheid voor alles dus.




Word groep 2 al een verhoger genoemd :think: bedenk me net dat Ivan ruim 3 was toen hij over ging

Wij zaten met een ander probleem…



Suus was rond de 2,5 al zolang en zwaar dat ze in een type 3 stoel mocht, dus alleen met 3 puntsgordel. Ze kwam in lengte al 7 cm boven de romer king uit, dus ze moest ook wel naar een “grotere stoel”



We hebben dat geprobeert, maar ze blijft, vooral op langere ritten gewoon niet goed achter de 3 punts gordel zitten. Dus terwijl wij opzich voldoende stoelen hebben voor alle kids, hebben we speciaal voor haar toch nog de Lief autostoel Cato gekocht. Die kan zowel met de 3 punts gordel als met een 5 punts harnas vast. En in de praktijk vinden wij het een fijne stoel. Op korte stukjes gaat ze in de 3 punts gordel… beetje oefenen enzo. Maar op lange stukken gaat de stoel zelf vast en Suus in 5 punts harnas.



Over de veiligheid hadden we zo onze twijfels, maar na flink zoeken scoorde hij op het zelfde niveau als de oudere modellen maxi cosi priori… wel voldoende dus…

ik bedoel maar… je zou dus zo’n stoel voor Noah kunnen doen, ben je meteen klaar tot 1 meter 35 :mrgreen:



Er zit een hele mooie slaapstand op en ze zitten er mooi diep in/op…

Wij hebben voor Mick een Tobi, zit prima! Indy zit ook nog in de Tobi met bijna 4 jr en daar heeft ze nog genoeg ruimte in denk dat ze er nog wel een jaar mee kan doen :lol: Hier ook kleintjes in huis… Mick zit af en toe voor nood (als de oppaskindjes in de tobi moeten) nog in de maxi cosi cabrio en daar past hij nog steeds in met zn 77 cm haha…

Ik zou ook voor een aangepaste stoel gaan, die van Cell zien er erg mooi uit.

Storchenmuhle heeft ook stoelen die van 9 t/m 36 kilo gaan!

Daar hebben wij ook erg goede ervaringen over gehoord!

Ik wilde ook zeggen,ik zou een stoel van 9 t/m 36 kg kopen. :slight_smile:

Wij hebben ook 2 extra groep 1 gekocht, onze peuter van 3,5 weegt voorlopig nog veel te weinig om over te gaan naar een vervolgstoeltje.



Met nog 1,5 kilo te gaan voor Lynn ben je toch ook weer een jaar verder, dan heb je er nog lekker lang plezier van toch.



Wij hebben de Romer Duo Plus stoeltjes overigens.

Ik heb voor mijn ventje ook een stoeltje van 9 tot 36 kilo en die kan je tevens nog achterste voren zetten ook (ik krijg het niet voor elkaar maar het kan wel :oops: )