Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Wij gaan deze zomer op vakantie naar Italie en ik hoorde over deze reiswiegjes.
Het lijkt me ideaal omdat ons dochtertje dan niet in de maxi cosi hoeft maar gewoon lekker kan liggen en wij dus niet perse elke 2 uur hoeven te stoppen.
We gaan 's nachts rijden dus we zouden lekker door kunnen rijden.
Klopt het dat het kindje in de reiswieg zelf ook in een gordeltje ligt?
Link:
In een spoiler doen omdat je weet dat een commerciele link niet mag?
Dus om op je vraag terug te komen… Er zit ook een buikgordel in de reiswieg :mrgreen:
Maar je hoeft helemaal niet met de kleine in de maxicosi elke 2 uur te stoppen hoor
Toen onze zoon nog geen 3 mnd toen wij naar Frankrijk gingen een rit van ruim 14 uur.
We hebben overlegt met onze kinderarts waar we bij liepen en die vertelde dat het totaal geen kwaad kon. Je doet het immders niet dagelijks en van die enkele keer krijgen ze echt meteen geen afwijking zo werd ons verteld.
Wij zijn ook in de avond gaan rijden rond 18:00. Rond 21:00 zijn we even gestopt omdat onze zoon wakker werd voor zijn fles.
Flesje gehad weer terug in de Maxi en rijden weer.
Rond 6:00 werd hij weer wakker voor een fles en daarna moesten we nog maar even rijden.
Was echt een relaxte rit En hij heeft er idd niets aan overgehouden
ja ok… maar zou jij 14 uur lang comfortabel kunnen zitten in de maxi? :naughty:
Marriiyelle, sorry, maar ik vind deze smiley :naughty: nogal belerend overkomen.
Om op de vraag van Wendy terug te komen: wij zijn eens naar de andere kant van het land gereden toen ons dametje 12 weken oud was. Ook in de maxi-cosi, geen tussenstop gemaakt tussendoor. Ging prima, ze heeft bijna alleen maar geslapen (was maar een rit van zo’n 3 uur, maar toch).
Maar zo’n reis-veilige reiswieg lijkt me ook echt ideaal voor zo’n ukkie. Ik heb er toen ook aan zitten denken. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je ervaring, als je 't gaat doen! :thumbup:
@Paco wrote:
Marriiyelle, sorry, maar ik vind deze smiley :naughty: nogal belerend overkomen.
Die smiling was meer bedoeld als ''dat denk ik dus niet'' En mocht het belerend zijn, sorry! :)
Nou hij heeft alleen maar liggen slapen, dus ja ik denk dat hij er heerlijk in lag.
Mariiyelle, Ik heb op de site gekeken maar vraag me eigenlijk af of alleen een heupgordeltje wel voldoende bescherming biedt :think:
Ik denk misschien te ver maar wat als we bv over de kop slaan met de auto… krijgt dan de beeb alleen zo’n heupgordeltje in haar buik gedrukt?
Dacht/ hoopte eigenlijk dat het zo’n zelfde soort bescherming zou zijn als in de maxi cosi, dus dat ze ook gordeltjes over de schouders zouden hebben.
Ik weet het ook niet, heb het zelf nooit gebruikt maar die wieg voldoet aan europesche keurmerken dus neem aan dat ze daar ook wel bij na hebben gedacht! En anders even contact opnemen.
Er is eens hier een topic geweest, weet even niet meer 123 waar en wanneer…
Persoonlijk vind ik de gordels die het bevat niet voldoende.
Ook vraag ik me af, is het echt zo stevig als een MC om de klap op te vangen?
Ik weet het niet. Persoonlijk deel ik mijn mening met Dragon.
Je gaat toch niet dagelijks een lange rit van 10+ uur maken? heen en terug, kan best… is mijn mening.
Mariiyelle, of ze comfortable zitten? Wie weet… wij zitten toch ook 14 uur in een auto stoel?
En kindjes zijn vaak flexibeler dan je denkt, veel maar lang niet alle slapen gewoon overal.
TS, is zou kijken wat je zelf vind, vind je het zelf veilig genoeg 1 gordel?
En slaapt je dochter overal in? zoals nu in de MC als je auto rijdt?
Hoe flexibel is zij, en hoe kijk je zelf er tegen aan.
Wat je zou kunnen doen, je eigen wagen (bak) mee nemen en stoppen om de zoveel uur, en haar daar even in laten liggen zolang de stop duurt.
ik heb er geen ervaring mee. heb er wel naar gekeken ooit, maar ik vind het toch maar een eng idee. niet dat het niet veilig zou zijn, maar voor MIJN idee hé
en ik geloof vast en zeker dat die kleintjes héérlijk zitten in de maxicosi. echt waar, ideaal, zo’n lekker voorgevormde stoel :inlove: ze liggen er altijd zo lekker in, vallen vaak meteen in slaap, dus waarom zou het die 14 uur lang niet comfortabel zijn?
Ik zou het voor een keer niet erg vinden maar weet wel dat je ook reiswiegen kunt huren… misschien een idee tis toch wel prijzig in de aanschaf denk ik…
tis reiswieghuren en dan de gebruikelijke dingen ervoor en erna :mrgreen:
Het advies is om niet meer dan 2 uur per dag in de MC te liggen, omdat dit anders slecht is voor de groei van het ruggetje.
Voor een vakantie kan uitzondering gemaakt worden, het is geen probleem om eenmalig van die 2 uur per dag af te wijken. Toen Pete 8 maanden was, zijn wij naar Spanje gereden (14 uur) en hebben we hem alleen eruit gehaald voor een voeding, maar verder hebben we hem erin gelaten.
@sassie1980 wrote:
Het advies is om niet meer dan 2 uur per dag in de MC te liggen, omdat dit anders slecht is voor de groei van het ruggetje.
Voor een vakantie kan uitzondering gemaakt worden, het is geen probleem om eenmalig van die 2 uur per dag af te wijken. Toen Pete 8 maanden was, zijn wij naar Spanje gereden (14 uur) en hebben we hem alleen eruit gehaald voor een voeding, maar verder hebben we hem erin gelaten.
dat denk ik ook. Het valt me op dat mensen zulke adviezen vaak heel letterlijk opvatten, aslsof een kindje meteen voor de rest van zijn leven een slechte rug/nek heeft als je die 2 uur overschrijdt. Ik denk ook dat die regel bedoeld is voor het algemeen. Je moet je kind niet elke dag 4 uur in een cosi zetten, maar een keertje een stuk langer erin is echt niet erg.
Je zou de reis ook op kunnen splitsen in twee dagen, dat zou voor mijn gevoel een stuk beter zijn.
@Lune wrote:
Je zou de reis ook op kunnen splitsen in twee dagen, dat zou voor mijn gevoel een stuk beter zijn.
Dit is idd ook een optie maar met een dochtertje van 4 dat al na 2 uur begint te piepen of we er al lijkt me 2 dagen reizen erg lang :mrgreen:
Als we 's nachts rijden zal ze het grootste deel gewoon slapen en dan lijkt de reis een stuk korter.
Ik denk dat we toch gewoon voor de MC kiezen. Bij alleen een buikgordeltje heb ik zowiezo geen veilig gevoel…
En het is maar eenmalig, als we nou maandelijks zulke afstanden zouden rijden is het een ander verhaal.
Jammer dat er niemand daadwerkelijk ervaring mee heeft maar toch bedankt voor jullie tips en adviezen.
vrienden van ons hebben zo’n reiswieg gehad. Die had een driepuntsgordel in de wieg, zodat je kindje dus hetzelfde bevestigd zat als in de maxi cosi. Daarnaast zat er nog een extra hoofdsteuntje in, volgens mij.
Voordeel was inderdaad dat hun kindje gewoon liggend kon slapen onderweg.
Nadeel was dat de reiswieg veel plek in beslag nam. Als je twee kinderen hebt, past het al niet op de achterbank.
En je kunt hem maar een relatief korte periode gebruiken want een baby is zo uit de wieg gegroeid.
Wij deden altijd precies zoals anderen hier ook al zeggen: voor de vakantie maakten we een uitzondering qua tijden in de maxi cosi. Zolang je ervoor zorgt dat je baby tijdens rustpauzes lekker kan bewegen op een kleed o.i.d. lijkt me dat niet zo’n probleem.
zou zelf ook kiezen voor twee dagen. Vind zelf twee dagen opgevouwen zitten op zo stoel ook verschrikkelijk :oops:
(twee keer in italie geweest, maar zeeland is me nu al ver genoeg :oops: :oops: )
aan mijn antwoord heb je dus niks
wij hadden voor onze reis naar Italie een maxi cosi gekocht die in de ligstand kan. Was toen een 2de handse, hij is nu niet meer velig gekeurd, dus dit jaar gaat ons meisje mee in haar eigen maxi-cosi.
Dat ziet er wel goed uit zeg, jammer dat het niet meer goedgekeurd is.