Autogordel

Vraagje…

Hoe doen jullie de autogordel bij een dikkere buik?



Bij iedere zwangerschap kreeg ik weer een ander advies. Het laatste advies was gewoon normaal doordragen van de gordel (dus de onderste band niet achter de rug langs, zodat je alleen onder de schuine band zit), maar het voelt niet lekker vind ik.

Gewoon normaal dragen zoals je anders zou doen.

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo… :think:

Heb je er last van?

@Kiki wrote:

Vraagje…

Hoe doen jullie de autogordel bij een dikkere buik?



Bij iedere zwangerschap kreeg ik weer een ander advies. Het laatste advies was gewoon normaal doordragen van de gordel (dus de onderste band niet achter de rug langs, zodat je alleen onder de schuine band zit), maar het voelt niet lekker vind ik.


Zo moet het sinds 2006 ook, heb ik gister toevallig nog opgezocht…



Wel heb je een speciaal ding die je kan gebruiken die geleid de gordel wat meer richting je kruis :shifty: maar kan even niet vinden hoe die heet…

Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden… Mn vriendjelief heeft geen rijbewijs en ik wel…

@Pé wrote:

Gewoon normaal dragen zoals je anders zou doen.

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo… :think:

Heb je er last van?


Als de auto in de remmen gaat vind ik het erg knellen ja. Ik draag hem tot nu toe gewoon door hoor. Maar vroeg me gewoon af hoe jullie dat doen.

nog even ter toevoeging:


Gordelclips
Er bestaan diverse los te kopen gordelgeleiders en -clips voor zwangere vrouwen. Deze lijken comfortabel, maar doen ernstig afbreuk aan de beschermende werking van de gordel en vergroten de kans op ernstig letsel. Vanaf 1 maart 2006 is het gebruik daarom verboden.

Dat wist ik dus ook niet!!

Meer kun je vinden hierover op
http://www.jongegezinnen.nl/_gezinsautovanhetjaar/veiligopdeweg/Zwanger+in+de+auto/

ik doe m’n tas tussen m’n buik en de lage gordel :oops: maar zo vind ik hem heerlijk zitten… wel wat lastiger als je zelf rijdt lijkt me… :think:

Ik heb geen rijbewijs, dus hoef gelukkig niet zelf te rijden :wink:

ik heb m eigenlijk nog gewoon om, de rechte band onder mn buik en de schuine gewoon… geen last ervan

Ik draag de gordel ook nog normaal en rij zelf nog.

Nergens last van…

Draag hem gewoon als normaal, al schijnt het risico wel groot te zijn dat als je je placenta aan de voorkant draagt deze los kan raken bij een noodstop, door de enorme druk/klap erop…werd mij verteld toen ik zwanger van Jayden was en de placenta aan de voorkant zat.



Dat rechte deel achter je rug langs lijkt me onveilig ivm doorschieten als er een noodstop gemaakt moet worden en je dus niet aan de onderkant tegen gehouden wordt (ik bedoel dat je jezelf praktisch ophangt als je naar beneden doorschiet).



Hoe het zit met die hulpmiddelen…geen idee…zag iig wel in de babywalz catalogus zo’n geval waar je op moet zitten geloof ik en die de gordel idd wat naar beneden richting kruis trekt, om de buik te ontwijken.

Je moet hem gewoon normaal dragen, ik vond de gordel ook altijd vreselijk iritant zitten.

Deed vaak de gordel iets meer naar beneden,dus onder je buik.

Ik heb ook overal gelezen dat je hem gewoon zoals normaal moet dragen. Wel de onderste goed naar beneden schuiven zodat 'ie strak tegen je bekken aanzit. Dus absoluut niet over je bolle buik heen!

hier de gordel ook altijd gewoon om gehad

alleen deed ik de onderste gordel een kwartslag draaien dan viel die heel mooi mee met mijn buik

probeer maar eens

Ik krijg hier de gordel niet echt goed onder de buik, maar een kwart slag draaien is een goed idee! Bedankt in ieder geval. :thumbup: