Autoradio inbouwen!

De Sint is gisteravond erg goed voor mij geweest en heeft mij een geweldige autoradio gegeven! Ik ben er erg blijmee, want mijn huidige radio heeft de nare gewoonte ineens van de zender af te lopen en rare geluiden te maken. Mijn eigen gezang is niet aan te horen (ook niet voor mij nee) dus dat was ook geen geschikt alternatief.

En nu, nu zit ik met die pracht van een radio, die ik NU ingebouwd wil hebben in mijn auto. 1 probleem: ik heb het nog nooit gedaan! Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen en waar ik vooral op moet letten? Mocht het evt. van belang zijn, het is een Silver Crest, met afneembaar front en cd-speler.

Anders moet ik wachten tot morgenavond dat Jan het voor mij doet, maar dat geduld heb ik niet…

Alles is afhanelijk van hoe je oude radio nu is ingebouwd. Is die op de juiste manier ingeboud is het een kwestie van de radio er uit schuiven (met die pennetjes die je als het goed is hebt bewaard oooit, en anders kan je hopelijk die van je nieuwe gebruiken), stekker lostrekken, oude slee eruit, nieuwe erin, stekker inpluggen, radio in de slee schuiven en klaar ben je…

In theorie moet het in 10 minuutjes gebeurd zijn :-S

Wauw, ga ik gelijk proberen! Die oude pennetjes heb ik niet, de radio zat er al in toen ik hem kocht (2e hands). Ik laat je de tijd nog weten :smiley: !

Hoe bouw ik een autoradio in:


  1. Lees de HANDLEIDING
  2. lees de handleiding en met name het hoofdstuk “inbouwen”
  3. Verwijder de oude radio … idd met behulp van insteekpennetjes…

    Mits de oude radio met behulp van een inschuif stukje is ingebouwd.
  4. peuter het oude ‘inschuif’ omhulsel uit het dashboard. Deze zit meestal met omgebogen lipjes vast (terugbuigen met een schroevendraaier o.i.d.
  5. controleer of de stekkers die uit je dashboard komen passen op de stekkers uit je radio… zo niet dan moet je een tussenstukje gebruiken. Vergeet vooral de stekker van de atenne niet! (als er geen tussenstukje is bijgevleverd, even halen bij halforts o.i.d.)
  6. Nieuwe ‘inschuif’ omhulsel plaatsen en goed vast zetten door een paar lipjes om te buigen.

    7.stekkers aan de radio vastmaken.
  7. testen of de radio het doet!!! voordat je hem erinschuift

    9.doet ie ut ? mooi … erinschuiven tot die er goed inzit en een stukkie rijden met lekkere muziek…

Jee loek, daar is niets meer aan toe te voegen, je bent nog beter als de handleiding! :mrgreen:



Als je mazzel hebt dan zit er een ISO aansluiting in je auto en aan je radio, dan is het helemaal zo gepiept!

Hahaha zo moet het lukken! Wel goed dat je dat van die handleiding vewrmeld, ik ben het type ongeduld en probeer het vaak eerst zonder! Ik zit er nu helemaal klaar voor, ik ga het wagen!



:thumbup: :smiley:

Als je het verkeerd aansluit blaas je alles op :?

Als ik jou was zou ik naar de Halfords rijden ofzo en daar vragen of een jochie hem er even voor je in wil zetten voor 10 euro ofzo :mrgreen:

@Soleil wrote:

Hahaha zo moet het lukken! Wel goed dat je dat van die handleiding vewrmeld, ik ben het type ongeduld en probeer het vaak eerst zonder! Ik zit er nu helemaal klaar voor, ik ga het wagen!



:thumbup: :smiley:




ik ken geen enkele vrouw die eerst de handleiding leest … :roll:

Maar nu de grote vraag… is het je gelukt???

Nou, is het gelukt…





NEE :wall: :wall: :wall: :wall:



Bij het eerste gedeelte liep ik al vast, namelijk de sleufjes waardoor je de demontagesleutels moet steken (van de nieuwe radio). Na veel geduld, en daarna weinig geduld, daarna man vol frustraties opgebeld hebbende, en daarna gooi- en smijtneigingen met lijdend voorwerp bedwongen te hebben, beslote verstandig te zijn en het ding opzij te leggen :evil: . En ja, ik heb trouw de gebruiksaanwijzing gelezen, en nee het plaatje was niet duidelijk. Ik heb gewacht tot manlif thuis kwam, die gelukkig ervaring met dergelijke dingen heeft. Blijkt dat er geen gaten zitten waar die horen, dus lag niet aan mij 8) . Dat was weer goed voor hetzelfvertrouwen, maar stom van de fabrikant!

Manlief is er verder meegegaan, helaas moet er og een kabeltje bijkomen, maar dan kan hij morgen als het goed is doen wat ie hoort te doen :dance: !



Enne…ja het was wel een deuk in mijn zelfvertrouwen :cry: :wink: