in deze kwestie vindt veiligheid hier altijd boven geld… dan ergens anders maar op besparen of niet auto rijden…
Maar Lynn met 13,5 kilo in de verhoger met leuningen (is het dan toch?) zal niet blokkeren… dan zit ze wel in een stoel achter een gordel, maar als jullie een ongeluk krijgen kan ze dus alsnog door de auto vliegen omdat haar gewicht gewoon te laag is…
Hier ook, veiligheid boven de centjes, zelfs Roan zit nog in dezelfde stoel als Lynn, ik zou kiezen voor een nieuwe voor Noah. En nog ff wachten met Lynn. Alleen is die stoel vab Roan volgens mij van 9 - 18 kilo??
in deze kwestie vindt veiligheid hier altijd boven geld… dan ergens anders maar op besparen of niet auto rijden…
Maar Lynn met 13,5 kilo in de verhoger met leuningen (is het dan toch?) zal niet blokkeren… dan zit ze wel in een stoel achter een gordel, maar als jullie een ongeluk krijgen kan ze dus alsnog door de auto vliegen omdat haar gewicht gewoon te laag is…
Helemaal gelijk hoor ik heb ook liever haar nog langer in de groep 1 stoel. Tja niet auto rijden gaat wat lastig met vakantie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Suus was rond de 2,5 al zolang en zwaar dat ze in een type 3 stoel mocht, dus alleen met 3 puntsgordel. Ze kwam in lengte al 7 cm boven de romer king uit, dus ze moest ook wel naar een “grotere stoel”
We hebben dat geprobeert, maar ze blijft, vooral op langere ritten gewoon niet goed achter de 3 punts gordel zitten. Dus terwijl wij opzich voldoende stoelen hebben voor alle kids, hebben we speciaal voor haar toch nog de Lief autostoel Cato gekocht. Die kan zowel met de 3 punts gordel als met een 5 punts harnas vast. En in de praktijk vinden wij het een fijne stoel. Op korte stukjes gaat ze in de 3 punts gordel… beetje oefenen enzo. Maar op lange stukken gaat de stoel zelf vast en Suus in 5 punts harnas.
Over de veiligheid hadden we zo onze twijfels, maar na flink zoeken scoorde hij op het zelfde niveau als de oudere modellen maxi cosi priori… wel voldoende dus…
Wij hebben voor Mick een Tobi, zit prima! Indy zit ook nog in de Tobi met bijna 4 jr en daar heeft ze nog genoeg ruimte in denk dat ze er nog wel een jaar mee kan doen :lol: Hier ook kleintjes in huis… Mick zit af en toe voor nood (als de oppaskindjes in de tobi moeten) nog in de maxi cosi cabrio en daar past hij nog steeds in met zn 77 cm haha…
Ik heb voor mijn ventje ook een stoeltje van 9 tot 36 kilo en die kan je tevens nog achterste voren zetten ook (ik krijg het niet voor elkaar maar het kan wel :oops: )
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: