auto voor 6/7 personen: up 24/06

We hebben nu een Renault Laguna diesel, maar deze zal binnen nu en 1 en 2 jaar ingeruild gaan worden. Hij is al op leeftijd (begin 2004) en eigenlijk is het de moeite niet meer om diesel te rijden.



We zaten aan een Renault Clio benzine te denken, maar we gaan nu toch voor een vierde en dan zullen we toch voor een 6/7 zitter moeten gaan. Mijn man wil eigenlijk geen auto a la formaat Renault Espace, maar ik vraag me of er wel kleine 6/7 zitters bestaan?



We willen vooral qua wegenbelasting en verzekering omlaag, dus de overstap naar benzine zal al schelen qua wegenbelasting, maar dan moeten we niet een zware/grote auto ervoor terugnemen…

Volgens mij kan een Peugeot 307 SW ook met extra achterbank!

En ook heb je een Grand Scenic, daar kunnen ook 7 personen in!



Nog even verder denken :wink:

Dacia Logan MCV (of Lodgy)

Opel Zafira

Peugeot 308 SW

Toyota Verso



Google maar eens op 7zitter

Er is een hele site aan gewijd :wink:

We hebben een Zafira…idd een 7-zitter, die je makkelijk ombouwt met neerklapbare stoelen naar een 5-zitter. Groot nadeel vind ik dat je met 7 erin totaal geen bagageruimte hebt, een buggy kan er met moeite schuin in.



Met vaste kinderzitjes op de middelste rij, moeten de achterste personen instappen via de achterklep. En achterin hebben de meiden van 12 en 14 nog amper beenruimte…

wij hebben een peugeot 307sw en daar kunnen in principe 7 mensen in!

Karin, is het wel mogelijk om op de 3e zij maar 1 stoel te doen, zodat je bagagruimte overhoudt? Dat zou dan voor ons wel handig zijn.



klavertje4, zou dat in de Peugeot 307SW ook evt. mogelijk zijn?



Er zijn volgens mij weinig 6-persoons auto’s? Ik ben de Fiat Multipla tegengekomen, maar die vind ik echt lelijk. En een Toyota Picnic, maar die kom ik niet tegen van recente bouwjaren.



We hebben ook de site voor een Multimac gevonden, misschien even daarover inlezen (reviews) en de autoverzekering bellen hoe ze daarover denken.

ja dat kan! wij hebben maar 3 kinderen, dus wij hebben 2 op de middelste rij en 1 achterin :wink:

@sassie1980 wrote:

Karin, is het wel mogelijk om op de 3e zij maar 1 stoel te doen, zodat je bagagruimte overhoudt? Dat zou dan voor ons wel handig zijn.




Ja, dat kan :thumbup:



Wij hebben ook een dakdrager…was 3 jaar terug op vakantie met 6-en naar Zeeland genoeg.



(afgelopen zomer naar de Ardennen, toch maar ook de 206 meegenomen als ‘aanhanger’ :mrgreen: )

Daar hebben we ook wel eens aan gedacht. Gewoon 2 kleine auto’s (Renault Clio of Twingo) te kopen. Dan heb ik een auto voor als ik met de kids weg wil (naar familie, straks clubjes e.d.) en mijn man voor o.a. zijn werk. En als we als gezin ergens heen willen dan pakken we beide auto’s.

Wat dacht je van een Dacia. Deze auto is enorm in opmars.

Je rijdt al een nieuwe 7 persoonauto voor €16.000

@sassie1980 wrote:

Daar hebben we ook wel eens aan gedacht. Gewoon 2 kleine auto’s (Renault Clio of Twingo) te kopen. Dan heb ik een auto voor als ik met de kids weg wil (naar familie, straks clubjes e.d.) en mijn man voor o.a. zijn werk. En als we als gezin ergens heen willen dan pakken we beide auto’s.




Zo doen wij het dus ook… al sinds 2010 rijden we met 2 auto’s (2 seat ibiza’s mini station wagons) en het bevalt prima, op vakantie kan zonder pardon gewoon alles mee. Met een 7 zitter zullen we toch een dakkoffer minimaal mee moeten nemen.



Er zitten ook nadelen aan… ik ben wel eens ziek geweest terwijl we dus een rit voor de boeg hadden van 300 km. Dan MOET je toch beide rijden. We zijn afgelopen week naar Texel geweest, met 2 auto’s en dan betaal je dus overal 2x parkeergeld en 2x de bootovertocht. Maar al met al, scheelt het financieel toch enorm en is het idd erg fijn dat er altijd een auto beschikbaar is, ook voor mij.

Hyundai Trajet is ruime 7 zitter met nog veel bagageruimte. Ook maar 1stoel op derde rij is mogelijk. Dakkoffer hebben wij nog nooit nodig gehad op kampeervakntie met vouwwagen. hij Is ook niet zo duur als de espace. Maar hij is wel zwaar… Al lijkt me die paar tientjes per maand extra aan wegenbelasting altijd nog stukken minder dan (op vakantie gaan met) twee auto’s… ( tol, benzine en ook verzekering en belasting).

Even weer een upje :mrgreen:



We zijn nu toch echt actief bezig met zoeken, aangezien onze huidige auto voor half september APK gehad moet hebben en ik eind augustus uitgerekend bent.



Vandaag zijn we naar de garage gereden (waar we onze huidige auto ook hebben gekocht) en daar hadden ze een paar 7-zitters staan:


  • een Citroen C4 Picasso, maar die 3e rij stoelen vonden we nou niet echt veilig en comfortabel eruit zien, omdat ze in de bodem geklapt kunnen worden.
  • een Chrysler Voyager, maar die 3e rij stoelen was een 3-persoons bank die niet in delen ingeklapt kon worden en hij weegt aardig veel.
  • een Volkswagen Touran, maar die kosten best wel veel geld.
  • een Renault Espace



    We zitten nu aan een Renault Espace te denken, omdat deze losse banken heeft en je de achterstoelen ook 2 om 2 kan zetten en je op de 3e rij ook goede beenruimte hebt.

    Zijn er nog andere 7-zitters die dat hebben?

Mijn vriendin heeft de Mitsubishi Space. Volgens haar de goedkoopste 7- zitter in wegenbelasting, maar weet niet hoe dat zit met de stoelen…

Mijn vader heeft een prius en die gaan wij zeer ws ook leasen. Je kunt bij die auto de achterste stoelen los omhoog klappen, dus die ene zitplaats als bagageruimte gebruiken (nog steeds wel erg weinig bagageruimte… Wordt voor ons een dakkoffer denk ik voor vakantie erbij).

Wij hebben een ford galaxy

Uit 2001



De 5 achter stoelen kunnen er allemaal los uit je kan dus ook 2 om 2 doen



Standaard hebben wij 3 en 1 stoel er in zodat er altijd iemand mee kan maar de kindereagen er zo in kan die hoef ik niet eens innte klappen



En zelfs als alle stoelen er in staan hebben we nog best wat bagage ruimte



Ik ga aankomend weekend een weekendje weg met 6 meiden intotaal en dat is echt goed te doen.

Wij hebben inmiddels een ford Galaxy uit 2008 en die heeft 7 stoelen, gewoon verstelbaar, zelfs de rugleuningen van de 2 achterste stoelen. Hij rijdt heerlijk, maar is niet goedkoop… :shifty:

Bedankt alvast, ik heb weer een paar types erbij om te zoeken op MP of Autotrader :thumbup: