Mhh, Jana heeft nu al een paar keer onder het auto rijden moeten spugen, ze geeft ook aan van te voren dat ze zich niet lekker voelt, ze geeft dat echt zo een jammerende zucht.
En vlak erna komt er een hele golf uit :?
Zijn er meer kindjes die last hebben van wagenziekte, en zo ja, wat is hier tegen te doen.
Weet al uit ervaring dat ik haar niet te warm moet kleden. Heb meestal nu een zak bij me, ( maar ben meestal te laat met opvangen :oops: )
Is er een medicijn tegen ?? Want binnen kort moeten we naar mijn vriendin, die in Roermond woont, en gegarandeerd dat ze de hele auto volspuugt van onze chauffeur ( heeft ze vorige keer ook gedaan)
Eigenlijk dus gewoon help !!
Mijn oudste spuugde ook regelmatig in de auto. Heb standaard een bakje in de auto liggen en gelukkig kan hij het nu goed aangeven wanneer het komt zeg maar. Hij trekt ook spierwit weg…
Nu is hij al 4,5 en begint nu te zeggen mama wil niet met de auto want daarvan word ik misselijk :?
Dus lees even mee!!!
Weet wel dat er tabletjes zijn tegen wagenziekte maar of ze dat zo jong al mogen weet ik eerlijk gezegd niet…
Schijnen ook armbandjes te bestaan tegen wagenziekte :think:
Sea Band Voor Kinderen tegen Reisziekte
Sea-Band elastische polsbanden draag je simpelweg om je polsen. Een plastic knopje aan de binnenkant van de banden geeft een lichte, constante druk op het P6 drukpunt. Dit punt ligt aan de binnenkant van de pols, tussen de twee centrale pezen. Uit onderzoek is gebleken dat Sea-Band polsbanden bij reisziekte in 87% van de gevallen de misselijkheid voorkomt en in elk geval sterk vermindert.
Ook bij kleine kinderen, die deze 100% veilige polsbandjes probleemloos kunnen dragen. De elastische banden knellen of hinderen niet. Binnen no time vergeet je dat je ze draagt. Zijn ze vuil? Geen punt, ze kunnen gewoon gewassen worden.
Tips tegen reisziekte:
Draag Sea-Band acupressuur polsbanden
Kijk altijd in de rij-, vlieg- of vaarrichting, liefst naar buiten. Kijk zo min mogelijk opzij en zeker niet naar beneden.
Ga in de auto of bus zo veel mogelijk voorin zitten.
Eet geen zware en vette maaltijden of melkproducten voor vertrek.
Leid kinderen af met liedjes, raadseltjes of woordspelletjes.
Hoe moet de Sea-Band aangebracht worden:
- Plaats drie vingers aan de binnenkant van de pols met de top van de ringvinger onder de aanzet van de hand. Het Nei-Kuan punt ligt recht onder de top van de wijsvinger tussen de twee middelste pezen.
- Plaats het knopje in benedenwaartse richting op het Nei-Kuan punt. Herhaal dit proces voor de andere pols. Voor het beste resultaat dient om beide polsen een band te worden aangebracht.
De banden kunnen zowel voorafgaande aan de reis als tijdens de reis worden omgedaan.
De Sea-Band werkt door middel van acupressuur, waarbij een zachte druk wordt uitgeoefent op het ‘Nei-Kuan’ punt in beide polsen. Gebruik ter verlichting van misselijkheid ten gevolge van reisziekte, zwangerschap, narcose en chemotherapie. Effectief binnen enkele minuten, is niet slaapverwekkend en heeft geen andere bijwerking. Sea-Band mag zo vaak en zo lang als nodig is gedragen worden. Langdurig gebruik kan echter de handen doen opzwellen. Wanneer dit gebeurt dienen de banden verwijderd te worden. De Sea-Band is geschikt voor volwassenen en kinderen.Wasvoorschrift: handwas in zacht wasmiddel.
Ik kan me herinneren dat een vriendin van mij voor haar zoontje destijds ook zo’n bandje had en dat hielp heel goed. Geen idee eigenlijk of het nu nog nodig is…
Mijn dochter is ook af en toe wagenziek, maar voornamelijk als we een bochtige route nemen. ook niet altijd trouwens…Ze kan het ook goed aangeven en standaard een plastic zak in de auto is afdoende.
Er zijn tabletjes voor, ook voor jonge kinderen te gebruiken (volgens mij dan een halve tablet of een kwart tablet. Even langs de apotheek gaan. (volgens mij verkopen ze deze ook gewoon bij de drogist).
Ja dat klopt, ik kreeg die ook altijd, en vies dat ze zijn :sick:
Hier ook een meisje die wagenziek was vanaf dat ze 10 mnd was. Niets hielp, ook de bandjes niet
De gewone reistabletjes (kwart pilletje) zijn allemaal vanaf 2 jaar. Via je huisarts kan je wel tabletten krijgen voor kindjes onder de 2. Dit werkte bij ons prima :thumbup:
Nu kan ze het goed aangeven en stoppen we even om te spugen (of een bakje) en ze krijgt nu gewone reispilletjes (primatour)
Ik ben zelf ook snel wagenziek, maar vooral snel zeeziek. Van de reisziekte tabletjes wordt ik ontzettend suf en moe. Interessant die armbandjes!
Max is wagenziek als we op vakantie in de bergen zijn. Hij krijgt nu primatourpilletjes en dat is het zo over of komt het niet.
Mhh, dan ga ik toch eens aan de huisarts vragen voor iets daar tegen, want t is niet alleen moeielijk als je haar nergens mee naar toe kunt nemen maar ook vervelend voor haar zelf vind ik.
Zo zielig als ze zo klein zijn en ze moeten spugen.
Gelukkig is ze meteen weer helemaal vrolijk als we uit stappen, dan is er gelijk niks meer aan de hand, das wel weer fijn dan.
Hoorde trouwens vandaag van mijn moeder dat ik vroeger exact t zelfde had.
Kun je wel haar voorin de auto zetten? Als je meerijdt met iemand is dat misschien lastiger want geloof dat ze bij iedere baby/kinderstoel willen dat de airbag uitgeschakeld wordt (of alleen bij de maxi achterstevoren :think: ?) maar als ze voorin zit heeft ze al wel een beter overzicht. Kan ze zien hoe de weg verloopt en dus ook bochten aan zien komen.
Ik geloof dat het Cell is die ook een wagenziek kindje heeft, zij knoopt een grote handdoek voor. Als ze dan moet spugen is het de doek ervoor houden (flink grote helpt dan :thumbup: ) een vuilniszak mee (of 2 want je moet natuurlijk ook nog terug ) en een extra handdoek. Voila instant minder zooi. Maar idd wel vervelend voor Jana zo ziek te worden. Juist naar allerlei erg leuke uitstapjes gaat er toch een autoritje aan vooraf
Hier ligt idd altijd een stapel badlakens in de auto :thumbup:
Vandaag was een ritje nar mijn schoonouders haar al te veel, was net 10 minuten rijden twee straten voor dat we er waren werd ze misselijk, gelukkig niet gespuugd.
Jana zit in een grote autostoel, die mag geloof ik alleen op de achterbank, en als ze niet naast mij kan zitten is het helemaal drama, dan word ze hysterisch.
Had wel bij voorbaat vandaag een zak mee genomen en een grote handdoek