He dames,
ik heb een vraagje. Ik ben in augustus uitgerekend van ons Prutsje. Nou vroeg ik me af, hoe het zit met kleertjes en laagjes. Ik heb wel van alles in huis, maar ga ik het ziekenhuis bevallen, dus wil wel alles voor elkaar hebben.
Mijn zoon is in februari geboren en toen waren een romper en pakje met lange mouwen cq. broekspijpen voldoende. EN in de maxicosi naar huis met een jasje aan en in de voetenzak. Nu lijkt me dat voor juli/augustus enigszins overdreven…
Is een mouwloze romper met een shirtje met lange mouwen voldoende? Mutsje lijkt me wel, maar voor in de cosi: jasje en de voetenzak, nee toch?
Ik krijg een grote, spekkige baby (aldus de echo’s, zoon was 9 pond bij 38 weken), misschien dat dat ook nog uitmaakt?
Jullie lezen al, geen halszaak, maar gewoon ff nieuwsgierig!
alvast bedankt…
xLuna
Ik had een augustus baby en ik had wel gewoon korte mouwtjes en een vestje, lang broekje, sokjes en een mutsje. Na een paar weken lag hij gewoon in dunne romper in de schaduw maar de eerste dagen had hij gewoon kleding aan.
Je weet nooit hoe warm het is in augustus (kan bij wijze van vriezen) en dingen kunnen makkelijk uit als het nodig is.
Als ze net geboren zijn kunnen ze hun eigen temp nog niet reguleren dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Ik zou een romper (korte mouwen), shirt met korte mouwen en een vestje lange broek, sokken , mutsje mee nemen.
Ik zou gewoon van alles wat meenemen. Romper(s) met korte mouwen/zonder mouwen, shirtje met lange mouwen, shirtje met korte mouwen en een lang broekje. En natuurlijk een mutsje, een vestje/jasje en een dekentje/omslagdoek. Mocht het erg fris zijn, dan kun je die laatste ook in de maxi-cosi gebruiken en als het warm is, dan gebruik je hem niet (duh ;)).
Ik zou ook van alles wat meenemen. Maar 9 pond of niet, er zijn grote dikke baby’s die op termijn zijn en toch in de couveuse belanden omdat ze moeite hebben op temperatuur te blijven.
Een rompertje zonder of met korte mouwtjes, een niet te dik shirtje met lange mouwtjes, een broekje, sokjes, mutsje en een vestje, plus een omslagdoek voor het geval het 14 graden met regen is :roll:
De voetenzak kan altijd uit de maxicosi, dus meenemen kan geen kwaad.
Elise is van 10 augustus en thuis geboren, maar die droeg gewoon lange mouwtjes, een mutsje, een lange broek, romper met lange mouwtjes zelfs onder het shirtje… en een vestje had ze volgens mij :think: weet even niet of we een jasje hadden maar we hoeften ook niet de straat op de eerste dagen natuurlijk. En het was echt niet koud augustus 2007 op dat moment hoor… ik droeg zelf korte broeken, had het warm… maar voor een pasgeboren baby kan het vrij lastig zijn zichzelf warm te houden. korte broek na de geboorte zou ik zeker niet doen en kort shirtje… ach de longsleeve kan toch altijd uit als het TE warm is? maar zoals ik al zei, Elise droeg zelfs lange mouwtjes, en een langmouwige romper dus zou van alles dan in huis halen maar… al zou ik zeker niet te veel korte mouw shirtjes halen want ze dragen het al kort en tja, in nederland… :?
De kraamzorg intakester gaf even kort aan hoe warm warm is voor een baby…
jou lichaamstemperatuur is gemiddeld 37 graden… dat is heeeel lekker warm. De baby is die temperatuur GEWEND
Dus voor de eerste 3 a 4 dagen na de geboorte is die temperatuur voor de baby gewoon erg fijn.
Hier gaat dus voor een verwachte juli baby gewoon een rompertje mee (met korte mouwtjes) een pakje met lange mouwen en pijpen, een mutsje, een velours vestje ipv een zomerjasje en in de maxi cosi heb ik gewoon de voetenzak gedaan, immers… het bovendek kan je zo losritsen als het echt te warm mocht zijn en anders scheelt het weer gefrut met het vestje :thumbup:
Hier 2 augustusbeebs.
-Jo werd geboren op een “koude” aug-dag. Ging van het ZH mee terug toe het best fris was. Had gewoon een romper zonder mouw bij me, een pyamabroekje met voetjes eraan.
En boven een winkelshirt. En mutsje natuurlijk…
Voor buiten in MC hadden we toch een dekentje meegenomen. Auto werd voorgereden,dus die 3 seconden om in te stappen is de moeite van een jasje bij die kleine wurm niet waard…kleine wurm had ook een enorme hoofdpijn,dus probeerde het gefriemel aan hem te beperken.
-Eli, geen idee wat voor weer…warm denk ik,niet bloedheet.
Thuis geboren,dus alle kleding voor handen,maar ook hij kreeg een romper zonder mouw, broekje, shirtje lange mouw (dun shirt), slofjes en mutsje…
In de weken erna was het best vaal warm. Naar buiten gewoon normaal gekleed,zoals ze zich binnen behagelijk voelen.
Naar buiten hooguit een vestje. Buiten het mutsje gebruikte we eigenlijk vooral fleecedekens.
Voor binnendagen of warme dagen buiten. Boxpakjes met korte of geen mouw. Lichte lange broekjes met tshirt e.d.
Beide kids hebben nooit in een bak gelegen,dus beschermen tegen de wind was soms wel nodig…wederom met fleece of maxi-cosi-afdekding.
De eerste week (tot het juiste gewicht) kom je toch niet buiten.
Voor de vluchtkoffer zou ik gewoon 2 soorten boxpakjes of pakjes doen,maar als het net de verkeerde is,dan komen ze eigenlijk niet echt buiten…hooguit 10 seconden van de voordeur van het ZH tot aan de auto.
Een klein dekentje kan nooit kwaad…daar kan je alle kanten mee op…
@Cell wrote:
De kraamzorg intakester gaf even kort aan hoe warm warm is voor een baby…
jou lichaamstemperatuur is gemiddeld 37 graden… dat is heeeel lekker warm. De baby is die temperatuur GEWEND
Dus voor de eerste 3 a 4 dagen na de geboorte is die temperatuur voor de baby gewoon erg fijn.
Hier gaat dus voor een verwachte juli baby gewoon een rompertje mee (met korte mouwtjes) een pakje met lange mouwen en pijpen, een mutsje, een velours vestje ipv een zomerjasje en in de maxi cosi heb ik gewoon de voetenzak gedaan, immers… het bovendek kan je zo losritsen als het echt te warm mocht zijn en anders scheelt het weer gefrut met het vestje :thumbup:
Voetenzak…eigenlijk heel simpel…bovenstaand dus…
Finley werd in augustus geboren en toen hadden we ineens nog een paar hele hete dagen.
Ik had rompertjes met korte mouw en broekje lang met t shirtje met eventueel een jasje.
Mij oudste is in Barcelona geboren in augustus, het was bijna 30 graden. Wat had hij aan… rompertje zonder mouwen, truitje met lange mouwen, broekje en sokjes. Geen voetenzak. Maar toen was hij al wel een vier dagen oud. In het ZH lag hij gewoon in een rompertje in bedje, wel onder een dun dekentje. Geloof ik. Wat ERG, ik weet het niet eens meer…
Succes!
Groetjes,
Femke
Hier sept kindjes die in een bloedhete periode geboren zijn…
Mijn beide dochter zijn kacheltjes uit hun zelf, dus hebben geen mutsje opgehad na de geboote en lagen met een romer-korte mouw en een lange mouwtjes shirtje aan…
Bij de geboorte van nr 2 meende de verpleging het beter te weten, door Nienke vol aan te kleden, met omwikkeldoek, mutsje en in het bedje te leggen met dikke deken erover…Toen ze haar toevallig een half uur later gingen prikken op suikers, vonden ze het raar dat ze het zo warm had (temp liep zelfs tegen koorts aan)
Meteen de hele meute uitgetrokken en het was weer prima…
Het kan dus zomaar zijn dat je kindje het niet koud heeft na de geboorte :mrgreen:
Mijn dochter is ook van augustus en op de dag dat we naar huis mochten was het helemaal geen mooi weer. Ze woog 3665 gr en was 52 cm, heel gemiddeld dus. Ik had rompertjes met lange mouwtjes en korte mouwtjes meegenomen en shirtjes met lange en korte mouwtjes. Ook een vestje en een deken voor om te doen in de cosi. Verder alleen lange broekjes. Ze had toen ook nog een mutsje op. Het was dus op die dag wel nodig om haar lange mouwen aan te doen en een vestje daaroverheen. Maar als het 30 graden is, lijkt me dat wat warm. Ik zou gewoon van alles wat meenemen, wie weet ga je nog wel 's avonds laat over straat met je beeb en is het koud en wie weet vallen de mussen van het dak door de hitte! Succes!